Gå til innhold

Enda et rart år

Anbefalte innlegg

''Jeg har skaffet meg menskopp og må tenke helt nytt når det gjelder rutiner - jeg trenger ikke passe på å ha bind og tamponger, og jeg kan bestille reiser og dra hvor jeg vil når jeg vil.''

Jeg oppfatter deg som fullstendig ukritisk i måten du skriver om menskoppen her på dol. De færreste av oss ønsker å høre om menskoppen din flere ganger i uka.

Noen vil - du får bare putte fingrene i ørene...!

Fortsetter under...

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bella Dotte

27

• flisa

6

• frosken

4

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg har denne: http://www.mooncup.co.uk/languages/no/hjem.html veldig fornøyd! :)

Det var den jeg holdt på å gå for - pga navnet! Syntes ikke at verken Diva cup, SheCup eller Ladycup var så kule navn...! Men så fikk jeg se alle fargene man kunne få Ladycup'en i - og bestilte en fargeløs en :-P

Annonse

Wow - jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg på dine vegne...!

Eller, jeg kan si mye mer, men jeg ble litt satt ut nå :-D

Hva bestemte du deg for??

Jeg valgte modell 1 av denne: http://www.bleieboden.no/display.aspx?menuid=29&prodid=5236

Tok et søk for å finne pris, og tok denne fordi den sto oppført som "Bestselger". Tipper det ikke er så store forskjeller på de ulike typene? De ser iallefall ganske like ut:)

Spent nå, ja :)

Jeg valgte modell 1 av denne: http://www.bleieboden.no/display.aspx?menuid=29&prodid=5236

Tok et søk for å finne pris, og tok denne fordi den sto oppført som "Bestselger". Tipper det ikke er så store forskjeller på de ulike typene? De ser iallefall ganske like ut:)

Spent nå, ja :)

Gratulerer! Jeg er like spent, jeg, jo! Men jeg tror du har gjort et bra kjøp!

Gjest Hulderen

Nei var jeg det? tror ikke det - så vel bare for meg en del ting , - men husker mange var skeptiske ;)

http://www.doktoronline.no/forum3/6/1370.ipg?view=thread&thread=2374477

Joda, du var skeptisk et par år før du kjøpte selv i 2006 ;-)

Utrolig hva man finner ved hjelp av google.

Gjest Ladytron

''Jeg har skaffet meg menskopp og må tenke helt nytt når det gjelder rutiner - jeg trenger ikke passe på å ha bind og tamponger, og jeg kan bestille reiser og dra hvor jeg vil når jeg vil.''

Jeg oppfatter deg som fullstendig ukritisk i måten du skriver om menskoppen her på dol. De færreste av oss ønsker å høre om menskoppen din flere ganger i uka.

Jeg opplever at jeg har et ganske avslappet forhold både til kropp, seksualitet, og diskusjoner om slike ting, men akkurat det med menskoppen synes jeg blir TMI (too much information). :)

Jeg opplever at jeg har et ganske avslappet forhold både til kropp, seksualitet, og diskusjoner om slike ting, men akkurat det med menskoppen synes jeg blir TMI (too much information). :)

Selv er jeg veldig glad i TMI :-)

Ikke alltid, da, men ofte. Det er gjerne slikt som er interessant og til hjelp med ting man sliter med selv (og kanskje ikke helt er klar over engang, fordi det er så tabu).

Annonse

Gjest Ladytron

Selv er jeg veldig glad i TMI :-)

Ikke alltid, da, men ofte. Det er gjerne slikt som er interessant og til hjelp med ting man sliter med selv (og kanskje ikke helt er klar over engang, fordi det er så tabu).

Ja, kanskje jeg bare trenger litt tid på meg før jeg kan begynne å akseptere den koppen. Det er noe med oppsamling og tømming av blodet som byr meg i mot... Men har respekt for at dette kan være en god løsning for andre :)

tzatziki1365380058

http://www.doktoronline.no/forum3/6/1370.ipg?view=thread&thread=2374477

Joda, du var skeptisk et par år før du kjøpte selv i 2006 ;-)

Utrolig hva man finner ved hjelp av google.

Hehe, jeg husker faktisk denne tråden (eller ev en som lignet?). Husker ubehaget jeg følte da, og det samme ubehaget dukker opp igjen nå. Jeg blir rett og slett uvel, fysisk kvalm og svimmel når jeg leser om bruken av dette "verktøyet"...

Men Bella Dotte & co må definitivt få skrive hva hun/dere vil om det, så lenge jeg slipper å bruke det selv :)

Tror jammen jeg må legge meg ned litt her.....

Hehe, jeg husker faktisk denne tråden (eller ev en som lignet?). Husker ubehaget jeg følte da, og det samme ubehaget dukker opp igjen nå. Jeg blir rett og slett uvel, fysisk kvalm og svimmel når jeg leser om bruken av dette "verktøyet"...

Men Bella Dotte & co må definitivt få skrive hva hun/dere vil om det, så lenge jeg slipper å bruke det selv :)

Uff da... god bedring...! Det er på ingen måte min mening å gjøre noen uvel! :-/

Ja, kanskje jeg bare trenger litt tid på meg før jeg kan begynne å akseptere den koppen. Det er noe med oppsamling og tømming av blodet som byr meg i mot... Men har respekt for at dette kan være en god løsning for andre :)

Ærlig talt så synes jeg det som havner i bindet eller tampongen er mye verre enn det som samles i koppen. Sistnevnte er faktisk bare ferskt blod. Og jeg behøver ikke gni meg inn med det, for et fremskritt - det går rett i do eller i vasken. Har vel "alltid" lengtet etter en slik løsning, men vært for engstelig - for at den skulle gjøre vondt, eller sitte fast.

tzatziki1365380058

Uff da... god bedring...! Det er på ingen måte min mening å gjøre noen uvel! :-/

Hehe, det var da ikke du som gjorde meg uvel :)

Det var den tråden Hulderen rotet fram, hvor ting ble beskrevet veldig tydelig, som gjorde meg uvel. Og det skyldes mer at jeg er litt rar, enn at det var så ille, det som sto der :)

Hehe, det var da ikke du som gjorde meg uvel :)

Det var den tråden Hulderen rotet fram, hvor ting ble beskrevet veldig tydelig, som gjorde meg uvel. Og det skyldes mer at jeg er litt rar, enn at det var så ille, det som sto der :)

Godt å høre (at jeg ikke lager "kvalm", mener jeg)!

Noen nye konsepter er det best å få i form av små "drypp" og ikke alt på en gang (beklager hvis det vekker feil assosiasjoner, vet bare ikke hva jeg ellers skal kalle det)... ;-)

Gjest Hulderen

Det er nok mange tråder som denne, temaet har dukket opp med noen års mellomrom. Men at noen faktsk ble fysisk kvalme av dem visste jeg ikke. Beklager det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...