Gå til innhold

Uvennskap og penger i familien.

Anbefalte innlegg

Har lurt på noe.Utrykket at man ikke kan kjøpe seg venner er vennkjent.Hva om man er enebarn,har mistet sine foreldre og har blitt uvenner med egne barn og x-kone.Må man da fortelle at man har vunnet 1 million? 5,10,25,50?

Har blir veldig mye mobbet,både pga usikkerhet og mitt liv som kristen fra ca 1976-96.Faenskap fra kristne,muslimer og republikanere har ødelagt barnetroen for meg.

Er jeg da egoistisk som beholder alt selv om jeg vinner 5 eller 10 millioner? Jeg kan jo spandere på nære venner og ev kjæreste?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388842-uvennskap-og-penger-i-familien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, som foreldre kunne det vært greit å hjulpet barna, selv om man er 'uvenner'.

Klart, noen barn er sikkert assholes og ikke fortjener noe som helst, så er jo vanskelig å si noe om.

Hva man MÅ er ingenting, barn og xkone og venner har ikke krav på en tøddel av kronasjene, hva man VIL er noe helt annet.

Med 10 mil tror jeg man kan kjøpe mye vennskap og kjørlighet, at sliikt ikke er til salgs er bare tullprat :) (ikke direkte, men indirekte følger det nok med en god del frynsegoder om man plutslig har mye peng)

Det problemet synes jeg du skal ta hvis det noen gang kommer.

Man har ikke juridisk plikt til noe som helst når det gjelder voksne barn. Svært mange ville nok delt med barna sine, men de aller fleste har jo også en viss kontakt med dem.

Helt generelt synes jeg vel det er litt egoistisk å beholde absolutt alt til eget forbruk hvis man vinner haugevis av millioner. Selv ville jeg nok gitt alle i familien såpass mye penger at de holdt kjeft og lot være å bry seg med hva jeg gjorde med resten. Men folk er forskjellige.

Det problemet synes jeg du skal ta hvis det noen gang kommer.

Man har ikke juridisk plikt til noe som helst når det gjelder voksne barn. Svært mange ville nok delt med barna sine, men de aller fleste har jo også en viss kontakt med dem.

Helt generelt synes jeg vel det er litt egoistisk å beholde absolutt alt til eget forbruk hvis man vinner haugevis av millioner. Selv ville jeg nok gitt alle i familien såpass mye penger at de holdt kjeft og lot være å bry seg med hva jeg gjorde med resten. Men folk er forskjellige.

''Selv ville jeg nok gitt alle i familien såpass mye penger at de holdt kjeft og lot være å bry seg med hva jeg gjorde med resten. ''

Herlig! :-)

Jeg ville også ha delt med familien hvos jeg vant store summer, men har ikke (før) tenkt tanken om den ekstra bonusen ved at de derved ville la være å bry seg med mitt forbruk :-)

''Selv ville jeg nok gitt alle i familien såpass mye penger at de holdt kjeft og lot være å bry seg med hva jeg gjorde med resten. ''

Herlig! :-)

Jeg ville også ha delt med familien hvos jeg vant store summer, men har ikke (før) tenkt tanken om den ekstra bonusen ved at de derved ville la være å bry seg med mitt forbruk :-)

Jeg har teoriene i orden. Men uten spillkort kommer det nok ingen millioner dumpende med det første.

Vi har begge en urokkelig tro på at vi må svette for pengene...

Annonse

Jeg har teoriene i orden. Men uten spillkort kommer det nok ingen millioner dumpende med det første.

Vi har begge en urokkelig tro på at vi må svette for pengene...

Lottomillionene lar vente på seg her også. Sikkert fordi jeg leverer inn en femukers cirka en gang annethvert år.

Gjest Hulderen

Hvis du noen gang vinner flere millioner, så benytt anledningen til å prøve å få et godt forhold til barna dine. Ikke la dem føle at du prøver å kjøpe dem, men gi dm penger betingelsesløst. Og gi da en skikkelig sum, ikke så lite at det oppleves som en fornærmelse.

Vil ikke barna ta i mot (jeg har oppfattet deg slik at du har vehndlet dem særdeles dårlig), så gi til eventuelle barnebarn.

Tja, som foreldre kunne det vært greit å hjulpet barna, selv om man er 'uvenner'.

Klart, noen barn er sikkert assholes og ikke fortjener noe som helst, så er jo vanskelig å si noe om.

Hva man MÅ er ingenting, barn og xkone og venner har ikke krav på en tøddel av kronasjene, hva man VIL er noe helt annet.

Med 10 mil tror jeg man kan kjøpe mye vennskap og kjørlighet, at sliikt ikke er til salgs er bare tullprat :) (ikke direkte, men indirekte følger det nok med en god del frynsegoder om man plutslig har mye peng)

Med 5 millioner kunne man jo ha tjent en del gryn bare på rentene,men da kanskje ikke i Norge? Når man ett sted kan få fra 5% og oppover begynner det å bli interresant.På 10 mill blir det jo 500 000!.Man kunne da ha gitt bort 100 000 til hver av barna hvert år og enda økt formuen med 300 000 hvert bidige år.Men å si opp uføretrygden hadde jeg ikke.Den straffen skal Norge ha for barneloven,som helt glemmer den biologiske far.Mor sine løgner gjør at far blir rettsløs.Barna tror at far er ett troll.

Ja i min verden ville det bli vurdert som svært ego å ikke ville dele med egne barn.

Å tenke på slike dilemmaer må da få deg til å bare ha bitre dager eller? Hva godt gjør det deg å gå å tenke at "om jeg vinner 5 millioner kan de bare ha det så godt ja, da kan de ikke komme løpende for da skal ikke JEG dele med dem nei". Ta deg en tur ut og få deg noen fine synsinntrykk som får deg til å tenke på noe annet du :)

Ja i min verden ville det bli vurdert som svært ego å ikke ville dele med egne barn.

Å tenke på slike dilemmaer må da få deg til å bare ha bitre dager eller? Hva godt gjør det deg å gå å tenke at "om jeg vinner 5 millioner kan de bare ha det så godt ja, da kan de ikke komme løpende for da skal ikke JEG dele med dem nei". Ta deg en tur ut og få deg noen fine synsinntrykk som får deg til å tenke på noe annet du :)

Ingen kan nekte meg i å gi dyre bursdags og julepresanger.La oss si 5000 kr til hver 2 gr i året.Men dette er bare en fantasi.Det er like stor slangs for at jeg vinner 500 000 i lotto,som at Helene Bøksle vil ha meg til ektemann.Men det er klart,om man alikevel sparer 500-1000 kr mnd kan man vel bruke 100-500 på en 5 ukers lotto eller joker? Eller Viking.

Finnes ikke pengelotteriet lenger?

Annonse

Ingen kan nekte meg i å gi dyre bursdags og julepresanger.La oss si 5000 kr til hver 2 gr i året.Men dette er bare en fantasi.Det er like stor slangs for at jeg vinner 500 000 i lotto,som at Helene Bøksle vil ha meg til ektemann.Men det er klart,om man alikevel sparer 500-1000 kr mnd kan man vel bruke 100-500 på en 5 ukers lotto eller joker? Eller Viking.

Fantasier høres gjerne mer håpløse ut når de blir sagt høyt/delt på et forum. Vi har vel alle våre fantasier, men dele dem med gud og hermann? Næsj.

Vi kan ikke leve på hypoteser.

Bare man husker at en gave er en gave, dvs noe man gir uten forventning om noe tilbake så er det bare å gi det man har lyst til :)

Pengelotteriet ble avviklet i 1998, men det "harket" lenge før det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...