Gå til innhold

Nytt spørsmål og kjøp av leilighet og lån

Anbefalte innlegg

Gjest kjøperen
Skrevet

Jeg har fått innviliget kr 2millioner i lån.

Har nå kjøpt leilighet til kr 1.850.000 + omkostninger (kr 50.000). Det betyr at jeg har cirka kr 100.000 igjen på lånet. Jeg skulle gjerne pusset opp kjøkkenet med en gang + at jeg trenger litt penger til kjøp av hvitevarer og møbler. Er det vanlig at man spør banken om å få utbetalt de 100.000kr til egen konto for oppussing o.l?

Skrevet

Det kommer vel mye ann på hvor mye du dekket med ikke-lånte midler. Dvs jeg mener att dersom du har lånt alt, eller det meste, så vil nok ikke banken la deg låne over prisen på leiligheten.

Gjest kjøperen
Skrevet

Det kommer vel mye ann på hvor mye du dekket med ikke-lånte midler. Dvs jeg mener att dersom du har lånt alt, eller det meste, så vil nok ikke banken la deg låne over prisen på leiligheten.

Jeg har lånt alt ja.. jeg bare tenkte at jeg har jo fått kr 2mill i lån, og at jeg derfor kunne bruke resten på oppussing. Det vil jo være med på å øke verdien på leiligheten også (bytte kjøkken).

Men jeg får ringe de å høre neste uke.

Gjest bedre føre var
Skrevet

Jeg har lånt alt ja.. jeg bare tenkte at jeg har jo fått kr 2mill i lån, og at jeg derfor kunne bruke resten på oppussing. Det vil jo være med på å øke verdien på leiligheten også (bytte kjøkken).

Men jeg får ringe de å høre neste uke.

Men så kan prisene falle, og så sitter du der med sjegget i postkassa.

Gjest kjøperen
Skrevet

Men det har man jo sagt i ti år nå..

Og alternativet er jo å leie, og kaste penger ut av vinduet. Et sted må man jo bo..

Skrevet

Og alternativet er jo å leie, og kaste penger ut av vinduet. Et sted må man jo bo..

Jess, ett sted må man bo, og gratulerer med eget hjem! Husker jeg gikk fra å se på skittne hybler til å kjøpe meg mitt eget lille krypinn. det var godt, og trygt. Ingen som kan kaste meg ut, ingen som kan vrake meg som beboer. Det er flott, senteret i mitt univers :)

Skrevet

Jess, ett sted må man bo, og gratulerer med eget hjem! Husker jeg gikk fra å se på skittne hybler til å kjøpe meg mitt eget lille krypinn. det var godt, og trygt. Ingen som kan kaste meg ut, ingen som kan vrake meg som beboer. Det er flott, senteret i mitt univers :)

Gjest kjøperen
Skrevet

:-))

Dette er også min første eid leilighet, og det er deilig å endelig komme seg inn på boligmarkedet selv om det selvfølgelig også er risikofylt.

Skrevet

:-))

Dette er også min første eid leilighet, og det er deilig å endelig komme seg inn på boligmarkedet selv om det selvfølgelig også er risikofylt.

jeg mener bestemt at vi fikk litt over for å ha til oppussing. Spør du! :)

Skrevet

En ting er sikkert, hvis du skal tenke slik får du aldri kjøpt noe og endre opp med å leie resten av livet.

Vi har knapt hatt nedganger på boliger i dette landet, vi hadde en skikkelig smell i slutten av 80-tallet og noen dønninger for noen år siden, så akkurat den muligheten er veldig liten.

Hvis du ikke trenger å selge akkurat i den perioden som det er nedgang så betyr det heller ikke noe, på sikt så vil prisene igjen øke.

Har du tenkt bo der resten livet har det null betydning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...