Gå til innhold

Gode og dårlige dager hos friske

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Vil bare vite hva som er normalt?

Lurer på hvordan dere som er psykisk friske opplever gode og dårlige dager. Går dere plutselig rett ned i kjelleren uten grunn? Tenker dere at livet ikke er verd å leve når dere har dårlige dager? Har dere dårlige dager flere ganger i uken?

Lurer på om jeg bare må akseptere at slik er livet.

Gjest sangsol
Skrevet

2-4 dager i måneden blir jeg særlig nærtakende og irritert (PMS-plager.) Veldig plagsomt, for jeg "overdimensjonerer" alt i negativ retning. Har lært meg å sjekke kalender når jeg "lager problemer i eget hode", og da ser jeg jo at dette ofte samsvarer med at jeg snart venter menstruasjon. Det hjelper _litt_.

Ellers har jeg dager i blant hvor alt er bare dumt og jeg er lei alt. Og dager hvor alt er helt supert.

Men stort sett er det på middels- dvs livet går i sin vante gang. Noen oppturer og nedturer hører med.

Skrevet

''Går dere plutselig rett ned i kjelleren uten grunn?''

Nei, jeg kan være litt sur og lei en dag, ikke alltid for noen god grunn, men det går fort over og det sender meg slettes ikke ned i kjelleren.

''Tenker dere at livet ikke er verd å leve når dere har dårlige dager? ''

Overhodet ikke.

''Har dere dårlige dager flere ganger i uken?''

Nei, absolutt ikke. Ikke at alle dagene er solskinn fra jeg våkner om morgenen til jeg legger meg om kvelden, men skikkelig dårlige dager er det det heldigvis langt imellom.

Skrevet

Jeg har aldri slitt psykisk, så jeg har sjeldent dårlig dager og husker ikke sist jeg hadde det. Jeg har vært veldig heldig i livet.

Ikke har jeg slitt noe fysisk heller, men jeg er flink til å trene og holde meg i form.

Alle dager er jevne, så jeg har i alle fall ikke dager som er svært positive, men så slipper jeg de som er veldig negative også. Jeg føler meg veldig bra psykisk og fysisk hver dag.

Gjest snart 42 år
Skrevet

2-4 dager i måneden blir jeg særlig nærtakende og irritert (PMS-plager.) Veldig plagsomt, for jeg "overdimensjonerer" alt i negativ retning. Har lært meg å sjekke kalender når jeg "lager problemer i eget hode", og da ser jeg jo at dette ofte samsvarer med at jeg snart venter menstruasjon. Det hjelper _litt_.

Ellers har jeg dager i blant hvor alt er bare dumt og jeg er lei alt. Og dager hvor alt er helt supert.

Men stort sett er det på middels- dvs livet går i sin vante gang. Noen oppturer og nedturer hører med.

Høres ut som meg dette her.

men, jeg har lurt på om overgangsalderen nærmer seg, for det går litt på til tider.

Skrevet

Jeg er psykisk frisk, men kan selvsagt ha enkelte dager der jeg føler meg litt nedstemt, men jeg tillater aldri meg selv å gruble over livet på slike dager;) Da tenker jeg at dagen imorgen blir bra, og at dette går over! Det er forøvrig sjelden jeg har slike dager - heldigvis :) Men så er jeg god på å finne ting å glede meg over og glede meg til også :)

Gjest sangsol
Skrevet

Høres ut som meg dette her.

men, jeg har lurt på om overgangsalderen nærmer seg, for det går litt på til tider.

Ja, det med overgangsalder har jeg også lurt på. Jeg ble plutselig _ekstra_ humørsyk i perioden før mens. Og mens kommer litt oftere enn før....

Så jeg tror absolutt at det også er litt overgangsplager.

Jeg jobber med saken ved å trene ekstra mye, og helt ærlig så synes jeg det hjelper - også mot PMS.

Gjest bølger
Skrevet

Det er greit å vite hvordan folk normalt har det.

Jeg føler livet ofte er for vanskelig.

Gjest MayIynn
Skrevet

Jeg har kort lunte når det nærmer seg mensen. Blir fort irritert. Men ikke deprimert. Det blir jeg aldri. Kan selvfølgelig bli litt lei meg av og til. Er veldig jevn og stabil i humøret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...