Gå til innhold

Hvor fort går det å få skiene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vil tippe at dere får dem daggen etter (at de kan montere bindingene om kvelden eller tidlig neste morgen, når det er lite folk).

Er dere veldig heldige, er det lite folk når dere er der, og de kan gjøre det der og da :-)

Bruker de mer enn to dager på det, er det dårlig service.

Handler du i en ganske stor sportsbutikk som har åpent noen timer etter at dere er ferdige, kan det godt hende du får dem samme kveld. Det krever bare at de har en til stede på "bakrommet" som har tid og kompetanse til å gjøre det, og at dere ikke kommer rett før stengetid.

Jeg har ingen konkrete tips i din by, men har fått gjort tilsvarende i løpet av dagen på G-Max her i Oslo.

Vil tippe at dere får dem daggen etter (at de kan montere bindingene om kvelden eller tidlig neste morgen, når det er lite folk).

Er dere veldig heldige, er det lite folk når dere er der, og de kan gjøre det der og da :-)

Bruker de mer enn to dager på det, er det dårlig service.

Ok - da har vi dem til vinterferien i alle fall! :o)

Handler du i en ganske stor sportsbutikk som har åpent noen timer etter at dere er ferdige, kan det godt hende du får dem samme kveld. Det krever bare at de har en til stede på "bakrommet" som har tid og kompetanse til å gjøre det, og at dere ikke kommer rett før stengetid.

Jeg har ingen konkrete tips i din by, men har fått gjort tilsvarende i løpet av dagen på G-Max her i Oslo.

Blir enten Intersport eller Obs Sport tenker jeg. Bare vi får dem før fredag så...

Annonse

Hvis det er nye ski med såkalt NIS-plate, tar det bare noe minutter å montere og de pleier å gjøre det mens du venter. Eventuelt kan du montere selv, det er bare å trekke på bindingen.

Hvis du vil at butikken skal preppe skiene, tar det litt lengre tid.

Hvis det er nye ski med såkalt NIS-plate, tar det bare noe minutter å montere og de pleier å gjøre det mens du venter. Eventuelt kan du montere selv, det er bare å trekke på bindingen.

Hvis du vil at butikken skal preppe skiene, tar det litt lengre tid.

''Hvis det er nye ski med såkalt NIS-plate, tar det bare noe minutter å montere og de pleier å gjøre det mens du venter.''

Ah - høres praktisk ut! :o)

''Hvis du vil at butikken skal preppe skiene, tar det litt lengre tid.''

Preppes smørefrie ski? *totalt blånn på sånt*

''Hvis det er nye ski med såkalt NIS-plate, tar det bare noe minutter å montere og de pleier å gjøre det mens du venter.''

Også smørefrie ski kan glides, men unger overlever som regel uten glider også. Skiene vil gli bedre om de blir glidet.

Også smørefrie ski kan glides, men unger overlever som regel uten glider også. Skiene vil gli bedre om de blir glidet.

''Også smørefrie ski kan glides, men unger overlever som regel uten glider også. Skiene vil gli bedre om de blir glidet.''

Men det kan man også gjøre selv, sant? Vi har glider i smørekofferten så jeg. En koffert jeg forøvrig aldri er borti... Jeg har prøvd å skjønne meg på skismurning, men jeg har for mye glider mellom ørene tror jeg... ;o)

Også smørefrie ski blir bedre med prepping, men det er jo ikke nødvendig.

Er du sikker på at hun skal ha smørefrie ski. Jeg mener å huske at hun er som min yngste, 12 år? Da vil jeg nok anbefale smørbare ski, selv om jeg ser det praktiske i smørefrie.

Er du sikker på at hun skal ha smørefrie ski. Jeg mener å huske at hun er som min yngste, 12 år? Da vil jeg nok anbefale smørbare ski, selv om jeg ser det praktiske i smørefrie.

Hun vil selv ha smørefrie og med min og pappans kunnskaper innefor området tror jeg vi går for smørefrie en stund til...

Veldig enig. Mine har ikke villet ha smørefrie ski etter de var ca 7 år.

De så hvor godt vi andre glei i bakkene, og hvor skjurt det var for dem å renne i forhold - så når de etterhvert skulle ha nye, var det ikke spørsmål om noe annet enn smøreski.

Annonse

''Også smørefrie ski kan glides, men unger overlever som regel uten glider også. Skiene vil gli bedre om de blir glidet.''

Men det kan man også gjøre selv, sant? Vi har glider i smørekofferten så jeg. En koffert jeg forøvrig aldri er borti... Jeg har prøvd å skjønne meg på skismurning, men jeg har for mye glider mellom ørene tror jeg... ;o)

Du bør sjekke at dere har glider, og at det ikke bare er festesmørning i kofferten. Men dere kan godt ta på glider selv.

Du bør sjekke at dere har glider, og at det ikke bare er festesmørning i kofferten. Men dere kan godt ta på glider selv.

Vi sjekket kofferten nå i helgen og det er glider i den. Kjæresten har lagt glider på skiene våre før.

Gjest annlovinda

Du må for all del ikke kjøpe smørefrie ski til en 12-åring.

Og man må ikke kunne veldig mye for å få et par godt smurte ski.

Mye informasjon og læring på swix.no

Du kan til og med sende sms (husker ikke nr nå) da får du tips for smøring som en tekstmelding

Du kan til og med sende sms (husker ikke nr nå) da får du tips for smøring som en tekstmelding

''Du må for all del ikke kjøpe smørefrie ski til en 12-åring.''

Joda. Storebroren har det og han er godt fornøyd. Ungene her går på ski 3 ganger i året eller noe sånt så det holder nok.

''Du må for all del ikke kjøpe smørefrie ski til en 12-åring. ''

Joda, hvis alternativet er at det ikke blir skitur så.

Snart 13-åringen har smørefrie og går masse på ski.

Jeg har også smørefrie, og det holder fint til mitt bruk. Jeg vet at om jeg skulle smøre skiene ville det ikke blitt noen skiturer på meg.

''Du må for all del ikke kjøpe smørefrie ski til en 12-åring. ''

Joda, hvis alternativet er at det ikke blir skitur så.

Snart 13-åringen har smørefrie og går masse på ski.

Jeg har også smørefrie, og det holder fint til mitt bruk. Jeg vet at om jeg skulle smøre skiene ville det ikke blitt noen skiturer på meg.

''Joda, hvis alternativet er at det ikke blir skitur så. Snart 13-åringen har smørefrie og går masse på ski.''

Nemlig. :o) Tror kanskje jeg skal prøve dem selv en gang også bare for å se.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...