Gjest Mamma til en gutt Skrevet 9. februar 2013 Skrevet 9. februar 2013 Min første klassing har fått en regne oppgave som er 7 ganger 8. Jeg er ikke flink i matte. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 9. februar 2013 Skrevet 9. februar 2013 Har de multiplikasjon i 1. klasse altså? Foreslår at dere begge pugger den lille gangetabellen sammen - også voksne har behov for å kunne gangetabellen http://www.matematikk.org/oss.html?tid=89261 Håper forøvrig dere ikke sitter med leksene nå... ;-) 0 Siter
Gjest høres rart ut Skrevet 10. februar 2013 Skrevet 10. februar 2013 Multiplikasjon i første klasse? Det tror jeg er nokså uvanlig. Sjekk med læreren om det virkelig stemmer. 0 Siter
Gjest mattekunnskaper Skrevet 10. februar 2013 Skrevet 10. februar 2013 Er dette kødd eller?!! Om du ikke har lært deg gangetabellen på rams, så må du vel klare å regne deg fram til svaret eller finne gangetabellen på nettet. Foreslår at du skriver den ut/av og pugger den utenat slik du bør sette deg ned med din sønn og pugge når de skal lære seg gangetabellen. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 10. februar 2013 Skrevet 10. februar 2013 Da må han regne ut 7+7+7+7+7+7+7+7 Skal ikke kverulere, men jeg holder en knapp på å pugge gangetabellen. Man skal lære å dele også, og da tar det lang tid om man skal drive og plusse sammen framfor å multiplisere... ;-) 0 Siter
frosken Skrevet 10. februar 2013 Skrevet 10. februar 2013 Skal ikke kverulere, men jeg holder en knapp på å pugge gangetabellen. Man skal lære å dele også, og da tar det lang tid om man skal drive og plusse sammen framfor å multiplisere... ;-) ''Skal ikke kverulere, men jeg holder en knapp på å pugge gangetabellen. Man skal lære å dele også, og da tar det lang tid om man skal drive og plusse sammen framfor å multiplisere... ;-)'' Jeg er ikke uenig i det - men tror neppe en førsteklassing lærer gangetabellen innen denne leksa skal være ferdig ;-) Dessuten er det jo også viktig å forstå hva det vil si å gange noe med hverandre. Jeg synes vel egentlig det er en litt snål lekse for en førsteklassing. 0 Siter
Gjest Raaart Skrevet 10. februar 2013 Skrevet 10. februar 2013 De har da vel ikke gangetabell i 1.klasse???? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. februar 2013 Skrevet 10. februar 2013 Skal ikke kverulere, men jeg holder en knapp på å pugge gangetabellen. Man skal lære å dele også, og da tar det lang tid om man skal drive og plusse sammen framfor å multiplisere... ;-) Ikke på første trinn. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 10. februar 2013 Skrevet 10. februar 2013 Ikke på første trinn. Tviler vel litt på hele problemstillingen nettopp av den grunn... ;-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 10. februar 2013 Skrevet 10. februar 2013 ''Skal ikke kverulere, men jeg holder en knapp på å pugge gangetabellen. Man skal lære å dele også, og da tar det lang tid om man skal drive og plusse sammen framfor å multiplisere... ;-)'' Jeg er ikke uenig i det - men tror neppe en førsteklassing lærer gangetabellen innen denne leksa skal være ferdig ;-) Dessuten er det jo også viktig å forstå hva det vil si å gange noe med hverandre. Jeg synes vel egentlig det er en litt snål lekse for en førsteklassing. Som jeg skrev til flyfly - tviler i grunnen på hele problemstillingen jeg også, og ble ikke akkurat styrket i troen av at frågan kom rundt midnatt lørdagsnatta... ;-) 0 Siter
Mandolaika Skrevet 10. februar 2013 Skrevet 10. februar 2013 ''Jeg er ikke flink i matte." Men du er litt for "flink" i orddeling. :-) 0 Siter
PieLill Skrevet 11. februar 2013 Skrevet 11. februar 2013 ''Jeg er ikke flink i matte." Men du er litt for "flink" i orddeling. :-) ''Men du er litt for "flink" i orddeling.'' _Særskriving_ for å være helt presis. Orddeling er å dele opp et ord fordi det ikke får plass på slutten av linje. F.eks. kom-mer, lese-hest, sok-ker. mvh 0 Siter
PieLill Skrevet 11. februar 2013 Skrevet 11. februar 2013 Skal ikke kverulere, men jeg holder en knapp på å pugge gangetabellen. Man skal lære å dele også, og da tar det lang tid om man skal drive og plusse sammen framfor å multiplisere... ;-) For at en førsteklassing skal skjønne gangetabellen er det greit å begynne med og plusse samme tall flere ganger. Men det høres rart ut at de begynner med ganging i første klasse. mvh 0 Siter
Mandolaika Skrevet 11. februar 2013 Skrevet 11. februar 2013 ''Men du er litt for "flink" i orddeling.'' _Særskriving_ for å være helt presis. Orddeling er å dele opp et ord fordi det ikke får plass på slutten av linje. F.eks. kom-mer, lese-hest, sok-ker. mvh Ja, jeg vet det, men det er så få som gjør det har jeg inntrykk av. Var derfor jeg skrev orddeling. Jeg pleier å kalle det orddelingsfeil.... Det er ikke så mange måneder siden jeg selv fant ut at det het særskriving. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.