Gå til innhold

'sparket under dramatisk pågripelse'

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10100633

Jeg er litt usikker på om undervisningsinspektør i arrestasjonsteknikk, politimestre etc egentlig mener at dette her var fryktelig forferdelige greier.

Klart, en skoletilordning for å få den pågrepne til å legge begge hender bak for håndjern er å bende armen til smertepunk, sånn rett før armen brytes, og øke/minske trykket gjentatte ganger. Ser litt mindre drastisk ut.

Men, sakens kjerne her, hvis du blir pågrepet av politiet, og gjør motstand, så må du regne med noe maktbruk. Som vi ser av videoen er det INGEN slag, spark, vridninger etter at personen er under kontroll.

Før personen er under kontroll, og motsetter seg arrestasjon, må noe håndgemeng påregnes, eller hva ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388835-sparket-under-dramatisk-p%C3%A5gripelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest night bird

Jeg klarer ikke å synes det minste synd på han. Gjør du motstand mot politiet får du bare regne med at det går litt hardt for seg.

Og det som gjør meg irritert her, er at det blir fokus på stakkars voldteksmistenkte mann som ble utsatt for slemt politi, i stedet for stakkars voldtektsoffer som ble utsatt for denne mannen!

Jeg klarer ikke å synes det minste synd på han. Gjør du motstand mot politiet får du bare regne med at det går litt hardt for seg.

Og det som gjør meg irritert her, er at det blir fokus på stakkars voldteksmistenkte mann som ble utsatt for slemt politi, i stedet for stakkars voldtektsoffer som ble utsatt for denne mannen!

At han var mistenkt for voldtekt har egentlig ingenting med saken å gjøre, han er uskyldig for alt så vidt jeg vet :)

Men det essensielle slik jeg ser det, er at politiet ikke gjør han noe vondt etter at han er passifisert, det er der (i mine øyne) den store forskjellen mellom politivold og pågripelse er.

Gjør man motstand under pågripelse- ja da gjør det vondt. arresteres skal du, det er ikke akkurat slik at politiet sier 'ohnei, du sparker, slår, spytter og biter på oss, skal det være på den måten så får du bare gå da'

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...