Gå til innhold

Stefaren til Christoffer banket opp i fengsel

Anbefalte innlegg

''Stefaren til Christoffer Gjerstad Kihle (8) er blitt banket opp i Bastøy fengsel.

Han skal ha blitt utsatt for vold i fengselet, og ble påført så store skader at han ble lagt inn på Sykehuset i Vestfold avdeling Tønsberg søndag ettermiddag.''

http://t.nyhetene24.no/norge/stefaren-til-christoffer-banket-opp-i-fengsel-1

Som fortjent.

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Elis31

9

• PieLill

8

• Sør

4

• laban

4

Mest aktive i denne tråden

Annonse

De som sitter for mishandling eller misbruk av barn, har visstnok svært lav status i fengsler - og de er dermed utsatt dersom temperaturen blir høy.

Det gjør ingenting

synes

Helt greit for meg også, selv om vold ikke løser noe som helst. Litt ille at han som slo trolig får strengere straff....

De som sitter for mishandling eller misbruk av barn, har visstnok svært lav status i fengsler - og de er dermed utsatt dersom temperaturen blir høy.

Det gjør ingenting

synes

Tja, jeg syns for å være ærlig det er litt hyklersk.. hvem er øverst på stigen da ? Ransmen ? Torpedoer og voldsmenn ? Overfallsvoltektsforbrytere ? Svindlere ? Menneskesmuglere ? Ranere ? Narkolangere ? Mafiafolk ?

Det finnes ikke 'victimless crimes', de sitter alle i fengsel fordi de har begått varierende lovbrudd. Drive med noe intern 'justis' er bare teit.

Det sagt, jeg bryr meg katta om han karen fikk bank. Men at de andre fangene skal kunne føle seg "bedre" er bare dust. Jeg skal vedde på at ganske mange av dem hadde 'fortjent' grisebank av dimensjoner hvis man først skal se det på den måten.

kan ikke fengselsvaktene få fåm myndighet til å banke fangene da, så skjer det ordentlg, systematisk og rettferdig ? Vi, som gode borgere kan lage liste over alle forbrytelser som kvalifiserer til ukentlig bank i 'rom 56' på Ila. så får de SKIKKELIG svi, de svina.

Annonse

Tja, jeg syns for å være ærlig det er litt hyklersk.. hvem er øverst på stigen da ? Ransmen ? Torpedoer og voldsmenn ? Overfallsvoltektsforbrytere ? Svindlere ? Menneskesmuglere ? Ranere ? Narkolangere ? Mafiafolk ?

Det finnes ikke 'victimless crimes', de sitter alle i fengsel fordi de har begått varierende lovbrudd. Drive med noe intern 'justis' er bare teit.

Det sagt, jeg bryr meg katta om han karen fikk bank. Men at de andre fangene skal kunne føle seg "bedre" er bare dust. Jeg skal vedde på at ganske mange av dem hadde 'fortjent' grisebank av dimensjoner hvis man først skal se det på den måten.

kan ikke fengselsvaktene få fåm myndighet til å banke fangene da, så skjer det ordentlg, systematisk og rettferdig ? Vi, som gode borgere kan lage liste over alle forbrytelser som kvalifiserer til ukentlig bank i 'rom 56' på Ila. så får de SKIKKELIG svi, de svina.

Jeg vet ingenting om hakkeloven i fengsler, det kan godt hende det bare er en myte. Det burde selvfølgelig helst ikke forekomme vold blant innsatte i det hele tatt.

Men om det nå skulle være noe i det at barnemishandlere ikke er øverst på rangstigen, synes jeg altså ikke det er så veldig trist. Kanskje kan de lære bittelitt av hvordan det er å gå rundt i frykt for noen som er større og sterkere.

Jeg vet ingenting om hakkeloven i fengsler, det kan godt hende det bare er en myte. Det burde selvfølgelig helst ikke forekomme vold blant innsatte i det hele tatt.

Men om det nå skulle være noe i det at barnemishandlere ikke er øverst på rangstigen, synes jeg altså ikke det er så veldig trist. Kanskje kan de lære bittelitt av hvordan det er å gå rundt i frykt for noen som er større og sterkere.

Tja, jeg vil sitere bamse (verdens sterkeste bjørn) som ikke vil banke ulven når ulven har vært slem:

"Det er ingen som har blitt snill av å få juling".

Stefaren her har nok ikke lært noe som helst. Og de som gjorde det er ikke et hakk bedre mennesker enn de var.

Men igjen, jeg syns det er viktiger ting å bekymre seg over i verden at noen fanger banka en barnemorder, men jeg syns fortsatt det er litt hyklersk :)

''Men om det nå skulle være noe i det at barnemishandlere ikke er øverst på rangstigen, synes jeg altså ikke det er så veldig trist. Kanskje kan de lære bittelitt av hvordan det er å gå rundt i frykt for noen som er større og sterkere.''

Dessverre er det vel slik for flere av de at det er akkurat dette de har lært - tidligere i livet.

''Men om det nå skulle være noe i det at barnemishandlere ikke er øverst på rangstigen, synes jeg altså ikke det er så veldig trist. Kanskje kan de lære bittelitt av hvordan det er å gå rundt i frykt for noen som er større og sterkere.''

Dessverre er det vel slik for flere av de at det er akkurat dette de har lært - tidligere i livet.

Det stemmer helt sikkert.

Og altså - jeg går ikke rundt og roper hurra for at det kanskje finnes voldelig internjustis blant fanger.

Godt skrevet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...