Gå til innhold

Å falle mellom 2 eller flerre stoler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det finnes mange fler av oss,som ønsker å jobbe,men ikke får jobb siden man har vært uføretrygdet i 10 år+

Jeg er for frisk til å få psykiater eller psykolog.Og for syk til å jobbe.Hadde jeg fått bestemme hadde jeg laget en bedrift i Oslo bare for uføretrygdete.De blinde kunne snakket i telefon,rullestolbrukerne med data sammen med de med asberger.De utadvendte kunne ta seg av personalspørsmål og resepsjon og direkte kundebehandling.

Det er 1 million av oss nordmenn som en gang i livet får en større eller mindre knekk som igjen fører til psykisk sykdom av kortere eller lengre varighet.At det er lange,mørke og kalde vintre med alt for mye innetid er ikke bra for de single som har anlegg for depresjon.Depresjon er nok ikke det største problemet i syd-europa,selv med høy arbeidsledighet.De blir heller sinte og skuffet.

Det er i dag over 300 000 uføretrygdede.Det er ca 10% av hele arbeidstokken om man tar med alle.3 millioner jobber,kanskje 1,700 000 er for unge,for gamle,sitter i fengsel,eller har en sykdom som ikke fører til uføretrygd.Det er meget skuffende tall i verdens rikeste land (med mellom 4 og 6 millioner innbyggere,mange land og øyer har under 2 millioner og er steinrike,f.eks. Luxembourg og Monaco)

Får jeg ikke jobb innen 2 år får jeg heller lage min egen arbeidsplass.Det blir noe innen turisme,rehabilitering av gamle hus,eller bilrep.Forfatter eller skribent i blader og magasiner.

Kanskje en anonym samfunnskritiker noe mellom P.I.

Torkildsen og Per Fugelli?

Alle i arbeid var AP sitt valgspråk før.Siden de har sviktet oss,kan de ikke regne med min stemme til høsten.Det blir sannsynligvis Erna.

Skrevet

Hei,

I begynnelsen av 2008 var jeg rimelig "på felgen". Jeg fikk en tilleggsjobb med å være avisbud på natta, mest for "å tenke på noe annet".

Jeg holder på fortsatt mer eller mindre, men er ikke ansatt, men leier meg ut og har igjen 2 personer ansatt på deltid hos meg.

Mulig Aftenposten Distribusjon har oppdrag til deg- som et springbrett for å "komme igang".

Forstår din frustrasjon med å "sitte hjeme".

Personlig så er jeg usikker på om det betyr noei så henseende om det er Jens eller Erna som sitter med hånda på rattet..

Skrevet

Hei,

I begynnelsen av 2008 var jeg rimelig "på felgen". Jeg fikk en tilleggsjobb med å være avisbud på natta, mest for "å tenke på noe annet".

Jeg holder på fortsatt mer eller mindre, men er ikke ansatt, men leier meg ut og har igjen 2 personer ansatt på deltid hos meg.

Mulig Aftenposten Distribusjon har oppdrag til deg- som et springbrett for å "komme igang".

Forstår din frustrasjon med å "sitte hjeme".

Personlig så er jeg usikker på om det betyr noei så henseende om det er Jens eller Erna som sitter med hånda på rattet..

Har forsøkt meg,men å løpe i trapper med mine 130 kg blir ikke aktuelt,bare om det er postkasser ute.

Skrevet

Har forsøkt meg,men å løpe i trapper med mine 130 kg blir ikke aktuelt,bare om det er postkasser ute.

Man trenger ikke løpe for å være avisbud. Det er god trim å GÅ i trapper.

Norpost distribuerer postkassereklame, men de betaler dårlig.

Skrevet

Du fant en unnskyldning for at det ikke passet også, ikke sant? Og hvorfor skal du vente i to år med å realisere planene dine om de er så klare som du gir uttrykk for? Hva er galt med å realisere dem i dag?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Men tenk hvilke underverker det vil gjøre med formen og vekten din.

Skrevet

Du trenger ikke løpe :) Hva med å sette deg små mål - bryte inaktiviteten ved å bevege deg mer, det trenger ikke bety at du skal begynne å trene, men være mer aktiv - bevege deg mer. Det kan være å gå til butikken, ta trappen i stedet for heisen, gjøre husarbeid osv.

Jeg var i elendig form for et par år siden som følge av en dyp depresjon. Jeg ble svett og andpusten av lite. Så begynte jeg å jobbe, og jeg satte meg slike små mål som beskrevet over. Jeg trente ikke - jeg bare beveget meg mer. Jeg veide da 115 kg.

Nylig begynte jeg å trene, og jeg trodde ikke kondisen min skulle være så bra som den faktisk viste seg å være. Og jeg startet som sagt i det små. Anbefales.

Ps. Du har ikke prøvd Wellbutrin da? Det var iallefall den som løftet meg opp fra min depresjon og ga meg energi til å orke mer. Anbefales også dersom du ikke allerede har prøvd den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...