Gå til innhold

Jordskjelvfare i Spania?

Anbefalte innlegg

Gjest mange valgmuligheter

Hvis man er veldig redd for jordskjelv, er da sør-Spania (området rundt Alicante) et sted man bør unngå? Noen land er jo mer utsatt enn andre, og såvidt jeg vet har det vært jordskjelv der tidligere?

Vi driver og planlegger reise. Har jo mange andre valgmuligheter også da, men så en reise på tilbud som vi lurer på å ta....

Terror er kanskje en større trussel i dag da....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388585-jordskjelvfare-i-spania/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Hvis man er veldig redd for jordskjelv, er da sør-Spania (området rundt Alicante) et sted man bør unngå? Noen land er jo mer utsatt enn andre, og såvidt jeg vet har det vært jordskjelv der tidligere?

Vi driver og planlegger reise. Har jo mange andre valgmuligheter også da, men så en reise på tilbud som vi lurer på å ta....

Terror er kanskje en større trussel i dag da.... – mange valgmuligheter''

Det er ingen reell jordskjelvfare i Spania. I hvert fall ikke større enn i Norge.

Den desidert største faren dere blir utsatt for er trafikkulykker - det er lite annet man trenger tenke på.

Med vennlig hilsen

Gjest Hulderen

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.6558797

Dette kartet viser hvor det er jordskjelvfare i verden. Det er litt grovt, men som du ser er det litt større fare for jordskjelv Sør-Øst i Spania (gul stripe) enn midt i landet. Faren er uansett ikke stor.

Gjest Hulderen

Her fant jeg et bedre kart, som iser faren for jordskjelv i Euopa. Et stykke nede på siden. Dette kartet antyder større jordskjelvfare i Sørøst-Spania enn det andre kartet.

http://billy.geo.uib.no/seismo/naar-jorden-skjelver/index.php?topic=earthquakes

Gjest trådstarter

''Hvis man er veldig redd for jordskjelv, er da sør-Spania (området rundt Alicante) et sted man bør unngå? Noen land er jo mer utsatt enn andre, og såvidt jeg vet har det vært jordskjelv der tidligere?

Det er ingen reell jordskjelvfare i Spania. I hvert fall ikke større enn i Norge.

Den desidert største faren dere blir utsatt for er trafikkulykker - det er lite annet man trenger tenke på.

Med vennlig hilsen

Jo det er faktisk større jordskjelv fare i Spania enn i Norge. Nå har jeg googlet litt. Spania ligger jo nær en av disse jordplate-sammenføyningene (i motsetning til Norge som ligger midt på en).

Her står det at det sies at et større jordskjelv ventes når som helst i Spania:

http://mittspania.com/index.php/services/tips-til-hverdagen/item/126-jordskjelvfaren-i-spania.html

Både i mai 2011 og januar 2012 var det jordskjelv i o

Annonse

Ferskenblomst

Min mann har feriert i Alicanteområdet flere år på rad og gjerne i to mnd om gangen, og har aldri opplevd jordskjelv. Har aldri hørt om det heller. Derimot har vi vært i Tyrkia og opplevde jordskjelv der. Da var episenteret på Rhodos, og var på 6 på Richters skala.

Jo det er faktisk større jordskjelv fare i Spania enn i Norge. Nå har jeg googlet litt. Spania ligger jo nær en av disse jordplate-sammenføyningene (i motsetning til Norge som ligger midt på en).

Her står det at det sies at et større jordskjelv ventes når som helst i Spania:

http://mittspania.com/index.php/services/tips-til-hverdagen/item/126-jordskjelvfaren-i-spania.html

Både i mai 2011 og januar 2012 var det jordskjelv i o

''Jo det er faktisk større jordskjelv fare i Spania enn i Norge. ''

Joda, men det er uendelig mye større sjanse for at noe helt annet skal skje. Sjansen for jordskjelv er veldig veldig liten.

Med vennlig hilsen

Gjest Hulderen

Med vennlig hilsen

Selv om sansynligheten for å oppleve jordskjelv på ferie i Spania er liten, skal man ikke komme med feilinformasjon. Trådstarter har helt rett i at faren er større i Spania. Om du går inn på linken min lenger oppe, vil du se at Spania er blandt de europeike landene med størst jordskjelvfare, sammen med Italia, Helles og Tyrkia.

Selv om sansynligheten for å oppleve jordskjelv på ferie i Spania er liten, skal man ikke komme med feilinformasjon. Trådstarter har helt rett i at faren er større i Spania. Om du går inn på linken min lenger oppe, vil du se at Spania er blandt de europeike landene med størst jordskjelvfare, sammen med Italia, Helles og Tyrkia.

''Selv om sansynligheten for å oppleve jordskjelv på ferie i Spania er liten, skal man ikke komme med feilinformasjon. Trådstarter har helt rett i at faren er større i Spania. Om du går inn på linken min lenger oppe, vil du se at Spania er blandt de europeike landene med størst jordskjelvfare, sammen med Italia, Helles og Tyrkia. – Hulderen''

Joda, og Spania har sikkert større sjanse for å bli truffet av en meteor også, men sjansen for noe av dette skal skje er forsvinnende liten.

Gjest old man

''Jo det er faktisk større jordskjelv fare i Spania enn i Norge. ''

Joda, men det er uendelig mye større sjanse for at noe helt annet skal skje. Sjansen for jordskjelv er veldig veldig liten.

Med vennlig hilsen

Så du ror nu. Sjansen for et stort jordskjelv ER meget større i Spanien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...