Gå til innhold

Wellbutrin = Crack?

Anbefalte innlegg

Gjest Mann - 39 år
Skrevet

Hei. Jeg begynte med Wellbutrin 150mg retard tabeletter for 2 uker siden pga. PTSD, tung depresjon og hverdagsbruk av hasj. Det er også mulig jeg er syklotymisk/bipolar 2. Medisinen har hittil fungert omtrent slik en kan forvente, med små ubetydelige tilløp til de mest normale bivirkningene. Mener å kjenne at min innstilling til livet etc etc også begynner å endre seg til det bedre/normale. Mitt spørsmål gjelder en annen bivirkning, som for meg oppleves som helt ekstrem. Ca 2 timer etter inntak befinner jeg meg ofte i en himmelsk rus jeg tror kanskje kan sammenlignes med MDMA rus eller crack (jeg har ikke erfaring med slike rusmidler). Følelsen er unektelig helt fantastisk og det føles til enhver tid som om jeg nettopp har hatt tidenes orgasme. Jeg er ekstremt seksuelt og romantisk oppspilt og føler jeg blir forelsket i enhver dame jeg møter blikket til. Jeg får lett orgasmer med bare svært enkel stimulering. Jeg oppfører meg samtidig normalt og er ikke blitt hyperaktiv eller psykotisk og jeg spiser og sover som normalt og har sluttet med hasj. Jeg vet hva hypomani er, og det er ikke det jeg opplever. Jeg har lest at flere opplever et moderat velbehag i starten av behandling med Wellbutrin, men jeg har inntrykk av at jeg opplever dette Betydelig kraftigere enn det som er normalt. Når jeg sammenligner med crack overdriver jeg ikke. Jeg føler at kroppen til tider minner om en eneste stor orgasme på en slik måte at jeg ligger på sofaen og bare himler med øynene. Dette kan vare i opptil 5 timer, mens noen dager merker jeg ingenting. Jeg kunne skrevet side opp og side ned om denne seksuelle boosten, men nøyer meg med å si at det er MYE mer fantastisk enn det var å oppdage seksualitet i puberteten. Er dette farlig? Kan en få serotonin syndrom av NDRI medisiner selv om disse ikke direkte påvirker serotonin? Har ikke legetime før om to uker, så jeg velger å spør om dette her. Please, ikke fortell meg at jeg bør avbryte behandlingen!!!!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Wellbutrin er sannsynligvis verdens eneste dokumenterte afrodisikum. Mange opplever en klar forbedring av sexlivet, spesielt heidundrende orgasmer. Jeg har dog ikke hært slike sterke beskrivelser tidligere.

Nyt det :-)

Gjest Mann - 39 år
Skrevet

Wellbutrin er sannsynligvis verdens eneste dokumenterte afrodisikum. Mange opplever en klar forbedring av sexlivet, spesielt heidundrende orgasmer. Jeg har dog ikke hært slike sterke beskrivelser tidligere.

Nyt det :-)

Kan nå i ettertid legge til at crack effekten mer eller mindre har forsvunnet. Kan til tider føle et snev av velbehag noen ganger, men ingenting som er i nærheten av det jeg opplevde ca en uke inn i behandlingen. Heldigvis virker Wellbutrin til å ha en merkbar effekt mot stress og depresjon, og den seksuelle effekten er heller ikke helt borte. Det er fremdeles merkbart morsommere å ha en penis enn det var tidligere. Dette gir meg håp om at dette kan bli en bra vår og at jeg er i ferd med å komme tilbake i god gammel shape. Jeg er positivt overrasket over hvordan jeg ikke har forandret meg selv, mens verden rundt meg virker adskillig mer positiv enn den gjorde. Den positive effekten er over all forventning og føles som en enorm befrielse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...