Lillemus Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 ''Skal selv i et uformelt bryllupp i sommer hvor det kun vil bli servert kaffi og kaker.'' Hvis jeg fikk invitasjon til bryllup og der kun fikk servert kaffe og kaker ville jeg nok blitt nokså skuffet. Ville vel egentlig ikke kalt det bryllup - snarere vielse med kaffeservering etterpå. Bare en ikke gir inntrykk av at en inviterer til noe annet enn det en gjør er vel alt greit. En venninne giftet seg for et par år siden og hadde en mottakelse med noen småretter, kaffe, vin og kake etterpå. Invitasjonen var helt uformell, og mer av typen "stikk innom om det passer". Det syntes jeg var helt greit! Hovedfeiringen deres var middag med familien etterpå. ''Hvis jeg fikk invitasjon til bryllup og der kun fikk servert kaffe og kaker ville jeg nok blitt nokså skuffet. Ville vel egentlig ikke kalt det bryllup - snarere vielse med kaffeservering etterpå.'' Det er jo heller ikke uvanlig å invitere de aller nærmeste til middagen og så invitere flere til kaffen og kakene senere på ettermiddagen. At noen har bare kaffe og kaker i et bryllup må vel høre til de absolutte sjeldenheter? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388676-bryllup-formelt-eller-ikke/page/2/#findComment-3446770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 ''Hvis jeg fikk invitasjon til bryllup og der kun fikk servert kaffe og kaker ville jeg nok blitt nokså skuffet. Ville vel egentlig ikke kalt det bryllup - snarere vielse med kaffeservering etterpå.'' Det er jo heller ikke uvanlig å invitere de aller nærmeste til middagen og så invitere flere til kaffen og kakene senere på ettermiddagen. At noen har bare kaffe og kaker i et bryllup må vel høre til de absolutte sjeldenheter? ''At noen har bare kaffe og kaker i et bryllup må vel høre til de absolutte sjeldenheter?'' Som sagt er det vel ikke helt uvanlig om man i stedet for bryllup har en enkel mottakelse etter vielsen. Hørtes ut til at trådstarter vurderte dét. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/388676-bryllup-formelt-eller-ikke/page/2/#findComment-3446803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.