Gå til innhold

Hvordan få raskere pc?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det hjelper ikke, om ikke harddisken er nesten helt full, og veldig fragmentert. Hvor mye ram har du? 4GB er minimum these days, hvis du kjører Windows.

Jeg har en laptop pc som er en del år gammel. Lurer på om jeg bør kjøpe meg en ny eller om jeg kan fikse den på en måte?

Gjest Data og sånt

Jeg har en laptop pc som er en del år gammel. Lurer på om jeg bør kjøpe meg en ny eller om jeg kan fikse den på en måte?

Har du kun 2GB ram, eller ennå verre 1GB, så undersøk om du kan sette i mer ram. Kan hjelpe deg, men da må jeg vite modellbetegnelsen.

Eller er det beste programmet for å fjerne unødvendige filer som samler seg opp, CCleaner.

Gjest Data og sånt

Har du kun 2GB ram, eller ennå verre 1GB, så undersøk om du kan sette i mer ram. Kan hjelpe deg, men da må jeg vite modellbetegnelsen.

Eller er det beste programmet for å fjerne unødvendige filer som samler seg opp, CCleaner.

*ellers*

Hvis det er en bra bærbar kan du:

1) Rense opp harddisken, med diskfragmentering (som er inkludert på maskinen)

2) Sette inn mer minne hvis du kan.

3) Skifte ut harddisken med en SSD. (Krever litt kunnskap.)

Med vennlig hilsen

Gjest Data og sånt

Hvis det er en bra bærbar kan du:

1) Rense opp harddisken, med diskfragmentering (som er inkludert på maskinen)

2) Sette inn mer minne hvis du kan.

3) Skifte ut harddisken med en SSD. (Krever litt kunnskap.)

Med vennlig hilsen

''1) Rense opp harddisken, med diskfragmentering (som er inkludert på maskinen)''

Når man defragmenterer "renser" man ikke harddisken, men legger dataene etterhverandre, slik at ikke programmer og annet ikke ligger oppdelt på forskjellige plasser på harddisken.

Annonse

''1) Rense opp harddisken, med diskfragmentering (som er inkludert på maskinen)''

Når man defragmenterer "renser" man ikke harddisken, men legger dataene etterhverandre, slik at ikke programmer og annet ikke ligger oppdelt på forskjellige plasser på harddisken.

''Når man defragmenterer "renser" man ikke harddisken, men legger dataene etterhverandre, slik at ikke programmer og annet ikke ligger oppdelt på forskjellige plasser på harddisken. – Data og sånt''

Jeg vet det; man kan godt si at man renser opp i "allocation map".

Med vennlig hilsen

Gjest Data og sånt

''Når man defragmenterer "renser" man ikke harddisken, men legger dataene etterhverandre, slik at ikke programmer og annet ikke ligger oppdelt på forskjellige plasser på harddisken. – Data og sånt''

Jeg vet det; man kan godt si at man renser opp i "allocation map".

Med vennlig hilsen

Sant det. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...