Gå til innhold

Rivotril og hårtap

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Har blitt satt på Rivotril (kveld) pga epileptiske kramper på natten.

Bruker i tillegg Lamictal for Bipolar lidelse/epilepsi.

Nå har jeg lest om bivirkninger vedr. Rivotril og ser at hårtap kan forekomme! Jeg får helt hetta og blir engstelig av dette....har du opplevd dette hos pasienter som står på Rivotril?

Skrevet

''kan forekomme''

Det _kan_ forekomme, det er sletts ikke sikkert at det gjør det. Medisiner har mange bivirkninger, men man får ikke alt av den grunn.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

''kan forekomme''

Det _kan_ forekomme, det er sletts ikke sikkert at det gjør det. Medisiner har mange bivirkninger, men man får ikke alt av den grunn.

Klar over at det står "kan forekomme". Og da KAN det jo skje...derfor lurer jeg på om NHD eller andre har erfart dette.

Skrevet

Klar over at det står "kan forekomme". Og da KAN det jo skje...derfor lurer jeg på om NHD eller andre har erfart dette.

Og jorden KAN gå under, neida :-)

Jeg kjenner kun en som har tatt rivotril, han mistet ikke hår.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Og jorden KAN gå under, neida :-)

Jeg kjenner kun en som har tatt rivotril, han mistet ikke hår.

Det er ikke spesielt alright å miste hår :-)

Skrevet

Det forstår jeg godt :)

Skrevet

Men jeg kjenner flere som går på Rivotril og ingen av dem har mistet håret.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det forstår jeg godt :)

Fikk magesår for ca ett år siden og raste ned i vekt. Og pga vekttapet mistet jeg hår. Det har vokst ut , ca 15 cm, men hestehalen er tynn og puslete. Derfor er jeg litt sensitiv ifh til akkurat dette...

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Men jeg kjenner flere som går på Rivotril og ingen av dem har mistet håret.

Takk!! :-)

Skrevet

Jeg har tatt Rivotril fast mot epilepsi i en god del år nå. Likevel snakker frisøren jeg bruker stadig om hvor tjukt hår jeg har tihi.

Det med bivirkninger... Når jeg sjekker i felleskataloen, så bryr jeg meg mest om det som står listet opp aller først (inntil 1/100). Om det står at man kan få hjerteinfarkt eller noe slikt noe på f.eks. Svært sjeldne 1/10 000, så tar jeg det med en stor klype salt - så får heller den tid eventuelt være den sorg. Alle kon uansett potensielt få hjerteinfarkt. Livet er uforutsigbart, og sannsynligheten for å rammes av noe annet kjipt er nok ikke større eller mindre enn risikoen for å rammes av noe det står en av ti tusen på.

Men for all del - håravfall er nok ikke noe særlig... Siden jeg er kvinne, ville jeg ikke akkurat like en slik bivirkning... Men jeg skjønner jo det er kjedelig for dere mannfolk. Dog synes jeg en del menn med lite hår kan være ganske sjarmerende :-)

Skrevet

Slapp av. Hårtap er meget sjelden. Har ikke hørt om noen som har fått hårtap Av Rivotril.

Jeg har brukt cellegiften Imurel siden siden 1995. Større sjangs å få hårtap av dette middelet. Bruker det mot Crohn.

Men jeg har aldri mista noe hår. Skjegger gror..

:-))

Skrevet

Takk!! :-)

Du mister ikke håret. Ta det med ro....

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg har tatt Rivotril fast mot epilepsi i en god del år nå. Likevel snakker frisøren jeg bruker stadig om hvor tjukt hår jeg har tihi.

Det med bivirkninger... Når jeg sjekker i felleskataloen, så bryr jeg meg mest om det som står listet opp aller først (inntil 1/100). Om det står at man kan få hjerteinfarkt eller noe slikt noe på f.eks. Svært sjeldne 1/10 000, så tar jeg det med en stor klype salt - så får heller den tid eventuelt være den sorg. Alle kon uansett potensielt få hjerteinfarkt. Livet er uforutsigbart, og sannsynligheten for å rammes av noe annet kjipt er nok ikke større eller mindre enn risikoen for å rammes av noe det står en av ti tusen på.

Men for all del - håravfall er nok ikke noe særlig... Siden jeg er kvinne, ville jeg ikke akkurat like en slik bivirkning... Men jeg skjønner jo det er kjedelig for dere mannfolk. Dog synes jeg en del menn med lite hår kan være ganske sjarmerende :-)

Tusen takk for beroligende svar! :-)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Slapp av. Hårtap er meget sjelden. Har ikke hørt om noen som har fått hårtap Av Rivotril.

Jeg har brukt cellegiften Imurel siden siden 1995. Større sjangs å få hårtap av dette middelet. Bruker det mot Crohn.

Men jeg har aldri mista noe hår. Skjegger gror..

:-))

Puster lettet ut! Hvordan går det med overgang fra xanor til Lyrica:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...