Gå til innhold

Ritalin, humørsvingninger

Anbefalte innlegg

Gjest jentaaa22
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 22 år som lenge har slitt med kraftige humørsvingninger både før og ved menstrasjon. Jeg har i tillegg add/adhd som jeg vil tro gjør pms symptomene enda sterkere. Det jeg lurer på, er om den finnes noen medisiner mot humørsvingninger/pms/depresjoner? Jeg lider av depresjoner til tider også. Noen dager er alt som det skal, andre dager er psyken min så dårlig at jeg bare vil ta livet mitt. Jeg kan begynne å gråte av ingen ting, eller kjefte og smelle på samboeren min over små ubetydelige ting. Det er så slitsomt og det går ut over livskvaliteten min. Jeg føler jeg aldri kan slappe av. Og det er jo en gang i mnd, så det er ekstremt slitsomt! Har flere ganger vært på nippet til å ta livet mitt, men jeg tar meg alltid sammen hver gang. Jeg går på ritalin, og lurer også på om det ev. går an å gå på svake antidepressiva i tillegg til disse? Om det kanskje hadde hjulpet? og om de vil dempe alle tankevirrvarret og indre uroen man får av adhd? Håper du kan hjelpe meg, for jeg orker snart ikke å leve slik.. det går utover venner, kjæreste og mine nærmeste.. og jeg begynner å få nok

Skrevet

Hei.

Jeg ser at du er 22 år.

Du skriver at du av og til er deprimert ved pms.

Har du fått hjelp av psykolog på BUP før du var 18 år?

Har du tenkt på om psykolog på BUP kunne hjelpt deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...