Gå til innhold

Opphold på rekreasjonshjem?

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten-husmora
Skrevet

Det siste året har vært tøft på hjemmefronten og jeg kunne virkelig tenkt meg et opphold et sted for å kunne slappe av å komme til hektene igjen.

Jeg lurer på hvor, og om slike steder finnes?Hvordan går man frem ? Noen som vet?

Gjest Sliten-husmora
Skrevet

Du har ikke noen mulighet til å dra til syden da?

Joda, det har jeg. Men det blir ikke helt det samme. Dessuten savner jeg noen å prate med. Litt mer enn sånn overfladiske samtaler. En sydentur gir jo veldig mange inntrykk, og man føler seg ikke sånn avslappet og oppladet når man kommer hjem. Ihvertfall ikke jeg. Selv om jeg liker sol og varme å det å treffe nye mennesker.

Skrevet

Betegnelsen rekreasjonshjem tror ikke lenger er i bruk. Derimot finnes det mange opptreningssentre hvor enkelte pasientgrupper kan henvises av lege, men det er ganske klare kriterier som må være oppfylt for at man får dekket et opphold.

Det finnes enkelte steder beregnet på hvem som helst, men hvor du betaler alt selv. Det mest kjente er kanskje Finnskogtoppen. Et mye rimeligere og mindre fancy alternativ er Fredheim helsesenter http://fredheim.org/ .

Skrevet

Kommer litt an på hva du mener med rekreasjon, så dette er kanskje ikke det du er ute etter... men på Institutt for sjelesorg, kan en tilbringe dager med innhold - og mulighet for dype samtaler :)http://sjelesorg.no/tilbud.html

Skrevet

Jeg anbefaler Finnskogtoppen, dit kommer folk fra hele landet.

Direkte rekreasjonshjem finnes vel ikke lenger, da må det være opptrening/mestringsopphold i forskjellige sykdomsdiagnoser, f.eks. innenfor revmatisme

Håper du finner noe som passer deg, lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...