Gå til innhold

Hestekjøtt

Anbefalte innlegg

Gjest night bird
Skrevet

Jada, jeg vet at hester er søte. Men er det så farlig å spise hestekjøtt? Så vidt meg bekjent kan det være hest i forskjellige pølser, og jeg lever i beste velgående.

Skrevet

I dette kjøttet var det medisiner som de gir til hestene, som er farlig for oss mennesker.

Skrevet

Du slo meg med et sekund.

:-)

Problemet er at du ikke kan selge hestekjøtt og kalle det for strofe. Det er svindel.

Det andre problemet er at det aktuelle hestekjøttet ikke er kontrollert og er av tvilsom kvalitet.

Som jeg nevner i tråden over er slike situasjoner i stor grad et resultat av billig-billig og langreist mat.

mvh

Skrevet

Det hestekjøttet som er i pølser og annen mat produsert i Norge er sjekket og kontrollert og fritt for evt. medisiner og slikt. Hester som skal gå til slakt har en karantenetid på hvor lenge de må være umedsinert dersom slaktet skal gå til matproduksjon, ellers blir det destruert.

Gjest night bird
Skrevet

I dette kjøttet var det medisiner som de gir til hestene, som er farlig for oss mennesker.

Oki. :-)

Skrevet

Det går fint an å spise hest,men problemer er at produsenten løy.Merkelig at Interpol har tid å kaste bort på dette? Ingen er hverjen døde eller fått matforgiftning.

Håper ikke de svenske hestene har havnet på slakteriet?

Jeg kommer ikke til å spise lasagne på en stund,hverken Findus eller Firstprice.Har en 3,6 kilos svinestek jeg betalte bare 116 sek for som snart havner i stekeovnen.Det blir en kjempejobb å lage lapskauskjøtt av den,men regner mad at det bare blir 2,5 kilo rent kjøtt når alt fettet og bena er fjernet.

Skal vel koke flesket og bena så jeg får noe sky eller kraft.Er tom for buljong.(Dette er altså gris,ikke hest)

Gjest trotsky
Skrevet

Hest er sunt, året rundt. Det skal jo være kneggende sunt og godt, og kan spises både tilberedet og rått. Det kan være lurt å få tak i hestens pasientjournal først, slik at man kan utelukke evt. tung bruk av steroider, smertestillende og antibiotika.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...