Gjest Hulderen Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 Ærlig talt så synes jeg det som havner i bindet eller tampongen er mye verre enn det som samles i koppen. Sistnevnte er faktisk bare ferskt blod. Og jeg behøver ikke gni meg inn med det, for et fremskritt - det går rett i do eller i vasken. Har vel "alltid" lengtet etter en slik løsning, men vært for engstelig - for at den skulle gjøre vondt, eller sitte fast. Jeg skjønner ikke hva du mener med å gni deg inn med mensblod. I hvilke situasjoner har du gjort det? 0 Siter
Gjest Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 ''Hjemme hos mine foreldre var det "forbudt" å snakke om det i hele tatt. Jeg måtte si til min mor; "kan du kjøpe det du vet?" Ofte måtte jeg bruke bare papir også..... det var en hard tid. Så jeg bestemte meg for at det ikke skulle være sånn for mine barn. Her har vi et åpent forhold til det hele (men jeg måtte trene på å bruke ordene selv).'' Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Jeg er nok en del år eldre enn deg, og husker godt både skamfølelsen, tabuet og den hjelpeløsheten i å finne løsninger som ikke krevde penger eller samtaler. Løsningen blei dopapir og alskens unnskyldninger i gymtimene til jeg tjente egne penger på barnevakt fra 12-årsalder og jordbærplukking fra 13-årsalder. Gjett om mine barn har vært forskåna for dette! At menstruasjon fortsatt kan være skambelagt er en stor skam :-/ Det virker ikke som det er like skambelagt som før, heldigvis... 0 Siter
flisa Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 http://www.doktoronline.no/forum3/6/1370.ipg?view=thread&thread=2374477 Joda, du var skeptisk et par år før du kjøpte selv i 2006 ;-) Utrolig hva man finner ved hjelp av google. Husker godt det der - og jeg har jo erfart at jeg aldri har skylt den i offentlige vasker hehe, syns uansett det er et herlig syn 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 Det er nok mange tråder som denne, temaet har dukket opp med noen års mellomrom. Men at noen faktsk ble fysisk kvalme av dem visste jeg ikke. Beklager det. Haha, ikke noe å beklage. Er jo jeg som er rar 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 Gratulerer! Jeg er like spent, jeg, jo! Men jeg tror du har gjort et bra kjøp! Håper det Blir jeg frelst så skal jeg mase om denne menskoppen til alle her inne!! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 Ja, kanskje jeg bare trenger litt tid på meg før jeg kan begynne å akseptere den koppen. Det er noe med oppsamling og tømming av blodet som byr meg i mot... Men har respekt for at dette kan være en god løsning for andre Øh, akkurat det tenkte jeg ikke på da jeg bestilte... Hm... Jeg som ikke tåler blod.. Kanskje jeg svimer av? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 Jeg skjønner ikke hva du mener med å gni deg inn med mensblod. I hvilke situasjoner har du gjort det? "Gni seg inn" innvendig med tamponger og utenpå "trallala" med bind antar jeg? 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 Håper det Blir jeg frelst så skal jeg mase om denne menskoppen til alle her inne!! ''Blir jeg frelst så skal jeg mase om denne menskoppen til alle her inne!! :P'' Nei, vær så snill da! Spar oss ! ;o) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 ''Blir jeg frelst så skal jeg mase om denne menskoppen til alle her inne!! :P'' Nei, vær så snill da! Spar oss ! ;o) Okei, vi kan ta det på Facer'n istedet! 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 Okei, vi kan ta det på Facer'n istedet! Særlig ! ;o) 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 "Gni seg inn" innvendig med tamponger og utenpå "trallala" med bind antar jeg? Får håpe det bare er det hun mener, jeg fikk noen ekle bilder i hodet 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Skrevet 22. februar 2013 Jeg skjønner ikke hva du mener med å gni deg inn med mensblod. I hvilke situasjoner har du gjort det? Hver gang jeg har brukt bind... :-( 0 Siter
Gjest ukritisk Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 Jeg opplever at jeg har et ganske avslappet forhold både til kropp, seksualitet, og diskusjoner om slike ting, men akkurat det med menskoppen synes jeg blir TMI (too much information). ''men akkurat det med menskoppen synes jeg blir TMI (too much information). '' Godt å vite at selv om det virker som de fleste trives godt med utallige innlegg om menskopp, så er det i allefall noen som kan synes at det blir TMI ;-) 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 Øh, akkurat det tenkte jeg ikke på da jeg bestilte... Hm... Jeg som ikke tåler blod.. Kanskje jeg svimer av? Hehe, glem at jeg skrev noe om dette. Eventuelt se en annen vei når du tømmer. Det går nok bra 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Skrevet 22. februar 2013 Hehe, glem at jeg skrev noe om dette. Eventuelt se en annen vei når du tømmer. Det går nok bra For meg er det ett fett om blodet er i koppen eller i en tampong eller et bind. Jeg *ser* like mye til blodet. Og det blir faktisk mindre klin med koppen, fordi blodet bare er i koppen. Uansett må man sjekke om det fortsatt blør, vi skal vel ikke fortsette å bruke produktene når mensen er over? 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 Håper det Blir jeg frelst så skal jeg mase om denne menskoppen til alle her inne!! ''Blir jeg frelst så skal jeg mase om denne menskoppen til alle her inne!! :P'' Hehe... *host* Supert - og så kan du linke til den nye bloggen du oppretter etter å ha startet opp, hvor du oppdaterer fra hver innsetting og tømming, kanskje illustrert og med mengdeoversikt også? ;p 0 Siter
Kalevaala Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 ''Jeg har skaffet meg menskopp og må tenke helt nytt når det gjelder rutiner - jeg trenger ikke passe på å ha bind og tamponger, og jeg kan bestille reiser og dra hvor jeg vil når jeg vil.'' Nå har du overbevist meg også. Jeg skal bestille en i løpet av helgen. Ble nysgjerrig på det sist temaet var oppe, men glemte det igjen. Siden sist har jeg fått sterkere blødninger og mer ubehag v/bruk av tamponger, så nå er det tid for å prøve noe nytt 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 22. februar 2013 Forfatter Skrevet 22. februar 2013 ''Jeg har skaffet meg menskopp og må tenke helt nytt når det gjelder rutiner - jeg trenger ikke passe på å ha bind og tamponger, og jeg kan bestille reiser og dra hvor jeg vil når jeg vil.'' Nå har du overbevist meg også. Jeg skal bestille en i løpet av helgen. Ble nysgjerrig på det sist temaet var oppe, men glemte det igjen. Siden sist har jeg fått sterkere blødninger og mer ubehag v/bruk av tamponger, så nå er det tid for å prøve noe nytt Så kult! Ikke at du har fått sterkere blødninger, da :-( Men håper du blir fornøyd med kopp. For meg var det iallfall en enorm befrielse. Det sies at man ikke kan bli profet i eget land... men kanskje det bare tar litt tid? Og at det er lettere med internett? ;-) Jeg snublet forresten over hva mensen heter på færøysk: Mánasjúka. Må ikke forveksles med mannesjuka! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. februar 2013 Skrevet 22. februar 2013 Ærlig talt så synes jeg det som havner i bindet eller tampongen er mye verre enn det som samles i koppen. Sistnevnte er faktisk bare ferskt blod. Og jeg behøver ikke gni meg inn med det, for et fremskritt - det går rett i do eller i vasken. Har vel "alltid" lengtet etter en slik løsning, men vært for engstelig - for at den skulle gjøre vondt, eller sitte fast. Gosh, kan vi ikke snart slippe å slumpe innpå innlegg om menskopper og ymse blødninger? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.