Gå til innhold

Besøke barnet når moren er syk?

Anbefalte innlegg

Gjest må unngå smitte

Et barn vil ha besøk av mitt barn, men nå fikk jeg vite at moren er syk. Det er smittsomt, og vi er redd for smitte. Er det ok at vi sier vi vil utsette besøket til alle der er friske?

Vi (andre) skal ut den dagen og da tar vi med barnet selv, dessverre passer det ikke akkurat den dagen at vi tar med det angjeldende barnet. Dessuten står vel det barnet også i fare for å være smittebærer?

Det er viktig for oss at ingen av oss blir smittet akkurat nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/388937-bes%C3%B8ke-barnet-n%C3%A5r-moren-er-syk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -nei, det hadde jeg ikke

De fleste oppegående mennesker skjønner det hvis dere sier at dere ikke vil bli smittet. Jeg hadde heller ikke sendt mitt barn på besøk til et hus der noen var syke, eller latt barnet ha venner på besøk hvis andre i familien vår hadde en smittsom sykdom.

Gjest må unngå smitte

De fleste oppegående mennesker skjønner det hvis dere sier at dere ikke vil bli smittet. Jeg hadde heller ikke sendt mitt barn på besøk til et hus der noen var syke, eller latt barnet ha venner på besøk hvis andre i familien vår hadde en smittsom sykdom.

Nå ringte gutten igjen, og spurte om sønnen min ville være med på skøytebanen med ham. Det er kanskje greit eller? Jeg er fortsatt litt i tvil om det er lurt å omgås dem når det er sykdom i familien, for gutten er vel smittebærer? Vi er av særskilte grunner spesielt redde for smitte akkurat nå. Er det teit å si nei til dette forslaget?

Nå ringte gutten igjen, og spurte om sønnen min ville være med på skøytebanen med ham. Det er kanskje greit eller? Jeg er fortsatt litt i tvil om det er lurt å omgås dem når det er sykdom i familien, for gutten er vel smittebærer? Vi er av særskilte grunner spesielt redde for smitte akkurat nå. Er det teit å si nei til dette forslaget?

Da sier du det ikke passer bare... finner på noe annet dere må-

Er ikke saken enkel da? :) Du sier at dere må unngå smitte akkurat nå, og det gjør man jo ikke om man er sammen med smittebærere? ;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...