Gå til innhold

Noen spørsmål/nhd eller andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at folk får tilbud om innleggelse for å bytte medisin?

Er det vanlig å bli dårlig når man bytter medisin?

Har nå byttet (på fredag) til zeldox fra solian, merker ikke så mye...bortsett fra mer mareritt og uro om natta. Vil zeldoxen virke med en gang?

Og hvis jeg skulle slutte helt mente hun ihvertfall at jeg burde legges inn, men har ikke tenkt til det. Bare lurer på om jeg vil merke noe av dette byttet i det hele tatt? Er redd for å bli dårlig, har ikke tenkt å bli det. Tror jeg skal klare dette, men holder det med å ta zeldox om kvelden? Virker det hele neste dag da?

Gjest ikke stille sinn
Skrevet

Jeg får ikke bytte medisin uten innleggelse.

Anbefaler deg å samarbeide og høre på legen. Ofte dumt å slutte med meds helt på egenhånd

Skrevet

Jeg har byttet over på annen type AP og blitt realt dårlig.

Anbefaler å gjøre det i tett samarbeid med de kloke hoder...

Skrevet

Jeg får ikke bytte medisin uten innleggelse.

Anbefaler deg å samarbeide og høre på legen. Ofte dumt å slutte med meds helt på egenhånd

Skal ikke slutte og har gjort slik behandleren sa, byttet til zeldox. Pleier du bli dårlig når du bytter medisin?

Skrevet

Jeg har byttet over på annen type AP og blitt realt dårlig.

Anbefaler å gjøre det i tett samarbeid med de kloke hoder...

Å, nå blir jeg litt redd. Har ikke lyst å bli dårlig, behandleren ringer meg neste fredag og hører hvordan det går. Er vel sammarbeid det?

Gjest ikke stille sinn
Skrevet

Skal ikke slutte og har gjort slik behandleren sa, byttet til zeldox. Pleier du bli dårlig når du bytter medisin?

''Og hvis jeg skulle slutte helt mente hun ihvertfall at jeg burde legges inn, men har ikke tenkt til det.''

Beklager. Jeg overtolket denne setningen da :)

Det varierer om jeg blir dårlig eller ikke. Kommer an på medisinen egentlig.

Jeg slipper innleggelser ved tillegg av medisiner, men skal det tas bort hender det jeg må inn.

Jeg gikk på Zeldox engang. Det fungerte ikke med en gang, jeg måtte ha rett dose først. Husker ikke hva dosen var. Tror jeg tok medisinen på morgenen. husker ikke da det er 8år siden. Mistet matlysten - gikk ned ganske mye.

Ønsker deg masse lykke til med endringen og håper det blir det rette for deg !

Skrevet

''Og hvis jeg skulle slutte helt mente hun ihvertfall at jeg burde legges inn, men har ikke tenkt til det.''

Beklager. Jeg overtolket denne setningen da :)

Det varierer om jeg blir dårlig eller ikke. Kommer an på medisinen egentlig.

Jeg slipper innleggelser ved tillegg av medisiner, men skal det tas bort hender det jeg må inn.

Jeg gikk på Zeldox engang. Det fungerte ikke med en gang, jeg måtte ha rett dose først. Husker ikke hva dosen var. Tror jeg tok medisinen på morgenen. husker ikke da det er 8år siden. Mistet matlysten - gikk ned ganske mye.

Ønsker deg masse lykke til med endringen og håper det blir det rette for deg !

Takk :)

Er litt redd for å vente på å bli dårlig, litt skeptisk i natt. Våknet og tenkte "Må ha solian", for ut og tok meg en røyk. Så det tok en stund før det virket ja, håper det går bra og ned i vekt vil jeg jo. Vil bare ikke bli dårlig, det er jo det verste som er.

Lurer veldig på om det virker på dagen når jeg tar det om kvelden, men det vet vel ikke du?

Skrevet

Å, nå blir jeg litt redd. Har ikke lyst å bli dårlig, behandleren ringer meg neste fredag og hører hvordan det går. Er vel sammarbeid det?

Det er mange former for samarbeid. Jeg vil foreslå et nært samarbeid i en overgangsfase. Det å gå rett over fra et medikament til et annet kan skape vansker og ubehag hvis det gjøres for brått. Det beste er en gradvis seponering krysset med en gradvis opptrapping. Dette kan du få til sammen med din behandler.

Hvis det må være en brå overgang (uvisst av hvilken grunn), så ville jeg klart vært innlagt i en slik periode.

Jeg tviler dog på at det skulle være nødvendig hvis behandler hjelper til meg en gradvis overgang.

Skrevet

Er litt redd for å vente på å bli dårlig, litt skeptisk i natt. Våknet og tenkte "Må ha solian", for ut og tok meg en røyk. Så det tok en stund før det virket ja, håper det går bra og ned i vekt vil jeg jo. Vil bare ikke bli dårlig, det er jo det verste som er.

Lurer veldig på om det virker på dagen når jeg tar det om kvelden, men det vet vel ikke du?

Det å gå alt for raskt over fra en AP til en annen er en særdeles dårlig måte å gå ned i vekt på. Jeg unner deg ikke en slik opplevelse. Ta det gradvis!!! Og snakk med behandler :o)

All lykke til!

Skrevet

Det er mange former for samarbeid. Jeg vil foreslå et nært samarbeid i en overgangsfase. Det å gå rett over fra et medikament til et annet kan skape vansker og ubehag hvis det gjøres for brått. Det beste er en gradvis seponering krysset med en gradvis opptrapping. Dette kan du få til sammen med din behandler.

Hvis det må være en brå overgang (uvisst av hvilken grunn), så ville jeg klart vært innlagt i en slik periode.

Jeg tviler dog på at det skulle være nødvendig hvis behandler hjelper til meg en gradvis overgang.

Hun bare sa det var best jeg tok zeldox nå, og at jeg gjorde som "de" sa. Er det jeg prøver på, men var jeg som ba om zeldox. Blir jeg dårlig så blir jeg litt sur, da må jeg kanskje vurdere innleggelse.Men vil ikke. Håper jo jeg klarer meg uten det, vet bare ikke om det vil fungere. Men det vet jo ingen på forhånd.

Skrevet

Det å gå alt for raskt over fra en AP til en annen er en særdeles dårlig måte å gå ned i vekt på. Jeg unner deg ikke en slik opplevelse. Ta det gradvis!!! Og snakk med behandler :o)

All lykke til!

Det er i samarbeid med behandler, skal prøve å ikke styre på så mye selv.

Gjest ikke stille sinn
Skrevet

Jeg tok medisinen en gang om dagen og den fungerte hele dagen. Det er vel som Zyprexa og endel andre meds. de virker hele dagen-selv med inntak kveldstid.

Jeg gikk for mye ned i vekt på denne..

Skrevet

Hun bare sa det var best jeg tok zeldox nå, og at jeg gjorde som "de" sa. Er det jeg prøver på, men var jeg som ba om zeldox. Blir jeg dårlig så blir jeg litt sur, da må jeg kanskje vurdere innleggelse.Men vil ikke. Håper jo jeg klarer meg uten det, vet bare ikke om det vil fungere. Men det vet jo ingen på forhånd.

Jeg kjenner ikke til Zeldox og overganger fra andre AP'er til denne.

Det jeg vet er at det er et helsikke å gå fra Zyprexa til Abilify over natten...med eller uten behandlers velsignelse...

Det er flott at du samarbeider, det kommer det det beste ut av tror jeg.

Lykke til :o)

Skrevet

Jeg tok medisinen en gang om dagen og den fungerte hele dagen. Det er vel som Zyprexa og endel andre meds. de virker hele dagen-selv med inntak kveldstid.

Jeg gikk for mye ned i vekt på denne..

Takk, da fungerer den vel om dagen selv om jeg tar den om kvelden. Du gikk for mye ned i vekt, betyr det at du var dårlig når du tok zeldox?

Da er det vel ikke noe poeng hvis man er dårlig?

Skrevet

Det jeg vet er at det er et helsikke å gå fra Zyprexa til Abilify over natten...med eller uten behandlers velsignelse...

Vet jo at ingen kan garantere for noe før jeg har prøvd, er bare skeptisk. Og det at de var lei av at jeg ikke hørte på dem, det er jo litt bullshit! De har jo ikke kommet med råd, men nå har altså behandler sagt at det er best om jeg tar zeldox. Så får jeg håpe det er rett da.

Skrevet

Det rare er at hun hadde snakket med en psykiater, han sa det var uproblematisk å gå fra solian til zeldox. Han trodde ikke jeg ble dårlig heller, og det sier en som vet nada om meg. Blir litt provosert! Og så leser jeg her at dere har blitt dårlig, hør på pasientene sier nå jeg :)

Gjest ikke stille sinn
Skrevet

Takk, da fungerer den vel om dagen selv om jeg tar den om kvelden. Du gikk for mye ned i vekt, betyr det at du var dårlig når du tok zeldox?

Da er det vel ikke noe poeng hvis man er dårlig?

Det kan likegjerne være kombinasjon Zeldox, Cipralex og en meget alvorlig depresjon. Hadde ikke matlyst overhode.

Håper du finner en løsning som er bra for DEG. At enkelte har blitt dårlige av medisinendringer betyr ikke det at du blir det :-)

Du har ikke gått så lenge på Zeldox akkurat, så ta tiden til hjelp.

Skrevet

Det kan likegjerne være kombinasjon Zeldox, Cipralex og en meget alvorlig depresjon. Hadde ikke matlyst overhode.

Håper du finner en løsning som er bra for DEG. At enkelte har blitt dårlige av medisinendringer betyr ikke det at du blir det :-)

Du har ikke gått så lenge på Zeldox akkurat, så ta tiden til hjelp.

Ja, har jo bare tatt zeldox siden fredag, må vel gi det litt mer tid. Men tanken på å rase ned i vekt er fristende, men ikke å være dårlig da. Synest faktisk det er godt å lese det dere skriver, mer betryggende det enn psykiatere som ikke kjenner meg sier. Og som ikke har tatt ap i det hele tatt.

Gjest ikke stille sinn
Skrevet

Ja, har jo bare tatt zeldox siden fredag, må vel gi det litt mer tid. Men tanken på å rase ned i vekt er fristende, men ikke å være dårlig da. Synest faktisk det er godt å lese det dere skriver, mer betryggende det enn psykiatere som ikke kjenner meg sier. Og som ikke har tatt ap i det hele tatt.

ikke noe å hige etter - det å rase ned i vekt. Jeg ble innlagt og noen satt ved bordet og kontrollerte at jeg fikk i meg mat..

Vi byttet medisinene der.

Nei, sats på at medisinen vil fungere for deg. Om du får mindre matlyst finner du ut etterhvert. Fungerer ikke Zeldox finnes det andre der ute :-)

Skrevet

ikke noe å hige etter - det å rase ned i vekt. Jeg ble innlagt og noen satt ved bordet og kontrollerte at jeg fikk i meg mat..

Vi byttet medisinene der.

Nei, sats på at medisinen vil fungere for deg. Om du får mindre matlyst finner du ut etterhvert. Fungerer ikke Zeldox finnes det andre der ute :-)

Får satse på at det fungerer :-)

Godt å lese det du skriver, takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...