Gå til innhold

Vond hoft. Lurer på om jeg skal kontakte fastlege.

Anbefalte innlegg

Gjest Ildriingrid
Skrevet

Hei. Jeg opplevde i august (2012) etter en fotballtrening veldig stive muskler rundt hofteområdet. Trodde da dette var stive, eventuelt strekte muskler. Men muskelsmerten har kommet tilbake titt og ofte. Med ulike mellomrom. Jeg har også trent mye mer i høst og frem til jul. Opplever sjeldent smertene under trening. Men ser klar sammenheng mellom smertene og når jeg har gått lengre turer. Blir da så stiv og får høye smerter at d å sitte på en stol i vinkel blir vanskelig. Lurer på om d kan være noe farlig. Bør jeg trene mer, eller ta en pause med trening. Lurer på om jeg må kontaktr fastlege. Mye pga at det har pågått så lang tid. Smertene er i hoftebenet, i lårmuskelen og bak til rompemuskelen.

Gjest Kastanjebrus
Skrevet

Jeg har mye vondt i hoftene. Jeg har aldri tenkt over om det er farlig. Men det er iallfall ikke noe godt å ha det slik.

Jeg har en tendens til å ligge på sidene om nettene, og ligger da på hoftene. Når jeg våkner om morgenen, er jeg helt stiv og kan nesten ikke lee på meg. Bryter meg opp av senga og det går seg til utover dagen.

Men i perioder hjelper ingen ting, og det verker konstant.

Føler ikke at det blir tatt spesielt alvorlig av legen nei. Hofte operasjon skjer vel ikke på noen under 50 høres det ut som.

Jeg tror nok ikke smertene dine er farlige, men du kan jo om mulig få tatt et bilde av den vonde hoften. Så det skader ikke å snakke med en lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...