Gå til innhold

Setter termokoppen smak?

Anbefalte innlegg

Jeg har flere termokopper av merket Bodum og har vært veldig fornøyd med dem, men i det siste har jeg merket at jeg innimellom har en litt ekkel metallisk smak i munnen (nei, jeg er definitivt ikke gravid!) og det eneste jeg klarer å lokalisere denne smaken til er disse koppene.

Jeg har flere kopper (flere bosteder + jobben) og mener bestemt at de koppene jeg bruker mest også har endret seg. Tidligere var de ikke spesielt varme på utsiden selv om jeg hadde kokende drikke i dem, men nå blir de nesten brennvarme også på utsiden. De har ikke vært utsatt for støt eller blitt bulket eller noe slikt så dersom det er slik at det er to lag med vakuum mellom så skal ikke det være skadet på noen måte. Kun vasket forsiktig for hånd.

Flere som har slik erfaring med disse eller andre tremokopper? Litt kjedelig da ettersom koppene er svinedyre og jeg har vært veldig fornøyd med dem så langt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388610-setter-termokoppen-smak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg syns kaffen smaker dårlig (metallisk) fra termokopp i rustfritt stål, har sluttet å bruke dem... Egentlig bare glass og porselen som duger... Rart, for rustfritt skal ikke avgi smak, egentlig.

Vi er tydeligvis flere med samme opplevelse av stålkopper, kan ikke huske det er sånn når jeg drikker te fra ståltermos? Jaja, ingen vits å lure mer på det, koppene blir herved parkert og vanlige krus kommer på banen igjen.

Vi er tydeligvis flere med samme opplevelse av stålkopper, kan ikke huske det er sånn når jeg drikker te fra ståltermos? Jaja, ingen vits å lure mer på det, koppene blir herved parkert og vanlige krus kommer på banen igjen.

''Vi er tydeligvis flere med samme opplevelse av stålkopper, kan ikke huske det er sånn når jeg drikker te fra ståltermos? ''

Nei, når du sier det, så har jeg ståltermokanne til min kjære Moccamaster, og den gir ikke smak. Sånn er det vel bare, da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...