Gå til innhold

Kjøpe iPad/ iPhone i USA

Anbefalte innlegg

Har mulighet til å kjøpe med iPad3/ iPhone5 fra USA nå, men siden min amerikanske venninne fraråder meg dette er jeg i tvil. Hun bor i Norge, og har hatt masse trøbbel med strømkoblinger, ikke-valide garantier, hacking, er stengt ute av itunes etc...

Noen med erfaring her? Har min venninne bare vært uheldig? Noen som vet priser?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388647-kj%C3%B8pe-ipad-iphone-i-usa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det skal være helt problemfritt. Når det gjelder iPhone, så skal det være to forskjellige typer for salg i USA. Du må passe på å få den rette. Kjøper du iPad, i alle fall den uten 3G, så er det jo samme som her. Det du må kjøpe i tillegg er norsk stikk til veggen, USB-ledninga regner jeg med er den samme uansett land. Er visst flere på ipod1.no som har mobil og iPad fra USA.

Annonse

Vi har kjøpt både iPad'er og iPhoner fra USA og har null problemer.

Pass på at det er riktig iPhone-type bare, de er satt opp forskjellig ut fra om de skal brukes på AT&T eller Verizon. (husker ikke i farten hvilken som er kompatibel med de norske)

Lader etc kan du handle i Norge, det er bare stikket som er forskjellig, kabelen er lik.

Her i huset er det både iPad & iPhoner fra USA, og det er ikke noe problem med noe som helst... Ikke mac'en heller...

Takk for svar! Macene har annet tastaturoppsett har jeg hørt, så den parkerte jeg uten vurdering. Men også det går greit altså?

Kjenner du til priser på iPad/ iPhone da?

Nå ble jeg med ett litt mer positiv her... ;-)

Vi har kjøpt både iPad'er og iPhoner fra USA og har null problemer.

Pass på at det er riktig iPhone-type bare, de er satt opp forskjellig ut fra om de skal brukes på AT&T eller Verizon. (husker ikke i farten hvilken som er kompatibel med de norske)

Lader etc kan du handle i Norge, det er bare stikket som er forskjellig, kabelen er lik.

Takk for gode råd - skal sjekke ut det med oppsett med dataansvarlig på jobb i morgen :)

Tror det skal være helt problemfritt. Når det gjelder iPhone, så skal det være to forskjellige typer for salg i USA. Du må passe på å få den rette. Kjøper du iPad, i alle fall den uten 3G, så er det jo samme som her. Det du må kjøpe i tillegg er norsk stikk til veggen, USB-ledninga regner jeg med er den samme uansett land. Er visst flere på ipod1.no som har mobil og iPad fra USA.

''Når det gjelder iPhone, så skal det være to forskjellige typer for salg i USA. Du må passe på å få den rette'' Vet du hvilken? Takk ellers for råd, jeg regnet med at du var oppdatert her :)

Persille1365381127

Takk for svar! Macene har annet tastaturoppsett har jeg hørt, så den parkerte jeg uten vurdering. Men også det går greit altså?

Har ingen anelse om priser. Jeg vet bare at alt det vi har som er amerikansk fungerer akkurat som det som er norsk (eller handlet i respektive land) - med unntak av det med tastene.

Annonse

''Når det gjelder iPhone, så skal det være to forskjellige typer for salg i USA. Du må passe på å få den rette'' Vet du hvilken? Takk ellers for råd, jeg regnet med at du var oppdatert her :)

''Vet du hvilken?''

Nei, det vet jeg ikke. Men kjøper du den på Apple Store og forteller at den skal brukes i Norge, så vet nok de hvilken du må ha.

Språkmessig går det jo ut på ett, du setter den jo bare opp som norsk. Hjalp ei fra Hviterussland som er her i Norge ett år å kjøpe iPhone på store.apple.com/no/, og hun har sin på russisk selv om hun har norsk SIM-kort.

Prisene er vel ikke veldig forskjellige fra de norske. Det er Apple som setter prisene verden over. Kjøper du begge deler blir det vel strengt tatt så dyrt at det skal fortolles. I tillegg mister du norsk reklamasjonsrett, får kun ett år garanti. Pluss at det visstnok er vanlig at de som reparerer epleting her i Norge på garanti/reklamasjon nekter å reparere iDevices kjøpt i USA. Ergo er det mange ting du må vurdere for noen få lapper spart.

''Vet du hvilken?''

Nei, det vet jeg ikke. Men kjøper du den på Apple Store og forteller at den skal brukes i Norge, så vet nok de hvilken du må ha.

Språkmessig går det jo ut på ett, du setter den jo bare opp som norsk. Hjalp ei fra Hviterussland som er her i Norge ett år å kjøpe iPhone på store.apple.com/no/, og hun har sin på russisk selv om hun har norsk SIM-kort.

Takk igjen Mrs Doo, her blir det definitivt handel :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...