Gå til innhold

Skjerp deg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det sier jeg til meg selv nå. Men det nytter hverken å gå tur, gjøre husarbeid, prate med barna eller noe annet. Det er like forbasket mørkt og tomt inni i meg. Jeg har ikke krefter til å skjerpe meg. Jeg føler meg så mindreverdig i forhold til resten av verden og dessuten dum. Frøken taper.

Er det dette man kaller dårlige dager som alle mennesker har?

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gondor

25

• frosken

2

• Bobleplast

2

• gullfisk

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har du ofte slike dager?

Etter jul har det vært mange slike dager. Hvordan det?

Skrevet

Etter jul har det vært mange slike dager. Hvordan det?

Bare lurte :)

Kjipt å ha det sånn er det uansett :(

Ps. Beklager at du fikk spm flere ganger - det skyldes en feil

Skrevet

Bare lurte :)

Kjipt å ha det sånn er det uansett :(

Ps. Beklager at du fikk spm flere ganger - det skyldes en feil

Hva skal jeg gjøre/ikke gjøre?

Skrevet

Hva skal jeg gjøre/ikke gjøre?

Slutte å være så streng med deg selv, kanskje?

Alseptere at du kan ha dårligere dager?

Skrevet

Deprimert?

Vet da f.... Det burde jeg ikke være tatt i betraktning alle medisinene jeg tar, bl.a cipralex og wellbutrin

Skrevet

Vet da f.... Det burde jeg ikke være tatt i betraktning alle medisinene jeg tar, bl.a cipralex og wellbutrin

Ikke alltid medisiner hjelper. Men friske folk svinger jo og.

Skrevet

Ikke alltid medisiner hjelper. Men friske folk svinger jo og.

Akkurat mitt poeng. Men finnes det mennesker som ikke har alle disse svarte dagene?

Skrevet

Akkurat mitt poeng. Men finnes det mennesker som ikke har alle disse svarte dagene?

Både fysisk og psykisk friske har, etter hva jeg har skjønt, dårlige dager - men de har kanskje færre av de?

Skrevet

Både fysisk og psykisk friske har, etter hva jeg har skjønt, dårlige dager - men de har kanskje færre av de?

Vet da f...... Skjønner meg ikke på de vellykkede bekjente jeg møter. De virker så uovervinnelige. Snakker på den riktige måten, med den riktige sjargongen. Skal jeg flytte fra Oslo vest?

Skrevet

Vet da f...... Skjønner meg ikke på de vellykkede bekjente jeg møter. De virker så uovervinnelige. Snakker på den riktige måten, med den riktige sjargongen. Skal jeg flytte fra Oslo vest?

Hvordan kan du vite at de er vellykkede på innsiden?

Skrevet

Tviler jeg sterkt på.

Skrevet

Hva med å i steden for å si at du må skjerpe deg, forsøker å vise deg selv litt selvmedfølelse?

Denne boka har nå kommet på norsk og er skrevet av en vitenskapsmann som forsker på nettopp medfølelse og hvilken effekt det har på depresjon: http://www.akademikaforlag.no/node/1449

Hvis du liker engelsk, kan jeg anbefale Self-Compassion av Kristin Neff på det sterkeste:

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=6244363&rom=MP

"Self Compassion recognises that we all have weaknesses and limitations, but in accepting this we can discover new ways to achieve improved self confidence, contentment and reach our highest potential. Simply, easily and compassionately."

Det høres kanskje enkelt ut, men det er absolutt verdt å prøve (gjerne sammen med mindfulness).

Skrevet

Hvordan kan du vite at de er vellykkede på innsiden?

De virker bare sånn! Livet deres, bilene deres, husene deres, de vakre barna deres. Men jeg vet at alkoholen flommer over her oppe i Holmenkollåsen. Det verste stedet i byen sier politiet.

Mine sønner tar avstand fra det de kaller "vestkantkjerringer". Og jeg skjønner hvorfor. De holder ikke vikeplikten engang! :-) Men jeg kan være med på praten. Null problem.

Min psykiater sier at det flommer over av bipolare i åsen. Som liker håndverkere veldig godt..... Du skulle bare visst....

Skrevet

Hva med å i steden for å si at du må skjerpe deg, forsøker å vise deg selv litt selvmedfølelse?

Denne boka har nå kommet på norsk og er skrevet av en vitenskapsmann som forsker på nettopp medfølelse og hvilken effekt det har på depresjon: http://www.akademikaforlag.no/node/1449

Hvis du liker engelsk, kan jeg anbefale Self-Compassion av Kristin Neff på det sterkeste:

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=6244363&rom=MP

"Self Compassion recognises that we all have weaknesses and limitations, but in accepting this we can discover new ways to achieve improved self confidence, contentment and reach our highest potential. Simply, easily and compassionately."

Det høres kanskje enkelt ut, men det er absolutt verdt å prøve (gjerne sammen med mindfulness).

Takk skal du ha for linkene. Spesielt den engelske (amerikanske).

Skrevet

De virker bare sånn! Livet deres, bilene deres, husene deres, de vakre barna deres. Men jeg vet at alkoholen flommer over her oppe i Holmenkollåsen. Det verste stedet i byen sier politiet.

Mine sønner tar avstand fra det de kaller "vestkantkjerringer". Og jeg skjønner hvorfor. De holder ikke vikeplikten engang! :-) Men jeg kan være med på praten. Null problem.

Min psykiater sier at det flommer over av bipolare i åsen. Som liker håndverkere veldig godt..... Du skulle bare visst....

Der ser du.... :)

Skrevet

Tviler jeg sterkt på.

Nettopp. Hvordan takler de det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...