Gå til innhold

Helbredelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skjønt så mye som at medisiner kun legger lokk på symptomene og ikke helbreder sykdommen. Men jeg leste en artikkel i et ukeblad om en dame som hadde sluttet med alle sine medisiner for bipolar lidelse. Hun hadde sluttet for 3 år siden og følte seg helt fin. Hun var imot psykiatrien og mente altfor mange fikk en diagnose som ikke stemte.

Er det slik at sykdommen er i hvilemodus, er hun helbredet fordi hun har brukt medisiner over så lang tid at hjernen har skjønt greia, eller ble hun feildiagnostistert?

Jeg for min del vet at jeg ikke er feildiagnostisert. Jeg har hatt det helt forjævlig, men også mye moro. Mye alkohol og dop. Oppturen min var da barna var små. Jeg rørte ikke alkohol på 10 år. Og hadde det bra. Aldri deprimert. Men så kom den store nedturen. Da sa det virkelig bang. Ikke mye hypomanier da nei!

Jeg tør ikke slutte med medisiner som denne damen gjorde. Jeg vil ikke tilbake til marerittet. For det var det det var.

Skrevet

''Men jeg leste en artikkel i et ukeblad om en dame som hadde sluttet med alle sine medisiner for bipolar lidelse. Hun hadde sluttet for 3 år siden og følte seg helt fin. Hun var imot psykiatrien og mente altfor mange fikk en diagnose som ikke stemte. ''

Og hvordan vet du at dette faktisk stemmer? At det ikke bare er noe hun sier når hun er lettere manisk, og at hun faktisk har forsøkt selvmord 5 ganger når hun var "nede"?

Selverklæringer og konspirasjonsteorier i et ukeblad er IKKE pålitelig, og viser overhodet ingen ting. Hun kan jo fortelle en hvilken som helst fantasihistorie hun bare orker...

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Men jeg leste en artikkel i et ukeblad om en dame som hadde sluttet med alle sine medisiner for bipolar lidelse. Hun hadde sluttet for 3 år siden og følte seg helt fin. Hun var imot psykiatrien og mente altfor mange fikk en diagnose som ikke stemte. ''

Og hvordan vet du at dette faktisk stemmer? At det ikke bare er noe hun sier når hun er lettere manisk, og at hun faktisk har forsøkt selvmord 5 ganger når hun var "nede"?

Selverklæringer og konspirasjonsteorier i et ukeblad er IKKE pålitelig, og viser overhodet ingen ting. Hun kan jo fortelle en hvilken som helst fantasihistorie hun bare orker...

Med vennlig hilsen

Du har rett. Kanskje hun rett og slett lyver. Og er PRkåt.

Skrevet

Du har rett. Kanskje hun rett og slett lyver. Og er PRkåt.

''Du har rett. Kanskje hun rett og slett lyver. Og er PRkåt. – Gondor''

Med stor sannsynlighet.

Det er selvsagt en hypotetisk mulighet for at hun ble feildiagnostisert, men sannsynligheten er forsvinnende liten sammenlignet med at dette bare er "å pynte på sannheten" (det er jo ofte slik at mange gjør det).

Glad du heller fokuserer på hvordan du skal holde deg frisk!

Med vennlig hilsen

Skrevet

''er hun helbredet''

Svaret er det kun hun som har.

Fint at du har funnet en løsning på dine problemer :-)

Gjest sangsol
Skrevet

''Jeg har skjønt så mye som at medisiner kun legger lokk på symptomene og ikke helbreder sykdommen''

Dette er jo helt greit. :-)

Insulin fjerner ikke diabetes, men gjør at man kan leve med det.

Skrevet

''er hun helbredet''

Svaret er det kun hun som har.

Fint at du har funnet en løsning på dine problemer :-)

''Svaret er det kun hun som har. – anime''

Neida, andre kan jo lett merke om hun er manisk, for eksempel. Faktisk er det jo mange som ikke selv innser de er det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Jeg har skjønt så mye som at medisiner kun legger lokk på symptomene og ikke helbreder sykdommen''

Godt skrevet, og god sammenligning.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Neida, andre kan jo lett merke om hun er manisk, for eksempel. Faktisk er det jo mange som ikke selv innser de er det.

Med vennlig hilsen

Gidder ikke diskutere men det er faktisk folk som påstår at healing hjelper, det må da være opp til dem. Da kan ikke "fader sør" komme å lære dem om livets realiteter, du har ikke svarene på alt. Den gamle lære "esoterisk teosofi" sammarbeidet faktisk med "vitenskapen". Og det er på lik linje med ditt kjære sphagettimonster :-)

Skrevet

Gidder ikke diskutere men det er faktisk folk som påstår at healing hjelper, det må da være opp til dem. Da kan ikke "fader sør" komme å lære dem om livets realiteter, du har ikke svarene på alt. Den gamle lære "esoterisk teosofi" sammarbeidet faktisk med "vitenskapen". Og det er på lik linje med ditt kjære sphagettimonster :-)

''Gidder ikke diskutere men det er faktisk folk som påstår at healing hjelper, det må da være opp til dem. Da kan ikke "fader sør" komme å lære dem om livets realiteter, du har ikke svarene på alt. Den gamle lære "esoterisk teosofi" sammarbeidet faktisk med "vitenskapen". Og det er på lik linje med ditt kjære sphagettimonster :-) – anime''

Joda, når folk påstår at de er kurert fra manien, samtidig som de forkynner dette mens de står nakne på mønet i 10 kuldegrader, så er det grunn til mistanke om at de mangler sykdomsinnsikt og faktisk fremdeles er syke.

Og jo, selvsagt kan man sjekke om "healing", "seponering" og andre ting hjelper, akkurat som man kan teste om medisin A, B eller C hjelper. Ikke noe magisk i det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvorfor skal du slutte da? Skal du så som en ånd over graven og tenke "Ja, ja. Jeg greide meg uten medisiner!"

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

''Er det slik at sykdommen er i hvilemodus, er hun helbredet fordi hun har brukt medisiner over så lang tid at hjernen har skjønt greia, eller ble hun feildiagnostistert?''

Om hun er feildiagnostisert, har jeg ingen formening om.

Om hun er korrekt diagnostisert, er sykdommen i hvilemodus. Disposisjonen er livslang. Slik sett er hun ikke helbredet.

Skrevet

''Er det slik at sykdommen er i hvilemodus, er hun helbredet fordi hun har brukt medisiner over så lang tid at hjernen har skjønt greia, eller ble hun feildiagnostistert?''

Om hun er feildiagnostisert, har jeg ingen formening om.

Om hun er korrekt diagnostisert, er sykdommen i hvilemodus. Disposisjonen er livslang. Slik sett er hun ikke helbredet.

Takk. Det var alt jeg trengte å vite.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Jeg tenker litt i samme bane. Om hun er feildiagnostisert er det ikke rart hun føler seg bra. Om hun ikke er det har sykdommen gått inn i en hvilemodus som jeg skrev.

Skrevet

''Du har rett. Kanskje hun rett og slett lyver. Og er PRkåt. – Gondor''

Med stor sannsynlighet.

Det er selvsagt en hypotetisk mulighet for at hun ble feildiagnostisert, men sannsynligheten er forsvinnende liten sammenlignet med at dette bare er "å pynte på sannheten" (det er jo ofte slik at mange gjør det).

Glad du heller fokuserer på hvordan du skal holde deg frisk!

Med vennlig hilsen

Men det er vel ikke forsvinnede usannsynlig at hun har fått feil diagnose!

Jeg har til og med akseptert noen av mine pf. Men ikke alle. Jeg tror psykologen på dps var litt triggerhappy.

Skrevet

''Dette er jo helt greit. :-)

Insulin fjerner ikke diabetes, men gjør at man kan leve med det.''

Helt enig.

Jeg har migrene og hypothyreose. Ingen av dem kureres av medisinen og minst en av dem må jeg leve med resten av livet.

Skrevet

''Dette er jo helt greit. :-)

Insulin fjerner ikke diabetes, men gjør at man kan leve med det.''

Helt enig.

Jeg har migrene og hypothyreose. Ingen av dem kureres av medisinen og minst en av dem må jeg leve med resten av livet.

Jeg har også hypothyreose etter bruk av litium og tar medisiner mot dette.

Får håpe du slipper unna migrenen så godt som mulig! Det er vel verre enn hypothyreose?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...