Gå til innhold

Er det dette som kalles grensepsykose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

LOL, ja jeg ser jo ut av svarene jeg fikk at jeg muligens er litt på jordet. Jeg synes ikke selv at spørsmålet mitt er så merkelig. Jeg tenkte faktisk at det var litt unormalt ja med rosa slalombukse i min alder og som jeg har tenkt å ha 10 år frem i tid :-)

Du vet jo selv hva som kler deg, og ikke:-) Folk her inne vet jo ikke hvilken type du er, annet enn det du har beskrevet her inne. Jeg vet at du ser kjempefin ut med dette antrekket. Og det vet du selv også, ellers ville du ikke ha kjøpt det :-)

Jeg anser deg som HØYST normal, og hvis du ikke er normal, så er ikke jeg det heller. Litt svingninger må man da få lov til og ha :-) Vi er ikke roboter, men mennesker.

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

14

• Sør

6

• Gondor

3

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Liker ikke reklame for SSRI :-( Uansett hvem det kommer fra. Det siste eksempelet jeg leste var dette om "rosa salåmbukser". Kunne aldri falt meg inn og spørre om noe sånt her inne:-)

Mener du det? Er jo slike ting det er kjekt å bruke DOL til, så da tror jeg at jeg er like "rar" som Nickløsheletida :P

Hvorfor er det galt å spørre hva folk her inne mener om rosa slalombukser til damer over 40? Skjønner ikke det jeg altså ;)

Skrevet

Nei, jeg bruker ikke noe som helst.

Sist det skjedde så var det slik: Det var en/ei som skrev noe til meg som jeg misoppfattet, jeg svarte, h*n svarte og jeg lagde en historie ut av det som vi ikke fikk oppklart før vi treftes. I mitt hode h*n da skrevet noe helt annet enn det han hadde ment. Da var jeg flau.

Et par dager senere skjedde det igjen, men da greide jeg å kontrollere det og gjorde ingenting ut av det. Det er jeg glad for nå, da jeg nå skjønner at jeg tenkte helt feil da også. Nå er ikke dette noen god skribent da må jeg si, men allikevel.

Jeg har det vanligvis ikke på den måten, men noen dager i måneden er jeg slik.

Jeg pleier å isolere meg når jeg får det sånn. Men jeg kaller det tankekjør, ikke grensepsykotisk. Psykiateren min mener jeg er grensepsykotisk, men det blåser jeg i. Han vet ikke hva han snakker om. Han snakker fra et sundt sinn og er på mange måter irrasjonell uten å vite det selv.

Men jeg skjønner din smerte. Det er ikke mye festlig slik som du har det.

Skrevet

Mener du det? Er jo slike ting det er kjekt å bruke DOL til, så da tror jeg at jeg er like "rar" som Nickløsheletida :P

Hvorfor er det galt å spørre hva folk her inne mener om rosa slalombukser til damer over 40? Skjønner ikke det jeg altså ;)

Jeg vet selv hva jeg vil ha på meg, og ikke. Trenger ikke spørre folk som ikke kjenner meg her inne om det :-) Men uselvstendighet er dessverre et resultat av internett-livet:-( Folk stoler mindre og mindre på sin egen smak og andre ferdigheter, jo mer de deltar på internetts aktiviteter.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Du vet jo selv hva som kler deg, og ikke:-) Folk her inne vet jo ikke hvilken type du er, annet enn det du har beskrevet her inne. Jeg vet at du ser kjempefin ut med dette antrekket. Og det vet du selv også, ellers ville du ikke ha kjøpt det :-)

Jeg anser deg som HØYST normal, og hvis du ikke er normal, så er ikke jeg det heller. Litt svingninger må man da få lov til og ha :-) Vi er ikke roboter, men mennesker.

Dette burde jeg tatt på face. Du "kjenner" meg jo bedre enn de andre her. Synes du jeg er veldig kritisk og har trange rammer når det gjelder det andre vet du? Er mine tanker unormalt kritisk, fisefine eller er det sunn fornuft?

Jeg er nemlig litt i tvil om jeg har blitt litt hjerneskadet etter å ha vært så lenge i det mijøet jeg har vært siden jeg finner så mange feil om du skjønner.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg vet selv hva jeg vil ha på meg, og ikke. Trenger ikke spørre folk som ikke kjenner meg her inne om det :-) Men uselvstendighet er dessverre et resultat av internett-livet:-( Folk stoler mindre og mindre på sin egen smak og andre ferdigheter, jo mer de deltar på internetts aktiviteter.

Jeg stoler nesten alltid på min egen smak, men rosa var litt spesielt. Jeg valgte den fargen bare fordi de andre buksene var for store. Det var den eneste som passet på den butikken.

Skrevet

Dette burde jeg tatt på face. Du "kjenner" meg jo bedre enn de andre her. Synes du jeg er veldig kritisk og har trange rammer når det gjelder det andre vet du? Er mine tanker unormalt kritisk, fisefine eller er det sunn fornuft?

Jeg er nemlig litt i tvil om jeg har blitt litt hjerneskadet etter å ha vært så lenge i det mijøet jeg har vært siden jeg finner så mange feil om du skjønner.

Jeg synes du er noe overdrevent opptatt av hva som er akseptabelt og ikke. Hva som er godtatt, akseptabelt osv. Det er du som skal leve ditt liv - både fysisk og psykisk ut i fra hva som er et bra liv for deg. Og man bør ifg. min mening - gi blaffen i hva som er ok for seg selv ifg. ukjente på internett, og stole mer på sine egne følelser/meninger.

Skrevet

Jeg stoler nesten alltid på min egen smak, men rosa var litt spesielt. Jeg valgte den fargen bare fordi de andre buksene var for store. Det var den eneste som passet på den butikken.

Du ville ikke ha kjøpt den, hvis du ikke så at den kledde deg:-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg synes du er noe overdrevent opptatt av hva som er akseptabelt og ikke. Hva som er godtatt, akseptabelt osv. Det er du som skal leve ditt liv - både fysisk og psykisk ut i fra hva som er et bra liv for deg. Og man bør ifg. min mening - gi blaffen i hva som er ok for seg selv ifg. ukjente på internett, og stole mer på sine egne følelser/meninger.

''Jeg synes du er noe overdrevent opptatt av hva som er akseptabelt og ikke. Hva som er godtatt, akseptabelt osv. Det er du som skal leve ditt liv - både fysisk og psykisk ut i fra hva som er et bra liv for deg''

Takk, jeg tror jeg skjønner hva du mener :-) Jeg prøver :-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Du ville ikke ha kjøpt den, hvis du ikke så at den kledde deg:-)

Formen kledde meg :-)

Skrevet

''Jeg synes du er noe overdrevent opptatt av hva som er akseptabelt og ikke. Hva som er godtatt, akseptabelt osv. Det er du som skal leve ditt liv - både fysisk og psykisk ut i fra hva som er et bra liv for deg. Og man bør ifg. min mening - gi blaffen i hva som er ok for seg selv ifg. ukjente på internett, og stole mer på sine egne følelser/meninger. – Colette

''

Det inntrykket har IKKE jeg av Nickløsheletida.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Jeg synes du er noe overdrevent opptatt av hva som er akseptabelt og ikke. Hva som er godtatt, akseptabelt osv. Det er du som skal leve ditt liv - både fysisk og psykisk ut i fra hva som er et bra liv for deg. Og man bør ifg. min mening - gi blaffen i hva som er ok for seg selv ifg. ukjente på internett, og stole mer på sine egne følelser/meninger. – Colette

''

Det inntrykket har IKKE jeg av Nickløsheletida.

Colette vet litt mer om meg og hun har nok litt rett i det hun sier :-)

Skrevet

Tja, her handler det også om at man kan være usikker på hva som passer seg.... Jeg kan synes det er lekkert med en kort kjole, men kan føle meg usikker på om den er passende å gå med for en kvinne i min alder selv om kjolen kanskje passer meg perfekt. Da er det supert å kunne spørre hva andre mener om saken. Selvsagt kan jeg gå akkurat som jeg selv ønsker det, men jeg synes også det er ok å vite hva andre tenker om saken. Dette handler ikke om å være usikker på seg selv, men om at man ønsker å kle seg "passende" og ikke vekke altfor stor oppmerksomhet f.eks.

Skrevet

Hm.... den tanken har jeg aldri tenkt om henne..... mulig jeg følger for dårlig med i timen :P

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hm.... den tanken har jeg aldri tenkt om henne..... mulig jeg følger for dårlig med i timen :P

Jeg tror Colette tenker på noe annet enn det dere tenker på :-)

Skrevet

Tja, her handler det også om at man kan være usikker på hva som passer seg.... Jeg kan synes det er lekkert med en kort kjole, men kan føle meg usikker på om den er passende å gå med for en kvinne i min alder selv om kjolen kanskje passer meg perfekt. Da er det supert å kunne spørre hva andre mener om saken. Selvsagt kan jeg gå akkurat som jeg selv ønsker det, men jeg synes også det er ok å vite hva andre tenker om saken. Dette handler ikke om å være usikker på seg selv, men om at man ønsker å kle seg "passende" og ikke vekke altfor stor oppmerksomhet f.eks.

Folk har stort sett alltid måttet stole på sin egen smak, og stole på at det man selv liker er "bra" nok. Den dagen jeg spør internett om hvilken farge jeg skal ha på soverommet mitt, eller hvilke klær jeg skal ha på meg.....da har jeg gitt opp min egen selvstendighet, tror jeg:-) Og det gjør jeg nødig.

Skrevet

Du kjenner meg bedre enn de fleste her inne:-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Du kjenner meg bedre enn de fleste her inne:-)

:-)

Skrevet

Ok, da så :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...