Gå til innhold

Personlighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke tort å snakke om til noen.

Får en stund stund siden hadde jeg time hos

en Psykiater.

Han mente jeg hadde en Personlighetsforstyrrelse.

Han kunne ikke se hva slag slags type.

Har snart time igjen. Vi for se da.

Ja, livet har mye å by på gitt ....

Skrevet

Noen plasser f.eks modum er de veldig glad i å sette personlighetsforstyrrelse som diagnose, tror alle fikk det der. Men de har det sikkert de som jobber der og.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Noen plasser f.eks modum er de veldig glad i å sette personlighetsforstyrrelse som diagnose, tror alle fikk det der. Men de har det sikkert de som jobber der og.

Har du tenkt på at det kan være en seleksjon i hvem som søkes inn?

På vår avdeling for psykoser får nesten alle psykosediagnose.

Gjest En gammel traver
Skrevet

Hehe, nok et ironisk gullkorn fra Dr. Dahl. Dagen min ble plutselig litt bedre. :-)

PS! Dette var ikke ironisk ment. ;-)

Mvh

Caloni Makaroni
Skrevet

Du skulle sett demensavdelingen vår - det er nok tilsynslegen som er så glad i demens at han har gjort ALLE demente!

Skrevet

Ja, dere må bare le og gjøre narr av meg, selv om dere synker ned til det nivået, gjør ikke jeg det.

Det var ikke en avdeling for personlighetsforstyrrelser!

Skrevet

''Har du tenkt på at det kan være en seleksjon i hvem som søkes inn?

På vår avdeling for psykoser får nesten alle psykosediagnose. – Nils Håvard Dahl, psykiater''

Og på fødselsavdelingen er det en eller annen lege som gjør pasientene gravide!

:-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Har du tenkt på at det kan være en seleksjon i hvem som søkes inn?

På vår avdeling for psykoser får nesten alle psykosediagnose. – Nils Håvard Dahl, psykiater''

Og på fødselsavdelingen er det en eller annen lege som gjør pasientene gravide!

:-)

Med vennlig hilsen

Ja, og på kreftavdelingen er det legen som gir pasientene kreft, tror alle har skjønt poenget nå sør!

Bare kom med flere eksempler hvis det er flere som har, dere har det jo tydeligvis gøy :-)

Skrevet

Ja, og på kreftavdelingen er det legen som gir pasientene kreft, tror alle har skjønt poenget nå sør!

Bare kom med flere eksempler hvis det er flere som har, dere har det jo tydeligvis gøy :-)

Det mest uforklarlige er egentlig geriatrisk avdeling - hva er det legene gjør som får pasientene til å bli så gamle?

;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ja, dere må bare le og gjøre narr av meg, selv om dere synker ned til det nivået, gjør ikke jeg det.

Det var ikke en avdeling for personlighetsforstyrrelser!

Mitt innlegg var overhode ikke ironisk ment.

Mye av virksomheten på Modum Bad er en 3. linjefunksjon. Dvs at de mottar pasienter der psykistrien rundt om i landet ikke har kommet til målet.

Behandling av personer med "monosykdom" går nesten alltid greit. De vanskelige kasus er der hvor det finnes mye komorbiditet dvs samtidig tilstedeværelse av flere psykiske lidelser. Dette kan være to eller flere symptomlidelser (akse 1 i DSM) som f. eks BP2 og angstlidelse, eller en symptomlidelse kombinert med en personlighetsforstyrrelse (akse 2 i DSM).

Dette kan være forklaringen på at en relativt stor del av pasientene også få pf-diagnose.

Hvis jeg skal grovtippe, vil jeg tro at 70-80% av pasientene har en pf.

Skrevet

Mye av virksomheten på Modum Bad er en 3. linjefunksjon. Dvs at de mottar pasienter der psykistrien rundt om i landet ikke har kommet til målet.

Behandling av personer med "monosykdom" går nesten alltid greit. De vanskelige kasus er der hvor det finnes mye komorbiditet dvs samtidig tilstedeværelse av flere psykiske lidelser. Dette kan være to eller flere symptomlidelser (akse 1 i DSM) som f. eks BP2 og angstlidelse, eller en symptomlidelse kombinert med en personlighetsforstyrrelse (akse 2 i DSM).

Dette kan være forklaringen på at en relativt stor del av pasientene også få pf-diagnose.

Da er det vel logisk da og ikke noe å le av, og beklager men jeg visste ikke at modum er spesialister på PF....

Skrevet

Hva er "monosykdom"?

Skrevet

Hva er "monosykdom"?

Monosykdom er et ord jeg laget nå. Det betyr at du kun har en diagnose og ingen komorbide lidelser.

Gjest lavmål?
Skrevet

Da er det vel logisk da og ikke noe å le av, og beklager men jeg visste ikke at modum er spesialister på PF....

Men å klassifisere de som jobber der til også ha personlighetsforstyrrelser, det kan du? er ikke det også lavmål?

Skrevet

Men å klassifisere de som jobber der til også ha personlighetsforstyrrelser, det kan du? er ikke det også lavmål?

Joda, jeg er lavmål, langt under de fleste :)

Så all honør til deg...

Skrevet

Monosykdom er et ord jeg laget nå. Det betyr at du kun har en diagnose og ingen komorbide lidelser.

Her har jeg sittet å googlet som faen, men nå fikk jeg jo svar ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...