Gå til innhold

Hjelp til skolelekser

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mattekunnskaper

Er dette kødd eller?!! Om du ikke har lært deg gangetabellen på rams, så må du vel klare å regne deg fram til svaret eller finne gangetabellen på nettet. Foreslår at du skriver den ut/av og pugger den utenat slik du bør sette deg ned med din sønn og pugge når de skal lære seg gangetabellen.

Annonse

Skal ikke kverulere, men jeg holder en knapp på å pugge gangetabellen. Man skal lære å dele også, og da tar det lang tid om man skal drive og plusse sammen framfor å multiplisere... ;-)

''Skal ikke kverulere, men jeg holder en knapp på å pugge gangetabellen. Man skal lære å dele også, og da tar det lang tid om man skal drive og plusse sammen framfor å multiplisere... ;-)''

Jeg er ikke uenig i det - men tror neppe en førsteklassing lærer gangetabellen innen denne leksa skal være ferdig ;-) Dessuten er det jo også viktig å forstå hva det vil si å gange noe med hverandre.

Jeg synes vel egentlig det er en litt snål lekse for en førsteklassing.

''Skal ikke kverulere, men jeg holder en knapp på å pugge gangetabellen. Man skal lære å dele også, og da tar det lang tid om man skal drive og plusse sammen framfor å multiplisere... ;-)''

Jeg er ikke uenig i det - men tror neppe en førsteklassing lærer gangetabellen innen denne leksa skal være ferdig ;-) Dessuten er det jo også viktig å forstå hva det vil si å gange noe med hverandre.

Jeg synes vel egentlig det er en litt snål lekse for en førsteklassing.

Som jeg skrev til flyfly - tviler i grunnen på hele problemstillingen jeg også, og ble ikke akkurat styrket i troen av at frågan kom rundt midnatt lørdagsnatta... ;-)

''Jeg er ikke flink i matte."

Men du er litt for "flink" i orddeling. :-)

''Men du er litt for "flink" i orddeling.''

_Særskriving_ for å være helt presis. Orddeling er å dele opp et ord fordi det ikke får plass på slutten av linje. F.eks. kom-mer, lese-hest, sok-ker.

mvh

Annonse

Skal ikke kverulere, men jeg holder en knapp på å pugge gangetabellen. Man skal lære å dele også, og da tar det lang tid om man skal drive og plusse sammen framfor å multiplisere... ;-)

For at en førsteklassing skal skjønne gangetabellen er det greit å begynne med og plusse samme tall flere ganger.

Men det høres rart ut at de begynner med ganging i første klasse.

mvh

''Men du er litt for "flink" i orddeling.''

_Særskriving_ for å være helt presis. Orddeling er å dele opp et ord fordi det ikke får plass på slutten av linje. F.eks. kom-mer, lese-hest, sok-ker.

mvh

Ja, jeg vet det, men det er så få som gjør det har jeg inntrykk av. Var derfor jeg skrev orddeling. Jeg pleier å kalle det orddelingsfeil.... Det er ikke så mange måneder siden jeg selv fant ut at det het særskriving.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...