Gå til innhold

Toll på Ebay pakker?

Anbefalte innlegg

Gjest tolltull
Skrevet

Jeg bestilte nettopp en jakke på Ebay som koster 36,55 USD.

Dette er jo over 200,- NOK.

Hva skjer med toll ol da? Blir dette svinedyrt?

Fader, tnekte ikke på det, og har ikke kjøpt slikt på nett fra utlandet før...

Skrevet

Det er to kroner over grensa, de kan da ikke være så slemme og gi deg gebyr for det? Litt må må man vel se mellom fingrene med... Satser på at det går greit, jeg!

Gjest tolltull
Skrevet

Det er to kroner over grensa, de kan da ikke være så slemme og gi deg gebyr for det? Litt må må man vel se mellom fingrene med... Satser på at det går greit, jeg!

Ja, jeg vet ikke om de tenker sånn jeg, eller om regler er regler...?

Noen som har prøvd?

Er det slik at selger skriver verdien på varen utenpå pakken?

Kan jeg kanskje sende en mail og høre om de kan skrive 198,- hehe:)) ??

Skrevet

Du er faktisk 1 kr og 2,5 øre over grensen, (kursen for neste uke er 5,5) så regner med du er OK. Uken som gikk var du 29 øre over grensen!

Med vennlig hilsen

Gjest tolltull
Skrevet

Grensen på 200,- kroner er absolutt. Du kan regne ut hvor mye jakken vil koste deg, her: http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564

Regnet med at tollen var absolutt på alt over 200,- uansett hvor mye. Men av beregningen blir det rundt 77,- i toll og avgifter, så det skal jeg overleve:)

Har jo hørt så mye om folk som får sjokkregninger på toll, så trodde det var snakk om mange hundrelapper her jeg:)

Takk for svar!

Skrevet

Ja, jeg vet ikke om de tenker sånn jeg, eller om regler er regler...?

Noen som har prøvd?

Er det slik at selger skriver verdien på varen utenpå pakken?

Kan jeg kanskje sende en mail og høre om de kan skrive 198,- hehe:)) ??

Det hender det at de gjør også - skriver en lavere verdi :) men det er absolutte grenser ja - mitt billige garn fra USA ble dyrt, da jeg bestilte 2 ganger og de sendte det samlet i pakken....

Her har du tollkalkulatoren, så kan du regne ut selv ;)

http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564&epslanguage=no

Skrevet

Regnet med at tollen var absolutt på alt over 200,- uansett hvor mye. Men av beregningen blir det rundt 77,- i toll og avgifter, så det skal jeg overleve:)

Har jo hørt så mye om folk som får sjokkregninger på toll, så trodde det var snakk om mange hundrelapper her jeg:)

Takk for svar!

Blir både toll og mva

Gjest tolltull
Skrevet

Blir både toll og mva

Ja, men jeg regnet ut på linken Ingermoren la ut, er ikke det totalt tro? Eller kommer det mer i tillegg til de 77,-?

Skrevet

Ja, men jeg regnet ut på linken Ingermoren la ut, er ikke det totalt tro? Eller kommer det mer i tillegg til de 77,-?

regn ut på min du

Skrevet

regn ut på min du

som var den samme :) - men jeg fikk mva da jeg valgte jakke - så rart!

Skrevet

Frakt,

candyqueen_83
Skrevet

Er du 1 kr over så får du tollgebyr og mva. Mva er 25 prosent av beløpet for vare + frakt, og tollgebyret er på ca 110 kr.

Gjest Ingermoren
Skrevet

Er du 1 kr over så får du tollgebyr og mva. Mva er 25 prosent av beløpet for vare + frakt, og tollgebyret er på ca 110 kr.

Og pluss evt. gebyr for de som fortollet det for deg. Det kan bli dyrt!

Skrevet

Takk for svar!

''Men av beregningen blir det rundt 77,- i toll og avgifter, så det skal jeg overleve:''

Ikke glem at Posten skal ha 129,- for "forenklet fortolling"...

candyqueen_83
Skrevet

Jeg skrev jo tollgebyr. Hos posten ligger det på ca 110 kr.

candyqueen_83
Skrevet

I følge et svar under ligger det på 129 kr nå. Sist gang jeg fikk fortollet noe var det ca 110, men det er lenge sida.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...