Gå til innhold

Skjerp deg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp. Hvordan takler de det?

Det er en del av livet det, alle har mørke stunder.

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gondor

25

• frosken

2

• Bobleplast

2

• gullfisk

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er en del av livet det, alle har mørke stunder.

Det er vel bare jeg som er redd for at det skal fortsette og forsette og fortsette.

Skrevet

Hvis du går tur, gjør husarbeid og prater med barna, har du jo skjerpet deg og har slett ingen dårlig dag? Hvorfor kjenner du så nøye etter, det er bare en følelse, en mindreverdighetsfølelse kanskje.

Jeg som er frisk kan ha dårlige dager der jeg er i dritthumør, ganske uten grunn. Men jeg forsøker å late som ingenting, "skjerpe meg" (som du gjør) og setter meg ikke ned og kjenner etter så nøye eller føler meg som en taper fordi jeg ikke klarer å riste av meg den/de følelsen. Det er bare en følelse, det er slett ikke sant.

Skrevet

Hvis du går tur, gjør husarbeid og prater med barna, har du jo skjerpet deg og har slett ingen dårlig dag? Hvorfor kjenner du så nøye etter, det er bare en følelse, en mindreverdighetsfølelse kanskje.

Jeg som er frisk kan ha dårlige dager der jeg er i dritthumør, ganske uten grunn. Men jeg forsøker å late som ingenting, "skjerpe meg" (som du gjør) og setter meg ikke ned og kjenner etter så nøye eller føler meg som en taper fordi jeg ikke klarer å riste av meg den/de følelsen. Det er bare en følelse, det er slett ikke sant.

Det var bare det å tro at det ikke er sant....

Skrevet

Akkurat mitt poeng. Men finnes det mennesker som ikke har alle disse svarte dagene?

''Men finnes det mennesker som ikke har alle disse svarte dagene?''

Hvorfor er det interessant om det skulle finnes de som ikke har svarte dager?

Skrevet

Det var bare det å tro at det ikke er sant....

Hva med å prøve å akseptere at du ikke har bare gode dager, og ha et mer avslappet forhold til at du ikke har det så bra akkurat idag?

Aksept og akseptere har vært viktige ord for i hvertfall min bedringsprosess og dermed høyere livskvalitet.

Skrevet

''Men det nytter hverken å gå tur, gjøre husarbeid, prate med barna eller noe annet''

Fortsett med dette og sørg for å opprettholde ordentlige grenser mot eksen din. Kanskje blir i morgen en bedre dag, kanskje ikke, men før eller senere blir det litt lettere igjen.

Skrevet

Det er normalt å ha dårlige dager - det betyr bare at du lever :)

Noen har det selvsagt mye tyngre enn andre..... Hvorfor gruble så mye? Hvorfor sammenligne deg med andre? Hvorfor ikke bare være deg selv og stå i livet slik det er - og legge merke til de positive tingene rundt deg?

Er du på Facebook? Der er det en gruppe som heter "Mindfullness" etellerannet.... De legger ut øvelser man kan gjøre for seg selv osv. Kanskje du kunne prøve det? Da får du øvelser i å tenke riktige tanker, og ikke "feil" tanker. Det er ofte der noe av hemmeligheten ligger...

Skrevet

''Men finnes det mennesker som ikke har alle disse svarte dagene?''

Hvorfor er det interessant om det skulle finnes de som ikke har svarte dager?

Fordi det ville si meg noe om normalen, hvilket er svært interessant for meg.

Skrevet

Det er normalt å ha dårlige dager - det betyr bare at du lever :)

Noen har det selvsagt mye tyngre enn andre..... Hvorfor gruble så mye? Hvorfor sammenligne deg med andre? Hvorfor ikke bare være deg selv og stå i livet slik det er - og legge merke til de positive tingene rundt deg?

Er du på Facebook? Der er det en gruppe som heter "Mindfullness" etellerannet.... De legger ut øvelser man kan gjøre for seg selv osv. Kanskje du kunne prøve det? Da får du øvelser i å tenke riktige tanker, og ikke "feil" tanker. Det er ofte der noe av hemmeligheten ligger...

Takk! Jeg skal se etter det nå med en gang.

Skrevet

Takk! Jeg skal se etter det nå med en gang.

Det var ikke lett å finne den gruppen. Men interessant lesning uansett. Jeg har mye å lære.

Skrevet

Det var ikke lett å finne den gruppen. Men interessant lesning uansett. Jeg har mye å lære.

Måtte lete litt for å finne den jeg tenkte på, men la inn linken i innlegget over her :)

Gjest Ladytron
Skrevet

De virker bare sånn! Livet deres, bilene deres, husene deres, de vakre barna deres. Men jeg vet at alkoholen flommer over her oppe i Holmenkollåsen. Det verste stedet i byen sier politiet.

Mine sønner tar avstand fra det de kaller "vestkantkjerringer". Og jeg skjønner hvorfor. De holder ikke vikeplikten engang! :-) Men jeg kan være med på praten. Null problem.

Min psykiater sier at det flommer over av bipolare i åsen. Som liker håndverkere veldig godt..... Du skulle bare visst....

''Min psykiater sier at det flommer over av bipolare i åsen. Som liker håndverkere veldig godt..... Du skulle bare visst....''

Måtte fnise litt (selv om det ikke var poenget ditt altså). Dette sitatet var som tatt ut av en erotisk film.

Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg synes du er flink som gjør de tingene som på sikt vil gjøre livet ditt mye bedre. Leit at du har en sånn dag i dag. Håper morgendagen blir bedre.

Skrevet

Jeg synes du er flink som gjør de tingene som på sikt vil gjøre livet ditt mye bedre. Leit at du har en sånn dag i dag. Håper morgendagen blir bedre.

Tusen takk!

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Akkurat mitt poeng. Men finnes det mennesker som ikke har alle disse svarte dagene?

Alle har grå/svarte dager. Det er normalt.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Nettopp. Hvordan takler de det?

''Hvordan takler de det?''

Tenker at det kommer bedre dager etterpå.

Skrevet

''Hvordan takler de det?''

Tenker at det kommer bedre dager etterpå.

Godt poeng; hvis man tror på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...