Gå til innhold

NAV-støtte til ekstremister?

Anbefalte innlegg

Det vrenger seg i meg ved tanken på at denne fyren mottar økonomisk hjelp fra Norge, men kan man forhindre dette uten at det skaper problemer? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nors ... d=10100858

Hvor setter man grensen for hvem som skal kunne få penger fra NAV? Kan man vurdere hver enkelt person individuelt og finne ut om vedkommende "fortjener" pengene ut fra hvilket verdisyn og hvilke meninger han/hun har? Har ikke FrP litt for enkle løsninger på slike spørsmål? Hvis man nekter å utbetale NAV-penger til denne idioten, så vil man også kunne nekte å gi penger til andre idioter. Hvem skal bestemme hvor langt idiotien skal gå før man nekter dem økonomisk støtte osv?

Hvis man bestemmer seg for å nekte norske islamister NAV-støtte - hva vil skje da? Vil ikke islamistgrupperingene bli enda mer lukket slik at man mister kontrollen over hvem som er ekstremister eller ikke? *skummelt*

Det eneste jeg ser for meg som en mulighet er det å tilby ham jobb, og hvis han nekter, så mister han støtten (dette er vel likt for alle vil jeg tro?)

Jeg synes FrP innimellom kommer med altfor "enkle" og lite gjennomtenkte løsninger som mange går "fem på" fordi de høres så fornuftige ut... Men er dette fornuftig? (flott om man kan diskutere dette på sivilisert vis, for jeg trenger å rydde opp i hodet ang denne saken ;))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388921-nav-st%C3%B8tte-til-ekstremister/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

11

• flisa

6

• Angustia

5

• mrxx

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg er enig med deg - de kan ikke nekte han rettigheter selv om vi ikke liker det han står for. de kan kanskje forlange at han er i Norge, - slik de gjør med pensjonister med leilighet i utlandet? ikke ute av landet mer en 6 mnd etc. etc.

Ja, ser den... men kan de gjøre dette? I og med at vi har ytringsfrihet her i landet? Og igjen - hvor går grensen for om man er ekstremistisk nok til å få restriksjoner på hvor man kan reise, for hvor lenge osv? Vanskelig sak dette ;)

Gjest old man

Alle arbeidssøkende hos NAV har krav på lik behandlig, uansett hvilken religion de tilhører, eller hva de ellers måtte mene om de forskjellige ting.

Står de som arbeidssøkende, og blir tilbydt jobb på lik linje med andre, så kan de avslå dette tilbudet - 2 ganger.

De må også oppholde seg i Norge, og følge reglene deretter.

Det som provoserer her, er det faktum at vedkommende er født i Norge, og fått sin utdannelse her.

Likevel, så står de på et hvilket som helst offentlig sted, og tråkker på alle verdier vi står for.

De messer om profeter som tørster etter hevn, og at Norge bør passe seg. De reiser til landet deres opphav kommer fra, og kriger mot sine egne landsmenn - ja, for de har jo norsk pass.

De sier de ikke kan bo i vesten, ei heller oppdra sine barn i vesten.

Men, hva stopper dem fra å flytte?

De bryter ingen lov med dette, siden vi har ytringsfrihet i Norge.

Men et dette maner til motsetninger i vårt samfunn, istedet for integrering - ja det skjønner de selvsagt.

Når det gjelder integrering i Norge, så virker det som det er noe som bare vi etnisk-norske skal stå for.

De ønsker sharia lover, og et samfunn som det en finner i land hvor Islam står øverst.

Enn så lenge, så er de ikke mange...

Og ja, jeg har tenkt tanken hva som vil skje den dagen de blir mange nok.

Norske kvinner føder for lite barn til opprettholde en etnisk norsk befolkning, og da vil det - før eller senere - bli et overtall av ikke-etnisk-norske i Norge.

Det er enkel matematikk.

Jeg får mest sannsynlig ikke oppleve dette i min tid, men vi har et ansvar for kommende generasjoner her.

Ps. Ja, det kunne vært flott å utveksle meninger om dette i all ordentlighet, men jeg har ikke store troen på det.

Annonse

Ja, ser den... men kan de gjøre dette? I og med at vi har ytringsfrihet her i landet? Og igjen - hvor går grensen for om man er ekstremistisk nok til å få restriksjoner på hvor man kan reise, for hvor lenge osv? Vanskelig sak dette ;)

Ja, er det egentlig en vanskelig sak?

Fyren har krav på dagpenger i 52 eller 104 uker (avhengig av tidligere inntekt), så lenge han oppfyller kravene - være reell arbeidssøkende og sende inn meldekort hver 14. dag. Hvorvidt han oppholder seg i utlandet eller ikke ser ut til å være revnende likegyldig i følge NAVs reglement.

Hans meninger, være det seg om politikk, bistand, været eller skolevesenet, har selvsagt ingen innvirkning på denne utbetalingen. NAV kan ikke stoppe hans dagpenger fordi han ikke har stuereine meninger. Jeg sier ikke at jeg på noen måte er enig, men sånn er dog reglementet. Enkelt og greit.

Når det er sagt, bør man kanskje få klarhet i hvem det evt er som sender meldekort på hans vegne og hvor mange jobber han egentlig har søkt på den seinere tida, siden han hevdes å befinne seg i et fjellområde uten den helt store internetttilgangen? Dette kan umulig være vanskelig å få rede på om man bare går inn for det.

Vil man gå inn for å endre reglementet, bør man kanskje sørge for at alle arbeidssøkende bør befinne seg innenfor rikets grenser? I så fall blir det i samme slengen over og ut for spaniatilværelsen til arbeidssøkende FrP-tilhengere. (Ja, jeg har fordommer.)

Alt en annen naver trenger å gjøre, er å nekte å møte på et møte, så ligger det beskjed i posten at trygda stoppes i går. Så dette kan jeg rett og slett ikke forstå...

''Alt en annen naver trenger å gjøre, er å nekte å møte på et møte, så ligger det beskjed i posten at trygda stoppes i går.''

Så det er kanskje mulig at det er NAV som ikke gjør jobben sin her ved å følge litt mer med i timen?

de reglene finnes jo - har ikke noe med meninger å gjøre. Man må søke om å fortsatt få tilhøre norsk trygdesystem om man oppholder seg utenlands mer enn 6 mnd i året.

Fyren har krav på dagpenger i 52 eller 104 uker (avhengig av tidligere inntekt), så lenge han oppfyller kravene - være reell arbeidssøkende og sende inn meldekort hver 14. dag. Hvorvidt han oppholder seg i utlandet eller ikke ser ut til å være revnende likegyldig i følge NAVs reglement.

Hans meninger, være det seg om politikk, bistand, været eller skolevesenet, har selvsagt ingen innvirkning på denne utbetalingen. NAV kan ikke stoppe hans dagpenger fordi han ikke har stuereine meninger. Jeg sier ikke at jeg på noen måte er enig, men sånn er dog reglementet. Enkelt og greit.

Når det er sagt, bør man kanskje få klarhet i hvem det evt er som sender meldekort på hans vegne og hvor mange jobber han egentlig har søkt på den seinere tida, siden han hevdes å befinne seg i et fjellområde uten den helt store internetttilgangen? Dette kan umulig være vanskelig å få rede på om man bare går inn for det.

Vil man gå inn for å endre reglementet, bør man kanskje sørge for at alle arbeidssøkende bør befinne seg innenfor rikets grenser? I så fall blir det i samme slengen over og ut for spaniatilværelsen til arbeidssøkende FrP-tilhengere. (Ja, jeg har fordommer.)

Man har da lov å være arbeidssøker å befinne seg i utlandet - skulle bare mangle. Men man må kanskje si fra at det er der man er - og være klar til å reise hjem med det samme det byr seg en jobb (noe som ikke skjer....)

Dette er en av tingene FRP driter seg ut på. Det er ikke noen måte å stoppe utbetalinger til folk man ikke liker. Selvfølgelig er det ikke det. Dette er stutum, selv for meg som stemmer FRP. Selvfølgelig skulle jeg ønske att disse profetens ummah folkene ble kastet ut av landet, men det er ingen måter man kan gjøre det på, uten å gjøre om vårt rettsystem til å bli som en bananrepublikk...

Alle arbeidssøkende hos NAV har krav på lik behandlig, uansett hvilken religion de tilhører, eller hva de ellers måtte mene om de forskjellige ting.

Står de som arbeidssøkende, og blir tilbydt jobb på lik linje med andre, så kan de avslå dette tilbudet - 2 ganger.

Det som provoserer her, er det faktum at vedkommende er født i Norge, og fått sin utdannelse her.

Likevel, så står de på et hvilket som helst offentlig sted, og tråkker på alle verdier vi står for.

De messer om profeter som tørster etter hevn, og at Norge bør passe seg. De reiser til landet deres opphav kommer fra, og kriger mot sine egne landsmenn - ja, for de har jo norsk pass.

Men et dette maner til motsetninger i vårt samfunn, istedet for integrering - ja det skjønner de selvsagt.

Når det gjelder integrering i Norge, så virker det som det er noe som bare vi etnisk-norske skal stå for.

De ønsker sharia lover, og et samfunn som det en finner i land hvor Islam står øverst.

Norske kvinner føder for lite barn til opprettholde en etnisk norsk befolkning, og da vil det - før eller senere - bli et overtall av ikke-etnisk-norske i Norge.

Det er enkel matematikk.

Jeg får mest sannsynlig ikke oppleve dette i min tid, men vi har et ansvar for kommende generasjoner her.

Ps. Ja, det kunne vært flott å utveksle meninger om dette i all ordentlighet, men jeg har ikke store troen på det.

NAV regulerer ikke dagpenger og øvrige tiltak ut fra verdigrunnlag og religion, og det bør vi vel bare være glad for. Etnisk norsk er et bredt begrep, og også i perioden før folkevandringsperioden vi er inne i nå (og som vi i Norge tross alt merker lite til siden vi ligger i "utkanten") kom i gang var verdigrunnlaget til folk bosatt her til lands HØYST ulikt. Jeg har sagt det før her inne, men det er stor forskjell på innlanndsbondens og kystbeboerens hverdag og livsanskuelse, men av en eller annen grunn er det førstnevte som har blitt synonymt med Ola Nordmann.

Det som forbauser meg med sakene tilsvarende den togli inker til er at NAV blir meddelt at disse mottakerne ikke kvalifiserer for den støtte de blir oppgitt å få, siden de ikke befinner seg i Norge lenge nok/ har godkjennelse (det jeg vet) til å oppholde seg utenlands, uten å miste støtten av den grunn. Nå kan det imidlertid være noe vi ikke vet i disse sakene, og jeg gjetter NAV neppe kan gå ut og kommentere enkelsaker (her, som i feks barnevernsaker).

Annonse

Det er enkel matematikk.

Ja, jeg er enig med deg i det du sier - og ikke minst ødelegger disse islamistene for de lovlydige muslimene som ønsker å leve i fred og fordragelighet her i landet :/

Alt en annen naver trenger å gjøre, er å nekte å møte på et møte, så ligger det beskjed i posten at trygda stoppes i går. Så dette kan jeg rett og slett ikke forstå...

Såpass ja... Det visste jeg ikke.... Jeg regner det som en selvfølge at dette også gjelder for denne mannen, så kanskje har FRP-politikeren ikke helt korrekt informasjon?

Takk for ditt innspill :)

Jeg har aldri satt meg inn i NAV-reglene (har heldigvis aldri trengt det :P), men er vel rimelig sikker på at denne fyren behandles på lik linje med andre norske borgere.

En som er politiker bør vel være såpass smart at han skjønner at det utspillet han kommer med her ikke helt henger på greip i forhold til at man ikke kan la NAV gjøre individuelle vurderinger om hvem som skal få trygd - basert på deres meninger ;)

de reglene finnes jo - har ikke noe med meninger å gjøre. Man må søke om å fortsatt få tilhøre norsk trygdesystem om man oppholder seg utenlands mer enn 6 mnd i året.

Hvordan VET så denne FRP-politikeren at islamisten hever dagpenger? Det lurer nå jeg på..

Dette er en av tingene FRP driter seg ut på. Det er ikke noen måte å stoppe utbetalinger til folk man ikke liker. Selvfølgelig er det ikke det. Dette er stutum, selv for meg som stemmer FRP. Selvfølgelig skulle jeg ønske att disse profetens ummah folkene ble kastet ut av landet, men det er ingen måter man kan gjøre det på, uten å gjøre om vårt rettsystem til å bli som en bananrepublikk...

Enig i det... Dessverre vet nok FRP at de sanker velgere ved å komme med slike utspill, for alle evner rett og slett ikke å se sammenhenger...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...