Gå til innhold

Drakk seg ihjel på cola

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig tåpelig å saksøke Coca Cola for dette. Det står at sukkermengden tilsvarer rundt 1 kilo!!!

Skrevet

Det er helt utrolig, SÅ uvitende er det vel ingen som er? Det er vel ingenting det er sunt å drikke 9 liter om dagen av. Hun må jo ha følt seg syk og dårlig, og man trenger vel ikke grunnkurs medisin for å sette det i sammenheng med daglig inntak av ett kg sukker og 5 ganger så mye koffein som anbefalt.

Skrevet

Herre. Man kommer ikke langt med et slikt søksmål her til lands vil jeg tro, dette er jo sammenlignbart med røykesøksmålet som ikke vant gjennom for noen år tilbake. Begrunnelsen var at selv om produsenten ikke hadde tykket advarsler på emballasjen manglet det ikke på tilgjengelig info og advarsler fra myndighetene. Det samme må definitivt kunne sies om Cola (pluss en hel haug andre varer).

Skrevet

Det er helt utrolig, SÅ uvitende er det vel ingen som er? Det er vel ingenting det er sunt å drikke 9 liter om dagen av. Hun må jo ha følt seg syk og dårlig, og man trenger vel ikke grunnkurs medisin for å sette det i sammenheng med daglig inntak av ett kg sukker og 5 ganger så mye koffein som anbefalt.

Hva med vann da? Kan man drikke for mye av det? Jeg drikker minst 5 l vann om dagen. (Er på slankern og bøtter innpå med vann for å stagge sulten)

Skrevet

Hva med vann da? Kan man drikke for mye av det? Jeg drikker minst 5 l vann om dagen. (Er på slankern og bøtter innpå med vann for å stagge sulten)

Ja, man kan drikke for mye vann. 5 l høres mye ut! All væske skal gjennom nyrene, og det kan bli for mye for dem. I tillegg kan man få for lav konsentrasjon av viktige spalter i kroppen, og det kan være tøft for hjertet. 2-3 liter er vel mer passe ved normal temperatur og aktivitet. Folk har dødd etter å ha vunnet drikkekonkuranser med store mengder vann på en gang...

Skrevet

Ja, man kan drikke for mye vann. 5 l høres mye ut! All væske skal gjennom nyrene, og det kan bli for mye for dem. I tillegg kan man få for lav konsentrasjon av viktige spalter i kroppen, og det kan være tøft for hjertet. 2-3 liter er vel mer passe ved normal temperatur og aktivitet. Folk har dødd etter å ha vunnet drikkekonkuranser med store mengder vann på en gang...

Gulp! Er det virkelig sant? Da får jeg begrense meg, men det blir næmen ikke lett. Jeg får finne på noe annet. Jeg fryser dessuten pga alt det kalde vannet. Det er vel ikke bra det heller.

Skrevet

Gulp! Er det virkelig sant? Da får jeg begrense meg, men det blir næmen ikke lett. Jeg får finne på noe annet. Jeg fryser dessuten pga alt det kalde vannet. Det er vel ikke bra det heller.

Du kan Google "drikke for mye vann", så får du mange treff... Hold deg til ca 2 liter. Te av forskjellige slag er jo OK med tanke på at du blir kald av alt vannet!

Gjest Still goin'...
Skrevet

Så lenge du ikke drikker så mye på en gang. Jeg forsøkte selvmord ved å drikke mye vann en gang. Drakk ikke nok da, men det var en ubehagelig opplevelse. Hjernen este ut, og jeg ble svimmel, og fikk hodepine.

Gjest Still goin'...
Skrevet

Det avhenger av om man trener eller ikke, særlig om sommeren når det er varmt.

Skrevet

Selvsagt, det står jo ingen advarsel på flaska om at det er farlig å drikke 9 liter... :-P

Skrevet

Absolutt. Det er noe som heter vannforgiftning.

Skrevet

Du kan Google "drikke for mye vann", så får du mange treff... Hold deg til ca 2 liter. Te av forskjellige slag er jo OK med tanke på at du blir kald av alt vannet!

Te er vanndrivende. Hva er 'spalter'?

Skrevet

Vannforgiftning kan forstyrre væskebalansen i kroppen. Husker du osmose fra naturfagen på skolen? Vann diffunderer inn i cellene og de blir større. Uheldig f.eks i hjernen, der det er begrenset utvidelsesplass.

Du trenger ikke drikke kaldt vann? Jeg koker opp vann, blander i litt kaldt og drikker det sånn passe varmt/lunkent. En tilvenningssak, men behagelig når det er kaldt. Siden vann med te i er vanndrivende.

Skrevet

Man kan drikke for mye vann, det også er dødelig. Da får kroppen underbalanse av elektrolytter og kalsium og sikkert flere stoffer den trenger (husker ikke og er for lat for google), man "skyller ut" blodet for mye. Væskebalansen blir feil, og det kan være alvorlig.

Det var en sak (i USA?) hvor en familie drakk seg ihjel på vann for noen år siden, tror moren i familien tvang de, og at det var i forbindelse med en sekt. Hvis jeg ikke husker veldig feil, hadde de fått i seg ca 11 liter hver.

Skrevet

Dette hadde skjedd hvis man drakk 9 liter vann.

Trolig er det bedre å drikke store kvanta Cola, fremfor vann, fordi Colaen har mineraler og elektrolytter som blir skyllt ut av kroppen av 9 liter vann.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det verste man gjør når man slanker seg er å bli sulten, så der gjør du noe veldig feil..... Blodsukkeret skal holdes stabilt og det betyr at du skal spise lite i gangen, men helst fem ganger hver dag... Kanskje du kunne trengt litt veiledning av f.eks. fastlegen slik at du går ned i vekt på en sunn og varig måte?

Slanker du deg ved å drikke vann for å stagge sulten, så vil kroppen jobbe hardt for å holde på fettreservene.. og en dag må du jo begynne å spise normalt igjen - og da er fettforbrenningen altfor lav pga denne vannkuren din....

Gjest uffameg da
Skrevet

9 liter hadde vært mye om det bare var vann og, er jo maks 3 liter vi bør drikke om dagen - av vann! Og cola.... bare en halv liter er jo helseskadelig om det gjøres daglig.

Jeg drakk 1 1/2 liter om dagen... hadde jeg fortsatt hadde jeg fått diabetes. Nå liker jeg ikke cola lenger..... 3. uka uten :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...