Gå til innhold

Enkelt for psykiateren å si..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelt for psykiateren min å si at jeg bør gå ut og spise middag med samboeren min. Gå på konsert, kino og teater. Dra på hotell weekend og andre ting som koster mye penger.

Er uføretrygdet og har tre barn. Vi har VELDIG dårlig råd og får nesten ikke endene til å møtes.

Så kommer psykiateren min ( som har millioninntekt) og sier at jeg bør gjør ting sammen med samboeren min. Bare oss to for å styrke forholdet..

Enkelt å si for andre som tjener fett og har mye!

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

9

• jonia

4

• megler Smekk

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Og det sa du til han?

Ja jeg har pratet om vår anstrengte økonomi. Bl.a at vi nesten ikke hadde råd til å kjøpe julegaver til barna. Og at vi ikke reiste noen steder sist sommer fordi vi ikke hadde råd..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vi er nok mange som har gått i den fellen. Vi fikk mye pes fra en liten kommune etter at vi skrev i en epikrise at pasienten burde komme seg ut på kino og konsert minst en gang i uka. Kommunen hadde ingen kino, og en konsert var det høyst to ganger i året.

Når det er sagt, er det mange romantiske ting en kan gjøre som ikke koster mye penger. En tur i skogen/fjellet med bål og pølser. En kveld hjemme uten TV og internett. En skitur sammen med klining i løypa eller bak en gran. En tidlig kveld til sengs med varmt soverom, en flaske rødvin (det har du råd til), og gjensidig massasje. En mosjonstur med et romantisk nummer i det fri.

Kun fantasien setter grenser - ikke økonomien :-)

Skrevet

Vi er nok mange som har gått i den fellen. Vi fikk mye pes fra en liten kommune etter at vi skrev i en epikrise at pasienten burde komme seg ut på kino og konsert minst en gang i uka. Kommunen hadde ingen kino, og en konsert var det høyst to ganger i året.

Når det er sagt, er det mange romantiske ting en kan gjøre som ikke koster mye penger. En tur i skogen/fjellet med bål og pølser. En kveld hjemme uten TV og internett. En skitur sammen med klining i løypa eller bak en gran. En tidlig kveld til sengs med varmt soverom, en flaske rødvin (det har du råd til), og gjensidig massasje. En mosjonstur med et romantisk nummer i det fri.

Takk for fint svar Nils H. Dahl. Du har helt rett. :-)

Gjest tuttelutta
Skrevet

Dette har du veldig rett i, synes det var et flott svar!

Skrevet

Her har du et viktig poeng.

Av og til lever man i forskjellige verdener både økonomisk og praktisk.

For en del år siden jobbet jeg på sosialkontor.

Vi hadde flere eksempler der leger eller psykologer hadde anbefalt noe, enten det var utenlandstur, treningsstudio, opphold med rekreasjon/trening, kjøp av hund, kjøp av bil osv.

Det å da være den kjipe som drar disse (gode) ideene ned på jorda, er ikke spesielt morsomt.

Jeg har vært på møter med flere instanser der legen omtrent har forlangt saksbehandling over bordet- og lovnader om tusenvis av kroner i støtte til både det ene og det andre. Da ble det satt på en plate med hakk i der det ble sagt at søknad ken leveres, og vil bli vurdert, men vi kan ikke love noe her og nå. Gode erklæringer (fra lege..) trengs for at jeg skal kunne ta saken opp med en overordnet.

Gjest Skreeeptisk
Skrevet

Yuck. Du er så sexfiksert. Glad du ikke er min terapeut. Bekrefter litt holdningen til endel psykologer om deres overopptatthet av det.

Skrevet

Et nummer i det fri???

Hva tror du folk sier da, som måtte passere og være "vitne" til det... er det "akseptabelt"?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Et nummer i det fri???

Hva tror du folk sier da, som måtte passere og være "vitne" til det... er det "akseptabelt"?

Det går jo an å gjemme seg litt da, vet du ;-)

Skrevet

Det går jo an å gjemme seg litt da, vet du ;-)

Joda... ;) Men likevel... man har jo ikke full kontroll ;)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Joda... ;) Men likevel... man har jo ikke full kontroll ;)

''Men likevel... man har jo ikke full kontroll ;)''

Kanskje nettopp derfor det er spennende ;-)

Skrevet

Men hva med "tilfeldig forbipasserende" - det er ikle sikkert det er så "hyggelig" og spennende for dem (hvis de er av typen som finnet det ubehagelig osv - sier ikke det gjelder alle)

;)

Skrevet

Men hva med "tilfeldig forbipasserende" - det er ikle sikkert det er så "hyggelig" og spennende for dem (hvis de er av typen som finnet det ubehagelig osv - sier ikke det gjelder alle)

;)

De kan se en annen vei og gå fort forbi?

Skrevet

;)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

;)

Sant det, men man bør jo helst gjemme seg såpass godt at det ikke skjer da.

Jeg ville ikke ha gjort slikt i dag. Jeg er blitt for gammel og fornuftig (tror jeg) :-)

Skrevet

Sant det, men man bør jo helst gjemme seg såpass godt at det ikke skjer da.

Jeg ville ikke ha gjort slikt i dag. Jeg er blitt for gammel og fornuftig (tror jeg) :-)

:)

Skrevet

Her har du et viktig poeng.

Av og til lever man i forskjellige verdener både økonomisk og praktisk.

For en del år siden jobbet jeg på sosialkontor.

Vi hadde flere eksempler der leger eller psykologer hadde anbefalt noe, enten det var utenlandstur, treningsstudio, opphold med rekreasjon/trening, kjøp av hund, kjøp av bil osv.

Det å da være den kjipe som drar disse (gode) ideene ned på jorda, er ikke spesielt morsomt.

Jeg har vært på møter med flere instanser der legen omtrent har forlangt saksbehandling over bordet- og lovnader om tusenvis av kroner i støtte til både det ene og det andre. Da ble det satt på en plate med hakk i der det ble sagt at søknad ken leveres, og vil bli vurdert, men vi kan ikke love noe her og nå. Gode erklæringer (fra lege..) trengs for at jeg skal kunne ta saken opp med en overordnet.

Hei!

''Jeg har vært på møter med flere instanser der legen omtrent har forlangt saksbehandling over bordet- og lovnader om tusenvis av kroner i støtte til både det ene og det andre.''

Det er en fornuftig lege! mange har så lite at bare inntekten er til å bli syk av. Alle trenger ferie og alle barn bør få fritidsaktiviteter, og alle bør ha rikelig til jul, hvis ikke et sosialkontor forstår det, så er det bra noen forlanger, det handler om sunn fornuft.

Skrevet

Et nummer i det fri???

Hei!

Det er nok ikke så mange som langt inn i skogen, men viltkameraene er umulig å skjule seg for, de er mange og over alt og de filmer mye rart. Men de sletter det etter å ha sett på det :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Yuck. Du er så sexfiksert. Glad du ikke er min terapeut. Bekrefter litt holdningen til endel psykologer om deres overopptatthet av det.

Sexfiksert? Et av fem forslag inneholdt noe om sex.

Det er fortsatt slik at en del par mener at sex kan være en del av det gode samlivet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...