Gå til innhold

Treningsstudiospørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man er plaget med hofte og rygg,

hvilke øvelser er bra da?

Hvilke apparat anbefales i helsetudio?

Gjest trådstarter
Skrevet

Hvis de har TerapiMaster så er den veldig bra.

Hvordan ser den ut?

Gjest trådstarter
Skrevet

Er det ikke instruktører der? :)

Har ikke meldt meg på studio ennå da,

men vil høre litt med dere erfarne dolere om det er

noen apparater som er bra for akkurat disse områdene....

pluss evnt. øvelser man kan gjøre hjemme som også er bra :-)

Skrevet

Hvordan ser den ut?

Hvis du googler "redcord", så vil du se det som før ble kalt terapimaster. Dette er også utstyr du kan kjøpe til å ha hjemme, og det en svært god treningsform for dårlig rygg.

Skrevet

Jeg har også vondt i rygg og hofter. Jeg starter alltid treningen med å gå raskt på tredemølle i hvert fall 30 minutter. Det er god cardio og dessuten blir man god og varm uten å belaste hofter og rygg for mye. Jeg har fått utarbeidet et program i apparater av pt som jeg er sånn nogen lunde fornøyd med. Det er mye trening av armer og øverste del av ryggen. En øvelse går ut å belaste korsryggen og hoftene maksimalt og den har jeg bare kuttet ut. Jeg fikk skikkelig vondt etter den øvelsen.

Nå sverger jeg til matteøvelser. Mye statisk belastning av mave og rygg og det fungerer veldig fint. Da bruker du din egen kropp som motstand. Anbefales! Ellers kan du gå til legekontoret og få en pamflett om ryggøvelser. Plukk ut det som passer for deg og sett i gang.

Du burde absolutt bestille noen timer med en pt. Det er dyrt, men det lønner seg.

Skrevet

Hørt mye bra om slyngetrening.

Får man så bra sixpack også? :D

Vel, det skal mye til, du må ha lite fett på magen og trene magemuskler veldig mye.

Jeg er slank og trener med 22 kg vekt ved halsen og tar sit-ups, men har i utgangspunktet ikke veldig synlig sixpack, selv om du ser det hvis jeg strammer litt. Så du har en lang vei å gå for å for å få skikkelig sixpack:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...