Gå til innhold

Trening mot nakke og skuldre

Anbefalte innlegg

Gjest luftslott

Tusen hjertelig takk - nå ga du meg mye håp og guts her :)

Er yogaen inkludert i de 3 dagene?

Mente at jeg bruker øvelser fra yoga og pilates når jeg tøyer, for å få tøyd hele kroppen.

Har vært med på et par timer med pilates men syns ikke det var noe stas, for mye sit-up øvelser(halvsittende med diverse bevegelser) som gjør at jeg strammer nakken.

Yogatimer er jeg for utålmodig til;-)

Fortsetter under...

Mente at jeg bruker øvelser fra yoga og pilates når jeg tøyer, for å få tøyd hele kroppen.

Har vært med på et par timer med pilates men syns ikke det var noe stas, for mye sit-up øvelser(halvsittende med diverse bevegelser) som gjør at jeg strammer nakken.

Ahhh... da er jeg med :)

Var ute og gikk i kveld tilsammen 75 min rask gange. For det meste på flat mark men endel snø og noen bakker. Gikk for å bli varm og det ble jeg. Har følt meg bedre i kveld.

Var ute og gikk i kveld tilsammen 75 min rask gange. For det meste på flat mark men endel snø og noen bakker. Gikk for å bli varm og det ble jeg. Har følt meg bedre i kveld.

For meg er det ingenting som funker bedre enn trening for mine rygg- og nakkeplager!

Det aller beste er å gå turer i ulendt terreng (skog, skogsvei, fjell etc), men styrketrening gjør også susen (sørg bare for å få veiledning på treningssenteret slik at du vet hvordan du bør trene).

Gange/jogging på asfalt/hardt underlag er ikke å anbefale.

Dette skal også de som jobber som treningsveiledere gjøre. Alle steder jeg har trent, så er dette inkludert i månedsavgiften.

Men selvfølgelig ekstra bra om du får en gjennomgang med en fysioterapeut, men om vedkommende skulle ha ventetid, så kan du få laget et program av en annen som jobber der.

Jeg har blitt betydelig verre etter at jeg begynte å trene for to uker siden. Antar det vil være verre i oppstartsfasen og så gå over igjen?

Annonse

''Jeg skulle til fyioterapeut pga skuldre selv, og fikk beskjed om at det var over 6 mnd ventetid!!!''

Ringte du ikke rundt til flere? Jeg ville ha en bestemt fysio og der var det 4 uker ventetid, noe jeg kunne leve med.

Jo, jeg ringte rundt til flere. Og 6 mnd ventetid var korteste ventetiden noen hadde å tilby...

Datteren min skulle også til fysio, da tok det nesten 1 år før hun fikk time

Jeg har fått et program tilpasset mine nakke- og skulderplager som tar mellom 60-120 min, alt etter hvor mange av øvelsene jeg inkluderer. Jeg varmer opp med 20 min dynamisk trening (spinner eller løper på tredemmølle) før jeg kjører programmet som går i 15 x 3 repetisjoner på alle stasjoner. I følge fysioterapauten som satte opp mitt program er det viktig å styrke kroppen generellt, og mage/ rygg/ armer spesielt. I tillegg tar jeg en del øvelser som tøyer og strekker godt i rygg/ nakke/ skuldre - manga av dem med strikk. Jeg ville bedt en av de personlig trenerne på treningsstuiet sette opp et tilsvarende program tilpasset dine plager om jeg var deg. Jeg er bare SÅÅÅ mye bedre etter å ha kjørt dette programmet i 6 mnd, virkningen kom etter 1 mnd. Strammere har jeg også blitt, og den bivirkningen er jeg heller ikke lei meg for.. ;-)

Fysioterapeuten på treningssenteret kunne ta meg inn allerede neste uke :) hn driver også med slik triggerpunktbehandling osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...