Gå til innhold

Rus eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Gjest don`t understand
Skrevet

Jeg opplevde for en liten stund siden at en ungdom sto og ropte til oss at det var han som hadde skapt denne verden og at han kom til å endre alt i framtiden. Da vi sa han imot ble han veldig sint, rasende. Han har tidligere forsøkt å ta livet av seg. Kan noen bli sånn når de er ruset på noe? Han virket veldig edru. Har tenkt på om jeg egentlig burde varsle familien til gutten? Dette var ikke helt normalt.

Gjest Zyprexus
Skrevet

Ikke sikkert det er rus, men kan være. Er enten rus eller psykose.

Gjest slik mener jeg man må håndtere psykoser
Skrevet

Enten rus eller psykose eller en kombinasjon,

Et tips er å være forsiktig med å snakke med folk som har en slik atferd. En bør absolutt ikke diskutere med dem og også være forsiktig med sine bevegelser. De kan bli farlige i den tilstanden og kan misforstå det du sier og gjør og oppleve deg som truende. De kan se og høre ting som andre ikke ser og kan få det for seg at du er ute etter dem og at de må beskytte seg mot deg. Politi kan kontaktes når du ser noen som har slik atferd for politiet kan få dem framstilt for legevakt eller holde dem til de er edru. En person som er meget psykotisk enten pga rus eller av andre grunner bør være innlagt for de kan skade seg selv eller andre. Det kan være en fin ting å kontakte pårørende, spesielt om de vet at personen har et rusproblem eller en psykisk lidelse for da kan de beskytte seg selv og kanskje hjelpe vedkommende på den måten de kan. Ikke alle pårørende vet hva de skal gjøre, for det kan jo være første gangen....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...