Gå til innhold

BP i bevegelse, på vei bort fra kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev litt tidligere her om BP i bevegelse men under medisinsk kontroll. Nå kjennes det som om det glipper litt for meg og at jeg sklir nedover. Merker at pågangsmotet jeg hadde sist jeg skrev er borte. Kvier meg bare for å gå ut for å kjøpe melk - blir veldig sliten av alle menneskene, og i tillegg gjemmer jeg meg bak reolene for å slippe å prate med folk - vanligvis er jeg en veldig sosial person. Merker at jeg tar ting personlig som jeg i teorien vet ikke handler om meg, men at jeg "blåser ting opp". (Har foreløpig greid å styre av fra konflikter, tviholdt på mine akademiske evner - men det koster, kjenner jeg. Teorien greier jeg nesten ikke støtte meg til lenger, grunnet følelsesmessig og kroppslig ubehag. Jeg har derfor satt noen forbindelser "på vent" for å ikke risikere å tillegge dem meninger og intensjoner som jeg (igjen) teoretisk vet ikke stemmer. Det er viktig, men også slitsomt å forstå så mye av seg selv - særlig når man vet at man surrer, men ikke greier å føle og handle ut fra det man (i teorien) vet. Jeg greier heller ikke å fylle min 50% jobb. Maks 5 timer tre ganger i uka er det jeg pr i dag fikser (selv det er i overkant). Angsten er mye mindre overkommelig, og selvfølelsen beveger seg stadig i negativ retning, Jeg står på 42+83 mg lithium, 400 mg Seroquel. Bør jeg kontakte fastlegen, eller skal det bare gå som det går? Jeg er god på teori, og jeg vet en del om hvordan jeg skal forholde meg. Jeg vet at det går seg til på sikt, men det frustrerer meg at det oppleves så vanskelig å styre unna/motarbeide de destruktive kreftene.

Skrevet

Jeg synes det er en selvfølge at du nå bør kontakte fastlegen.

Håper du vil oppleve at ting roer seg snart igjen.

Skrevet

er ikke litiumdosen din veldig lav?

jeg bruker det dobbelte...

Skrevet

er ikke litiumdosen din veldig lav?

jeg bruker det dobbelte...

Jeg har stått jevnt i mange år på 0,8 i serumnivå - er fornøyd med det.

Prøver å holde meg på minst mulige virksomme dose.

Skrevet

Jeg har stått jevnt i mange år på 0,8 i serumnivå - er fornøyd med det.

Prøver å holde meg på minst mulige virksomme dose.

da kan du jo ikke gå særlig høyere heller. så rart jeg har dobbelt så stor dose og lavere serumspeil.

Skrevet

da kan du jo ikke gå særlig høyere heller. så rart jeg har dobbelt så stor dose og lavere serumspeil.

Egentlig ikke så rart. Det bekrefter jo bare det alle disse lærde stadig snakker om. At dosering av ulike legemidler skal overlates til dem all den tid vi mennesker reagerer ganske ulikt på samme dose.

Derfor skal vi også være litt forsiktige med å gi hverandre farmasøytiske råd, for ting vi er veldig fornøyde med, trenger ikke slå ut på samme måte hos andre.

Skrevet

Egentlig ikke så rart. Det bekrefter jo bare det alle disse lærde stadig snakker om. At dosering av ulike legemidler skal overlates til dem all den tid vi mennesker reagerer ganske ulikt på samme dose.

Derfor skal vi også være litt forsiktige med å gi hverandre farmasøytiske råd, for ting vi er veldig fornøyde med, trenger ikke slå ut på samme måte hos andre.

bruker du 83 mg morgen og 42 mg kveld?

har du prøvd lamictal?

Skrevet

bruker du 83 mg morgen og 42 mg kveld?

har du prøvd lamictal?

Jeg er veldig fornøyd med de medisinene jeg står på, og kommer til å fortsette med dem inntil legene sier noe annet.

Jeg har innsett at jeg ikke kan regne med å være 100% symptomfri, medisiner til tross - dette er tross alt en sykdom som rører på seg til tider.

Med tanke på hvilke jordskjelv disse "bevegelsene" satte i gang før i tiden, er det umulig å la være å tro på at medisinene hindrer de store utslagene..

Så jeg håper du ikke blir fornærmet om jeg sier at jeg forholder meg til legene som kjenner meg når det kommer til stykket.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med de medisinene jeg står på, og kommer til å fortsette med dem inntil legene sier noe annet.

Jeg har innsett at jeg ikke kan regne med å være 100% symptomfri, medisiner til tross - dette er tross alt en sykdom som rører på seg til tider.

Med tanke på hvilke jordskjelv disse "bevegelsene" satte i gang før i tiden, er det umulig å la være å tro på at medisinene hindrer de store utslagene..

Så jeg håper du ikke blir fornærmet om jeg sier at jeg forholder meg til legene som kjenner meg når det kommer til stykket.

har ikke sagt annet. var bare overrasket over hvor forskjellige vi er i opptak av medisin :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...