Gå til innhold

NHD - trenger veldig faglig vurdering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener å huske at Nhd en gang har anbefalt deg kongnitiv terapi. Kanskje du skal prøve det?

Han er jo kognetiv terapeut - og ganske kjent også.... Men det er aldri noe kontinuitet fra gang til gang. Så hører jeg jo om alle de som går til en terapeut 5-6 ganger og tenker helt nytt.

Jeg kjører heller lange turer og gråter etter mine timer....

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• huuff

20

• mariaflyfly

6

• PieLill

4

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Kort sagt så tror jeg mye av elendigheten skyldes at jeg er "hektet" ("En nervøs, romantiserende, tvangsmessig opptatthet av en annen, med sterke innslag av panikk og avhengighet," Sissel Gran, 2010) og kanskje på to. Det sies jo at avhengige er verdens mest utholdende'' Du spør nhd, og jeg skal ikke svare på det du spør om, men bare kommentere dette: Jeg tror din hekt på din tidligere eks/ nå igjen samboer? er den mest alvorlige. Det er han du ikke greier å bryte med - han andre greier du bare ikke slutte drømme om.

Men jeg elsker jo min eks og vil ha det livet, men han klarer ikke å glemme det som har skjedd - ikke jeg heller. Hadde jeg sluppet å se og høre om han andre, så hadde jeg nok slått meg til ro hvis eks lander på ja. Men jeg blir ødelagt av at han andre fins....

Skrevet

To synspunkter fra meg også, selv om heller ikke jeg er NHD:

1) Veldig enig med Nickløs i at du ser ut til å dyrke elendigheten.

2) Har ikke du fått tilbud om å forsøke Wellbutrin? Når du sitter her og gnurer over at du ikke vil bruke medisiner, får jeg lyst til å sparke deg hardt i ræva tilbake til legekontoret. Hvorfor i all verden avskriver du noe som kanskje kan være en drahjelp? Hvis det er noe som kanskje kan hjelpe, så prøv det da, for pokker! Funker det ikke, er det bare å trappe ned og avslutte, hva i all verden har du å tape?

Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal være giftig slik at det ikke "gror."

Angående Wellbutrin; jeg er generelt skeptisk til tabletter - særlig noe som skal brukes daglig. Jeg har også et svært skjørt søvnmønster jeg er redd for å gjøre verre. Jeg synes slike tabletter skumle!

Psykiateren mener dessuten at jeg ikke er deprimert, for jeg glimter til veldig hver gang han andre nevnes...? Skjønner ikke helt det kriteriet, dog denne tvilen gjør meg i alle fall usikker.Jeg virker visstnok bare forferdelig trist. Men han foreslo det i tilfelle han tar feil.

Skrevet

''Hvis det er noe som kanskje kan hjelpe, så prøv det da, for pokker! Funker det ikke, er det bare å trappe ned og avslutte, hva i all verden har du å tape?''

Jeg tror kanskje hun er litt redd for at det faktisk skal virke og at hun må klare seg selv uten noen av disse to karene...

Jeg skjønner ikke at de skal løse noe i den situasjonen jeg er i. Jeg er jo i full jobb og aktiv på de fleste områder.

Skrevet

Takk for tips:-) Nå overtar jeg hele tråden til Huuff og det var ikke meningen, men hvis det er slik du sier, skal jeg ta det opp med legen.

Det går bra - har gjort det samme selv noen ganger....

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei:)

Så tråkig at du også har det kjipt. Jeg er ganske aktiv og har nesten begynt å bli sliten av sånt også. Nå måtte jeg lyve og avlyse en felles trening, for heller trene alene i skogen. - Men det er klart det tross alt var bedre med en tur ut enn å ligge på varme baderomsfliser og gråte.

Jeg har fått en del av din tilbakemelding her inne før - og det er derfor jeg begynner å lure på om det er noe jeg ikke ser ved meg selv, for jeg synes jo jeg prøver og prøver...Jeg har stor forståelse for psykisk syke nå som ikke "greier" å ta seg sammen. Det er litt sånn jeg føler meg også - totalt forvirret og vet ikke mine arme råd.

''Jeg har stor forståelse for psykisk syke nå som ikke "greier" å ta seg sammen. Det er litt sånn jeg føler meg også - totalt forvirret og vet ikke mine arme råd''

Slik hadde jeg det når jeg var skikkelig deprimert, men kom meg til slutt ut av det på egen hånd. Det må vel snart være 2 år du har hatt det slik og da synes jeg det er på tide at du prøver medisiner.

Gjest Elextra
Skrevet

Men jeg elsker jo min eks og vil ha det livet, men han klarer ikke å glemme det som har skjedd - ikke jeg heller. Hadde jeg sluppet å se og høre om han andre, så hadde jeg nok slått meg til ro hvis eks lander på ja. Men jeg blir ødelagt av at han andre fins....

''Men jeg elsker jo min eks og vil ha det livet, men han klarer ikke å glemme det som har skjedd - ikke jeg heller.''

Da han ville ha deg betraktet du ham som en dott. Du skrev at han hadde vært utro, slem mot deg og at han var kjedelig, om jeg ikke husker feil.

Du dyrker det uoppnåelige - det er kanskje tryggere enn å ta reelle valg?

Skrevet

''Men jeg elsker jo min eks og vil ha det livet, men han klarer ikke å glemme det som har skjedd - ikke jeg heller.''

Da han ville ha deg betraktet du ham som en dott. Du skrev at han hadde vært utro, slem mot deg og at han var kjedelig, om jeg ikke husker feil.

Veldig, veldig enig i det siste du sier.

Skrevet

Amen.

Skrevet

Angående Wellbutrin; jeg er generelt skeptisk til tabletter - særlig noe som skal brukes daglig. Jeg har også et svært skjørt søvnmønster jeg er redd for å gjøre verre. Jeg synes slike tabletter skumle!

Psykiateren mener dessuten at jeg ikke er deprimert, for jeg glimter til veldig hver gang han andre nevnes...? Skjønner ikke helt det kriteriet, dog denne tvilen gjør meg i alle fall usikker.Jeg virker visstnok bare forferdelig trist. Men han foreslo det i tilfelle han tar feil.

Jeg spør igjen: Hva har du å tape på å prøve?

Skrevet

Hei:)

Så tråkig at du også har det kjipt. Jeg er ganske aktiv og har nesten begynt å bli sliten av sånt også. Nå måtte jeg lyve og avlyse en felles trening, for heller trene alene i skogen. - Men det er klart det tross alt var bedre med en tur ut enn å ligge på varme baderomsfliser og gråte.

Jeg har fått en del av din tilbakemelding her inne før - og det er derfor jeg begynner å lure på om det er noe jeg ikke ser ved meg selv, for jeg synes jo jeg prøver og prøver...Jeg har stor forståelse for psykisk syke nå som ikke "greier" å ta seg sammen. Det er litt sånn jeg føler meg også - totalt forvirret og vet ikke mine arme råd.

''Nå måtte jeg lyve og avlyse en felles trening, for heller trene alene i skogen. - Men det er klart det tross alt var bedre med en tur ut enn å ligge på varme baderomsfliser og gråte. ''

''Det er litt sånn jeg føler meg også - totalt forvirret og vet ikke mine arme råd.''

Men deprimert er du ikke...?

Skrevet

Ja, han var ikke spesielt omtenksom. Levde livet med kompiser, var mye utpå, full og hadde en dame som ventet hjemme. Vi har snakket mye om dette, og han er enig i at han var egoistisk, men at jeg også var vanskelig. Han fortjente likevel ikke hva jeg gjorde mot han - selv om han ja, har vært med en dame hjem for lenge siden.

Fram til jul i 2011 var jeg nok klar for å gå. Jeg fikk meg imidlertid en overraskelse i hvordan han oppførte seg mot meg etter dette kom fram. Da ble det utrolig nok mer oss to igjen.

Skrevet

Jeg spør igjen: Hva har du å tape på å prøve?

Godt spørsmål... Er litt bedre form etter turen. Jeg skal til legen om 2 uker, så får tenke over det igjen.

Skrevet

Hva er det beste og verste som kan skje om du _prøver_ medisiner? Og samme; Hva er det beste og verste som kan skje om du fortsetter som nå?

Hva blir det mest fornuftige ut fra en risiko/kost/nytte-vurdering?

Har du tatt opp med din behandler at du ikke synes du har så mye nytte av terapien? Har du tatt dette opp med fastlege?

Har du fulgt de rådene du har fått av fastlege og andre behandlere?

mvh

Skrevet

Ja, den er like ille som tidligere, men det er ikke like ille hver måned. Jeg blir ikke hissig tror jeg, men jeg får en slags depresjon og så letter det igjen når mensen kommer.

Har du prøvd med p-sprøyte? Det kan stabilisere hormonene.

mvh

Skrevet

Godt spørsmål... Er litt bedre form etter turen. Jeg skal til legen om 2 uker, så får tenke over det igjen.

''så får tenke over det igjen.''

Du gjør jo ikke annet enn å "tenke over det".

Det er tildels ganske provoserende å lese hvordan du henger fast i mønsteret og ikke vil ta til deg det folk skriver her inne, bl.a. om avhengigheten til din eks.

Du lever jo fullstendig i fornektelse, og i tillegg ønsker du å sette en unge til verden i et forhold som er dømt til å gå til helvete. Det er intet mindre enn galskap.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Har du prøvd med p-sprøyte? Det kan stabilisere hormonene.

mvh

Jeg googlet P-sprøyte nå, men vil ikke bruke det pga. dette, siden jeg allerede har osteopeni og er i faresonen for å utvikle benskjørhet om en 10 års tid.

''Det er vist at medroksyprogesteron gir lavere bentetthet, og det er derfor mistanke om at p-sprøyten kan gi benskjørhet''

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg googlet P-sprøyte nå, men vil ikke bruke det pga. dette, siden jeg allerede har osteopeni og er i faresonen for å utvikle benskjørhet om en 10 års tid.

''Det er vist at medroksyprogesteron gir lavere bentetthet, og det er derfor mistanke om at p-sprøyten kan gi benskjørhet''

Hva med hormonspiral - er det samme fare der?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hva med hormonspiral - er det samme fare der?

Da må jeg google igjen for å finne ut det, men nå skal jeg lage middag. Tar det senere og takk for tips :-)

Skrevet

Kjære deg huuff, om du hadde elsket din eks (nåværende samboer - igjen) hadde du vært ærlig mot han og ikke latt han gå rundt som en klovn mens du dyrket dine følelser overfor han du kalte HAN, og gjentok igjen og igjen at du _egentlig_ ville ha. Det er en ting å falle for en annen - det kan mange gjøre, men de man føler det er greit å lyve for og fortsette å bedra og fortie overfor respekterer man ikke nok til at man kan si at man elsker dem....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...