Gå til innhold

Skjerp deg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle har grå/svarte dager. Det er normalt.

Akkurat. Så hvorfor takler de det så mye bedre enn det jeg gjør?

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gondor

25

• frosken

2

• Bobleplast

2

• gullfisk

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Godt poeng; hvis man tror på det.

Hvordan står det til med det sosiale da?

Tror det er veldig viktig å ha et sosialt nettverk. Kan ikke være for mye alene.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Min erfaring: Når det var helsvart (har bare opplevd det et par ganger på et par uker i slengen), så var det helsvart. Det var ikke mulig å takle det eller skjerpe seg. Tok tiden hjelp til det gikk over av seg selv.

Ellers må man bare akseptere (som frosken pleier å si) at noen dager er dårlige. Det er slik for alle og det går over.

Skrevet

''Min psykiater sier at det flommer over av bipolare i åsen. Som liker håndverkere veldig godt..... Du skulle bare visst....''

Måtte fnise litt (selv om det ikke var poenget ditt altså). Dette sitatet var som tatt ut av en erotisk film.

Jeg fniser jeg og. Det er en kjent sak at holmenkollfruer forsyner seg av det som måtte være av håndverkere, All den tid deres ektemenn er utro som bare f... Men jeg skal ikke skjære alle over en kam. Mange er sikkert happy, happy med det livet de har. Ingen forskjell fra dem og resten av landet. Bortsett fra sør og vestlandet da som jeg innbiller meg er perfekte i så henseende.

Skrevet

Hvordan står det til med det sosiale da?

Tror det er veldig viktig å ha et sosialt nettverk. Kan ikke være for mye alene.

Helt på bånn.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Helt på bånn.

Jeg tror du må jobbe aktivt med å gjøre noe med dette.

Jeg begynte og tenke på dette for noen få år siden. Behovet meldte seg da ungene ble eldre og jeg kjente det ble viktigere og ha et eget nettverk og ikke bare nettverket til mannen min (jeg var nyinnflytter i Oslo da jeg traff han og gjorde feilen at jeg ikke tok vare på egne venner)

Jeg begynte å jobbe aktivt med det, gamle venner og bygge meg nytt nettverk gjennom jobb. Nå etter at jeg ble separert og nettverket jeg hadde gjennom mannen min ble borte, ser jeg hvor viktig det er. Det betyr ALT for meg og det er folk _jeg_ har valgt og trives med. Hadde jeg ikke hatt dem, så hadde det vært veldig tungt nå. Nå er jeg i en fase at jeg blir med på alt som skjer .

Så mitt råd er at du må jobbe aktivt for det selv og si ja til det som dukker opp. Gi og ta.

Skrevet

Jeg tror du må jobbe aktivt med å gjøre noe med dette.

Jeg begynte og tenke på dette for noen få år siden. Behovet meldte seg da ungene ble eldre og jeg kjente det ble viktigere og ha et eget nettverk og ikke bare nettverket til mannen min (jeg var nyinnflytter i Oslo da jeg traff han og gjorde feilen at jeg ikke tok vare på egne venner)

Jeg begynte å jobbe aktivt med det, gamle venner og bygge meg nytt nettverk gjennom jobb. Nå etter at jeg ble separert og nettverket jeg hadde gjennom mannen min ble borte, ser jeg hvor viktig det er. Det betyr ALT for meg og det er folk _jeg_ har valgt og trives med. Hadde jeg ikke hatt dem, så hadde det vært veldig tungt nå. Nå er jeg i en fase at jeg blir med på alt som skjer .

Så mitt råd er at du må jobbe aktivt for det selv og si ja til det som dukker opp. Gi og ta.

Jeg har noen muligheter, men jeg føler meg mindreverdig i forhold til disse jentene.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg har noen muligheter, men jeg føler meg mindreverdig i forhold til disse jentene.

Jeg ser du skriver at du bor på vestkanten. Det gjør jeg også. Søk utenfor dette miljøet hvor folk ikke er så opptatt av fasaden.

Skrevet

Jeg ser du skriver at du bor på vestkanten. Det gjør jeg også. Søk utenfor dette miljøet hvor folk ikke er så opptatt av fasaden.

Jeg har en fetter på Grünerløkka hvor jeg selv bodde i mange år. Han er en potensiell....

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg har en fetter på Grünerløkka hvor jeg selv bodde i mange år. Han er en potensiell....

Hmmm, jeg vet ikke hva jeg skal foreslå hvis ikke du jobber. Det finnes helt sikkert muligheter hvis du tenker etter.

Men altså, mange folk på vestkanten er jo hyggelige da, men de er kanskje mer kontrolerte mange av dem. Veier sine ord på gullvekt og snakker ikke om hva som helst. Ihverfall min erfaring :-) Men alle er ikke like og du må bare legge fra deg den mindreverdighetsfølelsen.

Skrevet

Hmmm, jeg vet ikke hva jeg skal foreslå hvis ikke du jobber. Det finnes helt sikkert muligheter hvis du tenker etter.

Men altså, mange folk på vestkanten er jo hyggelige da, men de er kanskje mer kontrolerte mange av dem. Veier sine ord på gullvekt og snakker ikke om hva som helst. Ihverfall min erfaring :-) Men alle er ikke like og du må bare legge fra deg den mindreverdighetsfølelsen.

Sant nok. Det er i hvert fall to her jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med. Og de i meg tror jeg faktisk!

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Sant nok. Det er i hvert fall to her jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med. Og de i meg tror jeg faktisk!

Ja, men da må du bare sette i gang jente ! :-) Be dem på en kaffe, lunsj, en tur ut på byen, en gåtur eller hva som helst annet.

Når en først blir kjent, så har det en tendens til å balle på seg med flere venner etterhvert. Venner av venner osv.

Skrevet

Ja, men da må du bare sette i gang jente ! :-) Be dem på en kaffe, lunsj, en tur ut på byen, en gåtur eller hva som helst annet.

Når en først blir kjent, så har det en tendens til å balle på seg med flere venner etterhvert. Venner av venner osv.

Gåtur tror jeg er tingen.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Da begynner du der og så spør du om de vil bli med inn på en kopp kaffe etterpå eller svinge innom en kafè og spise lunsj f.eks :-)

Skrevet

Legger meg. God natt!

Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg fniser jeg og. Det er en kjent sak at holmenkollfruer forsyner seg av det som måtte være av håndverkere, All den tid deres ektemenn er utro som bare f... Men jeg skal ikke skjære alle over en kam. Mange er sikkert happy, happy med det livet de har. Ingen forskjell fra dem og resten av landet. Bortsett fra sør og vestlandet da som jeg innbiller meg er perfekte i så henseende.

Tror nok at det er litt av hvert som skjer både på sør og vestlandet. Det er leit at det er så mange som er utro og misfornøyd med forholdene sine... Jeg er romantisk anlagt og har lyst til å tro på at kjærlighet kan være varig. Ønsker vel egentlig bare å finne noen jeg kan tilbringe resten av livet mitt sammen med. Samtidig er jeg nok en drømmer...

Skrevet

Prøv å trene på dette, det er fullt mulig. Jeg var som deg før, det var enten/eller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...