Gå til innhold

NAV aksjonerte mot romfolk, fant 74 falske barn

Anbefalte innlegg

Gjest lauring

''74 barn er slettet fra Folkeregisteret etter NAVs aksjon mot trygdebedrageri hos romfolk. Barna eksisterte bare på papiret.

En gravid kvinne går til flere leger i andre kvinners navn og får registrert dem som gravide. Når barnet blir født lånes det bort til de andre kvinnene. Deretter går de til helsemyndighetene og sier at det er en hjemmefødsel.

Dermed blir barnet registrert og får et fødselsnummer i Folkeregisteret. Dette kan så brukes til å få ulike støtteordninger.

Så langt er 15 personer dømt for 15 millioner kroner i trygdesvindel. 24 er anmeldt.''

http://www.dagbladet.no/2013/02/12/nyheter/trygd/bedrageri/innenriks/romfolk/25708164/

Virkeligt kreativ svindel dette her. Og mange lurer fortsatt på hvorfor signøynere er så uglesett?

Fortsetter under...

Nød nærer kreativiteten. Så lenge goder finnes vil de alltid utnyttes av enkelte.

Jeg er nå så lei av hele Rom-problematikken at jeg nesten gruer meg til sommeren og neste invasjon. Jeg mener dette er et politisk problem som bl.a Romania må ta større ansvar for å løse.

Barna må få sendes på skole, og utdannes for å heve folket ut av denne onde sirkelen.

Nød nærer kreativiteten. Så lenge goder finnes vil de alltid utnyttes av enkelte.

Jeg er nå så lei av hele Rom-problematikken at jeg nesten gruer meg til sommeren og neste invasjon. Jeg mener dette er et politisk problem som bl.a Romania må ta større ansvar for å løse.

Barna må få sendes på skole, og utdannes for å heve folket ut av denne onde sirkelen.

Det er et nasjonalt og internasjonalt problem. De får gå på skole her, men er mange som ikke vil sende dem dit allikevel.

Det er et nasjonalt og internasjonalt problem. De får gå på skole her, men er mange som ikke vil sende dem dit allikevel.

Jeg mener Romania må bedre Romenes kår i Romania først og fremst, de tilhører der, og skal ikke behøve å plage hele Europa med sin kriminalitet. Romania må ta ansvar. De må gå på skole der.

Annonse

Jeg mener Romania må bedre Romenes kår i Romania først og fremst, de tilhører der, og skal ikke behøve å plage hele Europa med sin kriminalitet. Romania må ta ansvar. De må gå på skole der.

''De må gå på skole der.''

Men foreldrene vil jo ikke sende barna på skole.

''Barna må få sendes på skole, og utdannes for å heve folket ut av denne onde sirkelen.''

Det er vanskelig å tvinge frem slikt og det er oss for ferskt i minne den gangen samiske barn ble tatt hjemmefra for å 'gjøre dem norske'. Det er rett og slett vold.

Romfolket ønsker ikke utdannelse, men å få lov til å leve slik de alltid har gjort. Det passer ikke inn i vårt levesett.

Romania kan ikke stenge romfolket innenfor sine grenser. Romfolket hører heller ikke til Romania alene.

Annonse

''Barna må få sendes på skole, og utdannes for å heve folket ut av denne onde sirkelen.''

Det er vanskelig å tvinge frem slikt og det er oss for ferskt i minne den gangen samiske barn ble tatt hjemmefra for å 'gjøre dem norske'. Det er rett og slett vold.

Romfolket ønsker ikke utdannelse, men å få lov til å leve slik de alltid har gjort. Det passer ikke inn i vårt levesett.

''Det passer ikke inn i vårt levesett.''

Livstilen deres, som i hovedsak går ut på å snyte/snylte/stjele fra andre folkeslag i hele Europa passer ikke inn noe sted, og har ikke gjort det noen gang.

Et godt poeng!

Gjest old man

''Romfolket ønsker ikke utdannelse, men å få lov til å leve slik de alltid har gjort. Det passer ikke inn i vårt levesett''

Hvor passer det å leve svindel og bedrag?

''Det er vanskelig å tvinge frem slikt og det er oss for ferskt i minne den gangen samiske barn ble tatt hjemmefra for å 'gjøre dem norske'. Det er rett og slett vold.

Romfolket ønsker ikke utdannelse, men å få lov til å leve slik de alltid har gjort. Det passer ikke inn i vårt levesett.''

Samenes kultur kan da ikke sammenlignes med Romene. Romfolket kan leve hvordan de vil, så lenge de ikke plager andre, og er greie og snille. Noe som ikke er tilfelle, i høyeste grad heller ikke innad ift deres egne barn.

FNs konvensjon om barns rettigheter bør også gjelde for Romene.

Hvorfor Romania alene?

Romania får stor økonomisk støtte fra andre europeiske land for å bedre romfolkets kår der, og bare Norge gir hundrevis av millioner til dette arbeidet hvert år.

Så nei - det er ikke på noen måte noe som er ilagt Romania alene.

Romania får stor økonomisk støtte fra andre europeiske land for å bedre romfolkets kår der, og bare Norge gir hundrevis av millioner til dette arbeidet hvert år.

Så nei - det er ikke på noen måte noe som er ilagt Romania alene.

Det er også mange som har gått ut av romfolkets rekker de siste årene. Dette er relativt liten gruppe som fortsetter dette levesettet, men det er ikke lite problem for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...