Gå til innhold

Nå Nils`ern

Anbefalte innlegg

Gjest Ærkerivalen
Skrevet

Du har fått med deg at fibromyalgi skyldes ødelagte nervetråder?? Hvor mange har du behandlet med SSRI mot denne lidelsen??

Igjen kommer det frem at psykiatriens antagelser ikke har noe fotfeste med konkret evidensbasert vitenskap...

Jeg skjønner ikke NHD at du kan forsvare yrket ditt. Bare hør på dette utsagnet: Du behandler mennesker med ssri/Snri når du ikke har mulighet til å måle hverken seretonin, dopamin, nord adrenalin, Gaba...osv. SÅ HVORDAN KAN DU FORSVARE Å MEDISINERE NÅR DU IKKE KAN MÅLE NOE SOM HELST. Dette skjønner jeg ikke Nils... Man trenger ikke å være utdannet lege for å skjønne at her er det noe rav ruskende galt. Freud behandlet jo pasienter og seg selv med kokain... men skjønte at dette ikke var lurt siden det kom noen ugunstige bivirkninger.

Jeg ser på spesielt ssri/Snri som freuds nye "kokain" . Dette er kun symptomdempere mener jeg, og hva de egentlig gjør med hjernen er det mange fagmiljøer/Psykiatere som er i tvil om.

Det er også gjort forsøk med rotter som ikke lover spesielt godt med tanke på langtidseffekter.

Det som også skremmer meg er at diagnoseomfanget stadig blir større. Vi kan jo ta foreksempel bipolar som er oppe i ca 8 eller noe sånt. Nå må noen snart stille seg spørsmål om hva som egentlig foregår her. Har vi et samfunn som ikke har plass til unnvikelse av normalen.. Hva om vi hadde medisinert mennesker som einstein etc...vel vi hadde kanskje ikke fått atombomben så tidlig, men jeg tror du skjønner poenget. Så hadde vi jo et annet mage problem som det også var tanker om var psykisk forårsaket (Magesår), men ooooppppssss det var visst en bakterie. Vi ser også økning i aktivitet i hjernen når man tar i mot relligion.... oi hvorfor er det sånn?? Dette er jo samme prinsippet psykiatrien bruker som sine argument på at det er for lite serotonin i hjernen. Hjernen fungerer også forskjellig om sommer og vinter..Så mmmhhh du vet at ca 95 % av all serotonin befinner seg i magen....

Ja noen tanker har jeg og jeg mener psykiatrien må bli mer evidensbasert og ikke drive med symptombehandling. Det blir det samme som alkohol i mine øyne. FInt når den virker men når den går ut... men den er jo ikke så smart som ssri da...

Skrevet

Hvor har du lært at fibro skyldes ødelagte nervetråder? *Vil ha link*

Skrevet

Når jeg har vært psykisk veldig dårlig kunne jeg ha tatt imot hva som helst som kunne hjelpe. Uten ADvar livet mitt ikke noe særlig å samle på. Glad jeg at vi har kommet lengre idag enn på 18-tallet. Har du ligget og vridd deg i psykiske smerter?

Skrevet

Noen psykiske sykdommer kan være vel så dødelige som en del fysiske er uten medisiner. Så vidt jeg vet er det mulig å måle nivåer av de ulike hormonene og noen nevrotransmittere. De som lager disse medisinene må jo ha et fundament å gå ut ifra.

Jeg rotet med medisinene mine, og ble skikkelig dårlig. Lyktes nesten i å ta repern. Konklusjon: Man trenger i en del tilfeller de medisinene for å holde seg i live!

Gjest Tidligere pasient, nå frisk.
Skrevet

Hadde ikke jeg brukt SSRI og flere andre medikamenter da jeg ble alvorlig syk så hadde jeg aldri sittet her i dag. Jeg var nær ved å ta selvmord men ble satt på SSRI og jeg fikk livet tilbake.

Skrevet

Jeg for min del er glad for at det finnes medisiner for også psykdom slik at vi også kan få en bedre livskvalitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...