Gå til innhold

Terrorsiktet 27-åring: Jeg er ingen terrorist

Anbefalte innlegg

Gjest old lady
Skrevet

Fra dagens Dagblad:

"Den trusselsiktede 27-åringen forteller til Dagbladet at han angrer på alt oppstyret har har skapt.

- Det hele er blåst ut over alle proposisjoner og laget et enormt oppstyr.

- Jeg snakket med en bekjent av meg over telefonen på bussen. Jeg var overstadig beruset, og noen på bussen fanget opp formuleringer som de oppfattet som trusler mot Stortinget. Men det var ikke ment som noe seriøst.

- Jeg gikk i skuddsikker vest fordi jeg har vært i krangel med flere forskjellige personer i lang tid. Og i gasspistolen var det ingen kuler fordi det bare var ment rent symbolsk, sier han.

- Det var en morbid spøk til en venn av meg på bussen, og jeg husker ikke engang at jeg satt meg i en taxi. Jeg var alt for full den kvelden.

Studenten har flere ganger blitt koblet opp not Norwegian Defense League.

Jeg er ikke tilknyttet noen høyreekstreme partier eller miljøer, sier han selv. Han forteller at han nå skal holde seg litt mer i bakgrunnen."

Tenkte man det ikke. Nok en gang har pressen fått en fjær til å bli fem høns.

Skrevet

Jepp, må være ny norgesrekord i overreaksjon. Ikke uten grunn at fyren er utr på gata igjen. Ender i verste fall med ei liten bot.

Gjest night bird
Skrevet

''- Jeg gikk i skuddsikker vest fordi jeg har vært i krangel med flere forskjellige personer i lang tid. Og i gasspistolen var det ingen kuler fordi det bare var ment rent symbolsk, sier han.''

Det er grunn til å være skeptisk til personer som er så mye i krangel med andre at de går i skuddsikker vest og har gasspistol om det så "bare" er ment symbolsk. Spør du meg.

Skrevet

Dette er en ekstremist med skuddsikker vest, som eier våpen, og er medlem i en av de ytterst få organisasjonene i Norge som ikke vil ta avstand fra det Breiviks terrorisme. Og som også hadde Breivik som medlem.

(Jada, jeg vet at de i etterkant påstår det, men det er akkurat like lite troverdig som at Krekar påstår at han er for likestilling.)

Det er ellers notert at du bagatelliserer terrortrusler og slike organisasjoner.

Skrevet

Dette er en ekstremist med skuddsikker vest, som eier våpen, og er medlem i en av de ytterst få organisasjonene i Norge som ikke vil ta avstand fra det Breiviks terrorisme. Og som også hadde Breivik som medlem.

(Jada, jeg vet at de i etterkant påstår det, men det er akkurat like lite troverdig som at Krekar påstår at han er for likestilling.)

Det er ellers notert at du bagatelliserer terrortrusler og slike organisasjoner.

''Det er ellers notert at du bagatelliserer terrortrusler og slike organisasjoner.''

Politiet har faktisk bagatellisert dette fyllerøret i en slik grad at mannen ble sluppet løs når han ble edru.

Bedre bevis på at dette var en overreaksjon, eller kanskje en gylden mulighet for en øvelse, kan vel knapt nok finnes.

Gjest old lady
Skrevet

Det er bare du som ikke klarer å skille fyllerør og ekstremisme.

Skrevet

''Det er bare du som ikke klarer å skille fyllerør og ekstremisme. – old lady''

Det er nok du som ikke klarer det.

Hint: Fyllerør er uten skuddsikker vest.

Skrevet

''Det er bare du som ikke klarer å skille fyllerør og ekstremisme.''

Virkelig? Velkommen til min jobb ;) Rus og psykose henger ofte sammen, men langt fra alltid. Jeg har ikke ekspertise på å skille det ene fra det andre, har du?

Gjest Nemlig Hemlig
Skrevet

Han bør få straff, burde ikke vært sluppet så lett. Alle som oppfører seg på slik psykopatisk terroist aktig sett burde i fengsel uansett hvilken totalitær ideologi de forfekter.

Skrevet

Han bør få straff, burde ikke vært sluppet så lett. Alle som oppfører seg på slik psykopatisk terroist aktig sett burde i fengsel uansett hvilken totalitær ideologi de forfekter.

''Han bør få straff, burde ikke vært sluppet så lett. Alle som oppfører seg på slik psykopatisk terroist aktig sett burde i fengsel uansett hvilken totalitær ideologi de forfekter. – Nemlig Hemlig''

Selvsagt.

Alkohol er ingen unnskyldning, og når han i tillegg har skuddsikkervest så er det ingen tvil.

Med vennlig hilsen

Gjest old lady
Skrevet

''Han bør få straff, burde ikke vært sluppet så lett. Alle som oppfører seg på slik psykopatisk terroist aktig sett burde i fengsel uansett hvilken totalitær ideologi de forfekter. – Nemlig Hemlig''

Selvsagt.

Alkohol er ingen unnskyldning, og når han i tillegg har skuddsikkervest så er det ingen tvil.

Med vennlig hilsen

Bruk av skuddsikker vest er ikke ulovlig.

Skrevet

Bruk av skuddsikker vest er ikke ulovlig.

''Bruk av skuddsikker vest er ikke ulovlig. – old lady''

Nei, men trusler om å sprenge Stortinget er det.

Gjest old lady
Skrevet

''Bruk av skuddsikker vest er ikke ulovlig. – old lady''

Nei, men trusler om å sprenge Stortinget er det.

Dette var intet annet en fyllerør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...