Gå til innhold

Voldelige kvinner og menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg syns det er så rart at man kan bli så sint på sin ektefelle/kjæreste at man angriper denne?

Jeg klarer ikke forstå hva som skjer når man har så liten kontroll over seg selv? Til og med dytter sin mann ned en trapp og andre svært farlige voldshandlinger, slå et annet menneske i ansiktet er jo også en handling som er merkelig.

Jeg så dette på dr Phil nå og forstår ikke hvordan mennesker hvis de ikke har en hjerneskade kan gjøre slike ting.

http://www.youtube.com/watch?v=wKZm_3uEbhw

Det er vel alvorlig sykdom som ligger til grunn for slikt?

Siden de melder seg på slike program fins det vel en erkjennelse i dem av at de trenger hjelp, men det er likevel uforståelig.

Men det er vel noe samme ved det å mishandle sine egne barn, likevel det har jeg mer forstått hvorfor skjer, i vertfall i visse tilfeller.

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Jeg vet at dette skjer, men jeg pleier å si at jeg er glad så lenge jeg ikke forstår hvorfor og hvordan det kan skje - da betyr vel det at jeg selv ikke er i stand til å begå slike voldelige handlinger.

Skrevet

''Det er vel alvorlig sykdom som ligger til grunn for slikt?''

Tror det er mye sinne som ligger bak, de klarer ikke å styre sinne sitt. Det eksploderer inni dem, så sier det pang! De burde gå på sinnemestringskurs.

Skrevet

Jeg vet at dette skjer, men jeg pleier å si at jeg er glad så lenge jeg ikke forstår hvorfor og hvordan det kan skje - da betyr vel det at jeg selv ikke er i stand til å begå slike voldelige handlinger.

Hei!

Ja jeg vet ikke...

Jeg blir så sliten, oppgitt, m.m.

Men jeg får bare prøve å tenke sånn, selv om det ikke er så lett, for kanskje er det de samme menneskene som misbruker og mishandler barn og kvinner og menn.

Jeg tror jeg ikke klarer og ikke være involvert så mye lengre, jeg tror jeg bør bruke mine neste 10 år på å legge en langsiktig plan for noe som hele livet igjennom har uroet mitt hjerte.

Siden jeg ble mor, må jeg vente til mitt yngste barn er stor nok, det er godt man både har tid til å modne, få på plass, og være ferdig med en fase av livet der man har andre forpliktelser.

Jeg har kjent på det i mange år, men alene, klare, alt og mer, kanskje får man det til ved god planlegging :-) Kanskje treffer man noen? som vil det samme også?

Jeg er dårlig på organisering av store ting, men jeg tror jeg vet noen som kan, nå tror jeg jeg skjønner nytten av samarbeide :-)

Det er mange fordeler ved kommunikasjon, andre mennesker, dele på kompetanse (samarbeide) :-)

Skrevet

''Det er vel alvorlig sykdom som ligger til grunn for slikt?''

Tror det er mye sinne som ligger bak, de klarer ikke å styre sinne sitt. Det eksploderer inni dem, så sier det pang! De burde gå på sinnemestringskurs.

Hei!

Ja jeg tror den dr Phil sa noe om sinne...

Og kanskje er det derfor ble med på TV slik for skjønner selv trenger hjelp, det er da i vertfall en fordel.

Skrevet

Hei!

Ja jeg tror den dr Phil sa noe om sinne...

Og kanskje er det derfor ble med på TV slik for skjønner selv trenger hjelp, det er da i vertfall en fordel.

Er nok mange som skulle hatt hjelp til å meste sinne sitt, de vil jo ofte ikke ha hjelp. Ofte er det andre som er problemet i deres øyne, men bra noen innser det selv da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...