Gå til innhold

Hva er det med Bergenserne? Musikk.

Anbefalte innlegg

Er det slik at Bergen har blitt landets musikkhovedstad? Jeg stemte på Datarock.Sondre Lerke og manga andre har vel banet veien for mange utrolig gode musikere.Trondheim er vel en rockeby? Sunnmøringer er kanskje eksperter på handel? Nordland og Troms på fisk og Finnmark på samer og rein?

Stavanger på olje.Sør og vestlandet på kristendom.Oslo på administrasjon,politikere,forsvaret og kongehuset.Landets største befolkning av samer,pakistanere og andre innvandrere.

Resten av landet driver stort sett med landbruk og egen infrastruktur som administrasjon,mat,bensin og kiosk.Dog er mjøsregionen med sine mange byer rikt på lokalt næringsliv. Lillehammer har OL landsbyen og P4.Hemsedal,Geilo og Oppdal har flere anlegg for alpint.

Tar jeg feil i min vurdering? Eller er vi som poteten (som kan brukes til alt) i hele landet utenom Stavanger og Nord-Norge?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388639-hva-er-det-med-bergenserne-musikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett i mye her, og det er ikke så merkverdig. Når et sted får utviklet god infrastruktur (og da tenker jeg i begrepets brede betydning) for en type produksjon er det lettere for andre å starte næring innenfor samme felt. Når det blir mange nok økes kompetansen, og det blir flere gode hoder som jobber sammen, og vips - så har man et kløster. Det er dette alle landets næringshager har forsøkt å konstruere de siste ti årene uten helt å lykkes like godt overalt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...