Gå til innhold

Stefaren til Christoffer banket opp i fengsel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Elis31

9

• PieLill

8

• Sør

4

• laban

4

Mest aktive i denne tråden

Tja, jeg syns for å være ærlig det er litt hyklersk.. hvem er øverst på stigen da ? Ransmen ? Torpedoer og voldsmenn ? Overfallsvoltektsforbrytere ? Svindlere ? Menneskesmuglere ? Ranere ? Narkolangere ? Mafiafolk ?

Det finnes ikke 'victimless crimes', de sitter alle i fengsel fordi de har begått varierende lovbrudd. Drive med noe intern 'justis' er bare teit.

Det sagt, jeg bryr meg katta om han karen fikk bank. Men at de andre fangene skal kunne føle seg "bedre" er bare dust. Jeg skal vedde på at ganske mange av dem hadde 'fortjent' grisebank av dimensjoner hvis man først skal se det på den måten.

kan ikke fengselsvaktene få fåm myndighet til å banke fangene da, så skjer det ordentlg, systematisk og rettferdig ? Vi, som gode borgere kan lage liste over alle forbrytelser som kvalifiserer til ukentlig bank i 'rom 56' på Ila. så får de SKIKKELIG svi, de svina.

Klart det er foskjell på folk. Det sitter militærnektere i fengsel sammen med rusmisbrukere som har gjort brekk for å komm inn i varmen på vinteren.

Det er også forskjell på å være en kriminell og ha gjort en kriminell handling. Har vi ikke alle brutt loven - men bare ikke blitt tatt for det?

De som er grusomme mot barn og dyr er undermennesker, uansett, spør du meg.

''http://t.nyhetene24.no/norge/stefaren-til-christoffer-banket-opp-i-fengsel-1

Som fortjent. – slabbedask''

Selv om det selvsagt er fristende å støtte dette, så er det også slik at vi bor i en rettsstat, og at det er både bedre og mer rettferdig enn å ha selvoppnevnte lynsjemobber rekende rundt.

Videre, det er mye viktigere for å forhindre overgrep at det er større SJANSE for å bli tatt, enn om straffen er 10 eller 100 år. De som utfører slikt tror ikke de blir tatt uansett.

Så i stedet for å bejuble utenomjuridiske straffemetoder, burde vi faktisk se på hvordan man kan ta flere av de som gjør dette, lenge FØR de dreper et barn.

Gjest Isi rider

Vel alle kan fortjene bank, men jeg tviler på att han som ga han juling, var stort bedre selv....

Jeg var i tenårene småkriminell, og vet selv att jeg i den tiden manglet empati. Det kom senere. Om den noen gang kan komme for en som har drept en 8 åring? Vel det tror jeg ikke, men alt er mulig.

Annonse

Man må jo lete litt for å finne den store medfølelsen.

Men sier vi det er greit og som fortjent, har vi sagt ja til tilfeldig fysisk avstraffelse. Vi bare overlater drittjobben til krimminelle.

De som banket ham opp, behøver ikke være et fnugg bedre selv.

mvh

Man må jo lete litt for å finne den store medfølelsen.

Men sier vi det er greit og som fortjent, har vi sagt ja til tilfeldig fysisk avstraffelse. Vi bare overlater drittjobben til krimminelle.

De som banket ham opp, behøver ikke være et fnugg bedre selv.

mvh

Enig!

Jeg er imot tidligere tiders lovløshet der man kan få tillatelse til å gjøre hva man vil mot enkelte personer. Hva om vedkommende som slo stefaren helseløs bare hadde behov for å skamslå noen fordi han sliter med frustrasjoner og sinne? Klart han da går på en som har lav status i fengselet, så vil han i tillegg til å få lov å denge løs på noen også bli sett på som en "helt".

Det sagt så kan jeg ikke si jeg reagerte med medlidenhet overfor ham som ble slått, men jeg mener det er rettssystemets ansvar å dømme folk - ikke vårt...

Enig!

Jeg er imot tidligere tiders lovløshet der man kan få tillatelse til å gjøre hva man vil mot enkelte personer. Hva om vedkommende som slo stefaren helseløs bare hadde behov for å skamslå noen fordi han sliter med frustrasjoner og sinne? Klart han da går på en som har lav status i fengselet, så vil han i tillegg til å få lov å denge løs på noen også bli sett på som en "helt".

Det sagt så kan jeg ikke si jeg reagerte med medlidenhet overfor ham som ble slått, men jeg mener det er rettssystemets ansvar å dømme folk - ikke vårt...

Dersom han er skyldig å ha banket Christoffer til døde, fikk han som fortjent uansett. Av og til tror jeg noen bare kan lære av å smake sin egen medisin.

Lite politisk korrekt i dag.

Dersom han er skyldig å ha banket Christoffer til døde, fikk han som fortjent uansett. Av og til tror jeg noen bare kan lære av å smake sin egen medisin.

Tja, da er du sikkert for dødsstraff også - noe jeg aldri kommer til å bli for ;)

Annonse

Tja, da er du sikkert for dødsstraff også - noe jeg aldri kommer til å bli for ;)

Noen burde vært ryddet av jordens overflate det er sikkert. Men det er ikke ofte at de rette menneskene tar selvmord. Jeg ønsker ikke å pålegge noen å drepe noen derfor er jeg ikke for dødsstraff. Men om en jævlig morder hadde blitt morder selv av offerets familie, så synes jeg ikke akkurat synd på han.

Noen burde vært ryddet av jordens overflate det er sikkert. Men det er ikke ofte at de rette menneskene tar selvmord. Jeg ønsker ikke å pålegge noen å drepe noen derfor er jeg ikke for dødsstraff. Men om en jævlig morder hadde blitt morder selv av offerets familie, så synes jeg ikke akkurat synd på han.

Og jeg kjenner dette sinnet spesielt i groteske saker og saker der offeret er barn og unge og andre forsvarsløse.

Nei, ser den..... Jeg tenker vel mer at dersom man bare skal godta at folk tar loven i egen hånd, så vil samfunnet etterhvert rett og slett ikke fungere som det skal...

Nei, ser den..... Jeg tenker vel mer at dersom man bare skal godta at folk tar loven i egen hånd, så vil samfunnet etterhvert rett og slett ikke fungere som det skal...

Jepp ser den ;) Og heldigvis trenger man jo ikke det. Men i noen tilfeller er sakene så grove at man lurer på om det hadde vært det riktige. Ikke skjønner jeg meg på straffeutmålinger som 8 år for å slå stesønnen sin ihjel, uansett om han mente at han skulle dø eller ikke. 17 cm langt brudd på hjerneskallen sier sitt om hva han har vært utsatt for.

Han ene fra Banheia er muligens ute nå eller snart. Har vel fått seg barn og kone sist jeg leste om det.....forstå det den som kan....

Jepp ser den ;) Og heldigvis trenger man jo ikke det. Men i noen tilfeller er sakene så grove at man lurer på om det hadde vært det riktige. Ikke skjønner jeg meg på straffeutmålinger som 8 år for å slå stesønnen sin ihjel, uansett om han mente at han skulle dø eller ikke. 17 cm langt brudd på hjerneskallen sier sitt om hva han har vært utsatt for.

Han ene fra Banheia er muligens ute nå eller snart. Har vel fått seg barn og kone sist jeg leste om det.....forstå det den som kan....

Er helt enig i at noe må gjøres med de latterlige straffene vi har her i landet!

Hvor vil du dra grensen for hvor mye/hvilken type vold som er greit?

mvh

Han ble ikke dømt for drap, men 'legemsbeskadigelse med døden til følge under særdeles skjerpende omstendigheter'.

Jeg er enig i at straffen er latterlig lav. Særlig med tanke på hvor lenge mishandlingen har pågått.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...