Gå til innhold

Mathallen = alt på et sted!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil bare dele hvor glad jeg er for mathallen i Oslo.

Endelig et sted man får kvalitets-mat, økologisk mat og spisskompetanse på mat.

I dag snakket jeg med ulike steder som selger kjøttvarer, og fikk høre om hvordan dyrene hadde det på oppstalling , samt reisetid og håndtering, jeg ble betrygget og kommer ikke til å kjøpe kjøtt noe annet sted.

Nå trenger man ikke bestille mat på Helios eller Ultra, man kan bare gå et sted og få alt man trenger, det var også hyggelige priser .

Feks koster Røros melk bare 29.- kr literen, det syns jeg er greit. Alt var faktisk billigere enn på Røtter og andre butikker som bare har litt av det man trenger.

Detter er matbutikken for den som vil ha rettferdighet og tenker dyrevelferd. Det er også lett å parkere i parkeringshuset til europark rett over veien.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388731-mathallen-alt-p%C3%A5-et-sted/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker Mathallen! :)

Hei!

Hyggelig å lese :-)

Jeg også liker mathallen, man får alt økologisk og rettferdig mat på et sted.

Selv det som ikke er økostemplet er så godt som økologisk egentlig, da de bare mangler små ting på den strenge sertfiseringen. Jeg snakket med slakteriet og en pølsemaker, for det er avgjørende for meg at dyrene vi spiser har hatt et godt liv og ikke er utsatt for mishandling, slik de fleste dyr på vanlige slakterier blir. Det var da jeg fikk vite litt mer detaljer om oppstalling og fikk noen hjemmesider. Jeg ble sjokkert da jeg så furuseth slakteri, for det er en torturbedrift i Oslo, men det var ikke slakteriet på Furuseth, det ligger på Dal i Eidsvoll, og de har utvidet og tenkt dyrevelferd sa de, nå skal jeg sjekke opp situasjonen selv på det slakteriet, for jeg kjøper ikke en kjøttbit av noen som ikke har en form for moral, samvittighet og respekt for det levende livet.

Det var også hyggelige priser for store familier på det meste, både vilt, fisk og meieriprodukter, grønnsaker, frukt og te og sjokolade.

:-)

Ja, mathallen er veldig bra, men utrolig dyr - 5 choritzopølser 200 kr f.eks.

Hei!

Ja okey, men jeg sammenlignet priser på tilsvarende varer andre steder og da var det ikke dyrt.

Men håndlagde pølser må jo koste mer.

Det var billigere enn å handle på Jacobs, Ultra eller Helios eller Røtter, alt var faktisk billigere, samt man fikk smaksprøver/ tilbud om det alle steder. Dessuten fikk jeg en lang forklaring på hvorfor en viss ost burde spises med en bestemt type kjeks og med fikengele på, jeg liker detaljene og fagkunnskapen disse menneskene har om maten de selger

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...