Gå til innhold

NHD. Greit av behandler distanserer seg?

Anbefalte innlegg

Gjest litt lei meg
Skrevet

Skal slutte hos psykiateren min etter flere år i behandling. (Til høsten.)

Merker at H*n distanserer seg fra meg nå. Føler det har med at behandlingen går mot slutten. ( H'n virker ikke så interessert i hva jeg prater om. Kommenterer og kommer ikke så mye med innspill. Smiler nesten ikke og engasjerer seg lite. Kroppsspråket er også forandret..) Skal slutte helt som behandler til høsten.

Føler at jeg fortsatt trenger en tilstedeværende psykiater så lenge jeg går der..

Er det greit, vanlig og riktig å distansere seg fra pasient i et slikt tilfelle?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Din behandler har helt korrekt kunngjort behandlingsavslutning i god tid.

Terapien har gått over i avslutningsfasen. Da er det helt naturlig og korrekt at den endrer karakter. Dette bl.a. for at du skal være klar til å takle livet uten terapeuten etter siste time.

Skrevet

Føler veldig med deg. Men det er sikkert en tanke om at du ikke skal savne han så mye. Ikke ta det personlig.

Skrevet

''Er det greit, vanlig og riktig å distansere seg fra pasient i et slikt tilfelle?''

Vet ikke. Men han bør jo være tilstedeværende i timene, hva er vitsen ellers?

Forøvrig tror jeg ikke behandlere har en tanke bak alt, ting er vel mer tilfeldig.

Gjest litt lei meg
Skrevet

''Er det greit, vanlig og riktig å distansere seg fra pasient i et slikt tilfelle?''

Vet ikke. Men han bør jo være tilstedeværende i timene, hva er vitsen ellers?

Forøvrig tror jeg ikke behandlere har en tanke bak alt, ting er vel mer tilfeldig.

Helt enig! De burde være høyst tilstedeværende på timene. Skal jeg gå der i flere måneder, betale i dyre dommer uten at h'n er engasjert i det jeg tar opp?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...