Gå til innhold

Enda et rart år

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderen
Skrevet

Ærlig talt så synes jeg det som havner i bindet eller tampongen er mye verre enn det som samles i koppen. Sistnevnte er faktisk bare ferskt blod. Og jeg behøver ikke gni meg inn med det, for et fremskritt - det går rett i do eller i vasken. Har vel "alltid" lengtet etter en slik løsning, men vært for engstelig - for at den skulle gjøre vondt, eller sitte fast.

Jeg skjønner ikke hva du mener med å gni deg inn med mensblod. I hvilke situasjoner har du gjort det?

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bella Dotte

27

• flisa

6

• frosken

4

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Hjemme hos mine foreldre var det "forbudt" å snakke om det i hele tatt. Jeg måtte si til min mor; "kan du kjøpe det du vet?" Ofte måtte jeg bruke bare papir også..... det var en hard tid.

Så jeg bestemte meg for at det ikke skulle være sånn for mine barn. Her har vi et åpent forhold til det hele (men jeg måtte trene på å bruke ordene selv).''

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Jeg er nok en del år eldre enn deg, og husker godt både skamfølelsen, tabuet og den hjelpeløsheten i å finne løsninger som ikke krevde penger eller samtaler. Løsningen blei dopapir og alskens unnskyldninger i gymtimene til jeg tjente egne penger på barnevakt fra 12-årsalder og jordbærplukking fra 13-årsalder.

Gjett om mine barn har vært forskåna for dette! At menstruasjon fortsatt kan være skambelagt er en stor skam :-/

Det virker ikke som det er like skambelagt som før, heldigvis... :)

tzatziki1365380058
Skrevet

Det er nok mange tråder som denne, temaet har dukket opp med noen års mellomrom. Men at noen faktsk ble fysisk kvalme av dem visste jeg ikke. Beklager det.

Haha, ikke noe å beklage. Er jo jeg som er rar ;)

Skrevet

Gratulerer! Jeg er like spent, jeg, jo! Men jeg tror du har gjort et bra kjøp!

Håper det ;) Blir jeg frelst så skal jeg mase om denne menskoppen til alle her inne!! :P

Skrevet

Ja, kanskje jeg bare trenger litt tid på meg før jeg kan begynne å akseptere den koppen. Det er noe med oppsamling og tømming av blodet som byr meg i mot... Men har respekt for at dette kan være en god løsning for andre :)

Øh, akkurat det tenkte jeg ikke på da jeg bestilte... Hm... Jeg som ikke tåler blod.. Kanskje jeg svimer av? :P

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du mener med å gni deg inn med mensblod. I hvilke situasjoner har du gjort det?

"Gni seg inn" innvendig med tamponger og utenpå "trallala" med bind antar jeg? :P

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Håper det ;) Blir jeg frelst så skal jeg mase om denne menskoppen til alle her inne!! :P

''Blir jeg frelst så skal jeg mase om denne menskoppen til alle her inne!! :P''

Nei, vær så snill da! Spar oss ! ;o)

Skrevet

''Blir jeg frelst så skal jeg mase om denne menskoppen til alle her inne!! :P''

Nei, vær så snill da! Spar oss ! ;o)

Okei, vi kan ta det på Facer'n istedet! :P

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Okei, vi kan ta det på Facer'n istedet! :P

Særlig ! ;o)

Gjest Hulderen
Skrevet

"Gni seg inn" innvendig med tamponger og utenpå "trallala" med bind antar jeg? :P

Får håpe det bare er det hun mener, jeg fikk noen ekle bilder i hodet :P

Skrevet

Hver gang jeg har brukt bind... :-(

Gjest ukritisk
Skrevet

Jeg opplever at jeg har et ganske avslappet forhold både til kropp, seksualitet, og diskusjoner om slike ting, men akkurat det med menskoppen synes jeg blir TMI (too much information). :)

''men akkurat det med menskoppen synes jeg blir TMI (too much information). :)

''

Godt å vite at selv om det virker som de fleste trives godt med utallige innlegg om menskopp, så er det i allefall noen som kan synes at det blir TMI ;-)

Gjest Ladytron
Skrevet

Øh, akkurat det tenkte jeg ikke på da jeg bestilte... Hm... Jeg som ikke tåler blod.. Kanskje jeg svimer av? :P

Hehe, glem at jeg skrev noe om dette. Eventuelt se en annen vei når du tømmer. Det går nok bra ;)

Skrevet

Hehe, glem at jeg skrev noe om dette. Eventuelt se en annen vei når du tømmer. Det går nok bra ;)

For meg er det ett fett om blodet er i koppen eller i en tampong eller et bind. Jeg *ser* like mye til blodet. Og det blir faktisk mindre klin med koppen, fordi blodet bare er i koppen. Uansett må man sjekke om det fortsatt blør, vi skal vel ikke fortsette å bruke produktene når mensen er over?

Skrevet

''Blir jeg frelst så skal jeg mase om denne menskoppen til alle her inne!! :P'' Hehe... *host* Supert - og så kan du linke til den nye bloggen du oppretter etter å ha startet opp, hvor du oppdaterer fra hver innsetting og tømming, kanskje illustrert og med mengdeoversikt også? ;p

Skrevet

''Jeg har skaffet meg menskopp og må tenke helt nytt når det gjelder rutiner - jeg trenger ikke passe på å ha bind og tamponger, og jeg kan bestille reiser og dra hvor jeg vil når jeg vil.''

Nå har du overbevist meg også. Jeg skal bestille en i løpet av helgen.

Ble nysgjerrig på det sist temaet var oppe, men glemte det igjen. Siden sist har jeg fått sterkere blødninger og mer ubehag v/bruk av tamponger, så nå er det tid for å prøve noe nytt :)

Skrevet

''Jeg har skaffet meg menskopp og må tenke helt nytt når det gjelder rutiner - jeg trenger ikke passe på å ha bind og tamponger, og jeg kan bestille reiser og dra hvor jeg vil når jeg vil.''

Nå har du overbevist meg også. Jeg skal bestille en i løpet av helgen.

Ble nysgjerrig på det sist temaet var oppe, men glemte det igjen. Siden sist har jeg fått sterkere blødninger og mer ubehag v/bruk av tamponger, så nå er det tid for å prøve noe nytt :)

Så kult!

Ikke at du har fått sterkere blødninger, da :-(

Men håper du blir fornøyd med kopp. For meg var det iallfall en enorm befrielse.

Det sies at man ikke kan bli profet i eget land... men kanskje det bare tar litt tid? Og at det er lettere med internett? ;-)

Jeg snublet forresten over hva mensen heter på færøysk: Mánasjúka. Må ikke forveksles med mannesjuka!

Gjest Elextra
Skrevet

Ærlig talt så synes jeg det som havner i bindet eller tampongen er mye verre enn det som samles i koppen. Sistnevnte er faktisk bare ferskt blod. Og jeg behøver ikke gni meg inn med det, for et fremskritt - det går rett i do eller i vasken. Har vel "alltid" lengtet etter en slik løsning, men vært for engstelig - for at den skulle gjøre vondt, eller sitte fast.

Gosh, kan vi ikke snart slippe å slumpe innpå innlegg om menskopper og ymse blødninger? ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...