Gå til innhold

Livsforsikring eller ikke?

Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år hatt uføre- og livsforsikring i et forsikringsselskap, men nå oppdaget jeg at jeg også har uføreforsikring via fagforeningen. Og trenger jeg egentlig den livsforsikringen? Jeg har to unger, men samtidig sitter jeg på en leilighet som er så godt som nedbetalt så om jeg dauer så vil de arve over 1 mill hver.

Og å betale tusenvis hvert år for denne forsikringen må jeg si er litt surt... Om jeg sier den opp nå så er vel alt jeg har betalt inn tidligere bare rett ut av vinduet, eller?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388595-livsforsikring-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Og å betale tusenvis hvert år for denne forsikringen må jeg si er litt surt... Om jeg sier den opp nå så er vel alt jeg har betalt inn tidligere bare rett ut av vinduet, eller?''

Ikke nødvendigvis, kanskje du vil få en fripolise.

Samtidig må du tenke på at du har uføreforsikring, det er godt å få med seg den dagen du kanskje blir uføretrygdet. Hvis du bytter jobb er det ikke alltid like enkelt å tegne en ny uføreforsikring for ikke helt unge mennesker.

''Og å betale tusenvis hvert år for denne forsikringen må jeg si er litt surt... Om jeg sier den opp nå så er vel alt jeg har betalt inn tidligere bare rett ut av vinduet, eller?''

Ikke nødvendigvis, kanskje du vil få en fripolise.

Samtidig må du tenke på at du har uføreforsikring, det er godt å få med seg den dagen du kanskje blir uføretrygdet. Hvis du bytter jobb er det ikke alltid like enkelt å tegne en ny uføreforsikring for ikke helt unge mennesker.

''Samtidig må du tenke på at du har uføreforsikring, det er godt å få med seg den dagen du kanskje blir uføretrygdet.''

Jeg er foreløbig uføretrygdet via fagforeningen i alle fall. Og om jeg skifter jobb må jeg da melde meg ut av fagforeningen?

''Samtidig må du tenke på at du har uføreforsikring, det er godt å få med seg den dagen du kanskje blir uføretrygdet.''

Jeg er foreløbig uføretrygdet via fagforeningen i alle fall. Og om jeg skifter jobb må jeg da melde meg ut av fagforeningen?

Kommer vel an på hvilken type jobb, du får?

Tror ikke jeg hadde giddet å betale for den livsforsikringen.

''Tror ikke jeg hadde giddet å betale for den livsforsikringen.''

Jeg kjenner at jeg er litt der jeg også altså... Den har forfall først 1. mars så jeg har enda et par uker å tenke på da. :o)

Annonse

Gjest Ikke akkurat nå

Er det LO-medlemskap du har? Det er 22 forbund under LO og hvis du skifter jobb til noe helt annet enn det du driver med i dag, bør du skifte forbund. De ulike forbundene har ulike type forikringer som er innkludert i medlemskapet, men ellers kan du kjøpe de andre forsikringene i tillegg.

''Jeg er foreløbig uføretrygdet via fagforeningen i alle fall. Og om jeg skifter jobb må jeg da melde meg ut av fagforeningen? – Lillemus''

Husk at hvis du har hatt en forsikring i mange år, så er sykdommer osv. som har skjedd i den perioden dekket.

Hvis du i fremtiden skal ha en ny forsikring, så vil "det som er galt med deg nå" være ekskludert.

Med vennlig hilsen

Er det LO-medlemskap du har? Det er 22 forbund under LO og hvis du skifter jobb til noe helt annet enn det du driver med i dag, bør du skifte forbund. De ulike forbundene har ulike type forikringer som er innkludert i medlemskapet, men ellers kan du kjøpe de andre forsikringene i tillegg.

Jepp, LO - Fagforbundet.

''Jeg er foreløbig uføretrygdet via fagforeningen i alle fall. Og om jeg skifter jobb må jeg da melde meg ut av fagforeningen? – Lillemus''

Husk at hvis du har hatt en forsikring i mange år, så er sykdommer osv. som har skjedd i den perioden dekket.

Hvis du i fremtiden skal ha en ny forsikring, så vil "det som er galt med deg nå" være ekskludert.

Med vennlig hilsen

''Husk at hvis du har hatt en forsikring i mange år, så er sykdommer osv. som har skjedd i den perioden dekket.

Hvis du i fremtiden skal ha en ny forsikring, så vil "det som er galt med deg nå" være ekskludert.''

Som så mange andre har jeg vært dobbelt-forsikret i mange år så den uføreforsikringen jeg har i Fagforbundet har sikkert vart omtrent like lenge som den i Storebrand.

Gjest Cinnamongirl

''Husk at hvis du har hatt en forsikring i mange år, så er sykdommer osv. som har skjedd i den perioden dekket.

Hvis du i fremtiden skal ha en ny forsikring, så vil "det som er galt med deg nå" være ekskludert.''

Som så mange andre har jeg vært dobbelt-forsikret i mange år så den uføreforsikringen jeg har i Fagforbundet har sikkert vart omtrent like lenge som den i Storebrand.

Uføreforsikringer er veldig forskjellige så ikke kvitt deg med den "beste" ihvertfall da.

Uføreforsikringer er veldig forskjellige så ikke kvitt deg med den "beste" ihvertfall da.

''Uføreforsikringer er veldig forskjellige så ikke kvitt deg med den "beste" ihvertfall da.''

Uføreforsikringen hos Fagforbundet er innbakt i kontingenten tror jeg så den kan jeg nok ikke kvitte meg med uansett...

Ta med i beregningen at bolimarkedet kan endre seg. Det er vel bare et tidsspørsmål før boligboblen sprekker.

Skulle du av en eller annen grunn få behov for å belåne huset mer, kan barna bli sittende igjen med ganske lite.

Om barna skulle ønske å beholde boligen, vil de neppe ha råd til det pga arveavgiften om du ikke har en livsforsikring i tillegg.

Sier du opp forsikringen, vil du risikere problemer med reservasjoner om du skulle ønske å tegne en ny.

Helt enig i at det er fryktlig dyrt.

mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...