Gå til innhold

Sobril

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen har noen erfaring med min bruk av Sobril. Opplevd det samme?

Jeg har veldig angst og uro i perioder, mest sykdomsangst. Kan i 2-4 uker ta 1-2 Sobril daglig i disse vonde periodene, kan være en dag i blant foruten også. Plutselig en dag så "letter" alt i kroppen, spenninger og angst blir så godt som borte. Da har jeg flere uker hvor jeg ikke tenker på Sobril i det hele tatt.

Må jo si at jeg i de periodene jeg tar Sobril er redd for avhengighet, men slik som jeg har skrevet over har jeg hatt det i flere år. Virker som en syklus på en måte. Jeg er som to forskjellige mennesker i disse periodene. Alt går lettere i dagliglivet, jeg orker mre og ser mere positivt på alt, kan det kanskje være tilbakevendende depresjon også?

Ville være interessant om andre her har/har hatt det på samme måten.

På forhånd takk for svar.

Gjest blippblupp
Skrevet

Slik opplevde jeg min angst også. Jeg var ikke deprimert. Angst er tyngende og det er klart man føler seg "fri" når den slipper taket.

Skrevet

Slik opplevde jeg min angst også. Jeg var ikke deprimert. Angst er tyngende og det er klart man føler seg "fri" når den slipper taket.

Kom du ut av den og event. hvordan? Andre medisiner? På forhånd takk for svar.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Sobril er bare en midlertidig løsning, du kan ikke regne med å gå sånn resten av livet. Du blir ikke frisk av Sobril. Du må finne løsning på angsten, enten selv eller ved hjelp av en psykiater. Det er fult mulig å tenke seg ut av angsten, men det krever masse pågangsmot.

Skrevet

Sobril er bare en midlertidig løsning, du kan ikke regne med å gå sånn resten av livet. Du blir ikke frisk av Sobril. Du må finne løsning på angsten, enten selv eller ved hjelp av en psykiater. Det er fult mulig å tenke seg ut av angsten, men det krever masse pågangsmot.

Takk for svar. Gått hos psykolog i to år, men ga meg ikke noe mere til slutt. Psykiater er det vanskelig å få time hos, da må det bli privat og er jo kjempedyrt. En psykiater hadde nok vært bra siden de også kan skrive ut resepter, event. prøve noen ikke vanedannende medisiner.

Jeg vet det du skriver om Sobril og hatt de i huset i snart 20 år, har heldigvis ikke blitt avhengig. Angsten er der hele tida, men topper seg i perioder.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Takk for svar. Gått hos psykolog i to år, men ga meg ikke noe mere til slutt. Psykiater er det vanskelig å få time hos, da må det bli privat og er jo kjempedyrt. En psykiater hadde nok vært bra siden de også kan skrive ut resepter, event. prøve noen ikke vanedannende medisiner.

Jeg vet det du skriver om Sobril og hatt de i huset i snart 20 år, har heldigvis ikke blitt avhengig. Angsten er der hele tida, men topper seg i perioder.

Du skriver at du ikke er avhengig. På en måte er du avhengig av det, kanskje ikke fysisk, men psykisk. Du vet at når du får angst er Sobril det som skal til.

Mye bruk av Sobril kan faktisk gi mer angst. Det blir en ond sirkel. Jeg selv brukte Stesolid 5 mg en periode for noen år siden, opptil en boks i måneden på det værste (!!!), men da sa jeg nok er nok og jeg sluttet med Stesolid. Jeg jobbet på den tiden også hardt med meg selv, men tror mye av grunnen til at jeg kom meg videre var at jeg kutta Stesoliden.

Det jeg gjorde for å få vekk angsten var å "ignorere den" og bare late som om den ikke er der. Høres kanskje ikke så lett ut, men det hjalp i allefall meg MYE! Hard jobbing er det som skal til.

Gjest blippblupp
Skrevet

Kom du ut av den og event. hvordan? Andre medisiner? På forhånd takk for svar.

Angsten er jeg fri fra slik at den ikke lengre er livshemmende og medisiner er jeg uten. Har aldri brukt annet enn Vival ved behov for min angst. Hva hjalp? Stor nok fortvilelse og bli sinna nok på noe som tok fra meg store deler av livet. Jeg har trolig bare ett og bestemte meg for at nå er det f' ta meg nok. Så begynte jeg på frigjøringen :) Hard jobbing, men så verdt det når det å leve er istedet for å eksistere er "lønna" for strevet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...