Gå til innhold

Er det dette som kalles grensepsykose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lang tid tar det før den virker?

Legen min sa at mensen kom til å forsvinne så og si helt....

nå er det snart et halvt år siden jeg fikk spiralen, men har faktisk fått enda mer pms enn før og mensen varer i et par uker av gangen! Da jeg var til kontroll sa hun at det var normalt at det ble litt tull i starten, men så ville det stabilisere seg....

Føler meg nesten like nærtagen som da jeg var gravid.

Blødningsforstyrrelser de 3 første mnd er vanlig i alle fall, jeg mistet så og si mensen etter det husker jeg. Den var heller aldri så langvarig som 2 uker!

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

14

• Sør

6

• Gondor

3

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Godt råd. I hvertfall om man er godt voksen og erfaren''

Har ikke tid til å skrive så mye nå. Jeg skulle leve i nuet og det skal jeg fortsette med. Men dessverre er jeg kjempeforelsket for tiden, men i feil fyr. Det er alt for mange guttunge harryfakter til at jeg kan ha en langsiktig plan. Merkelig nok er det også det jeg faller for i dette tilfellet. Forstå det den som kan. Jeg kan ikke satse på han. Sånn er det bare :-) Han er stikk motsatt av hva jeg pleier å falle for.

Må du ha en langsiktig plan da? Kan du ikke bare ha det moro og kose deg med han du er forelsket i?

Han er sikkert helt omvendt fra eksen din og det er kanskje en av grunnene til at du har falt for ham. Kjære vene, selv i en alder av 40+ må du kysse mange frosker før du finner prinsen, du har vel ikke planlagt å gifte deg neste mnd ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Har ikke tid til å skrive så mye nå. Jeg skulle leve i nuet og det skal jeg fortsette med. Men dessverre er jeg kjempeforelsket for tiden, men i feil fyr. Det er alt for mange guttunge harryfakter til at jeg kan ha en langsiktig plan. Merkelig nok er det også det jeg faller for i dette tilfellet. Forstå det den som kan. Jeg kan ikke satse på han. Sånn er det bare :-) Han er stikk motsatt av hva jeg pleier å falle for.

''Men dessverre er jeg kjempeforelsket for tiden, men i feil fyr. Det er alt for mange guttunge harryfakter til at jeg kan ha en langsiktig plan. Merkelig nok er det også det jeg faller for i dette tilfellet. Forstå det den som kan. Jeg kan ikke satse på han. Sånn er det bare :-) Han er stikk motsatt av hva jeg pleier å falle for.''

Blander du ikke begjær, forelskelse og kjærlighet her? Du er nysingel - nyt livet uten å tenke så mye!

Gjest Elextra
Skrevet

hvor lang tid tar det før den virker?

Legen min sa at mensen kom til å forsvinne så og si helt....

nå er det snart et halvt år siden jeg fikk spiralen, men har faktisk fått enda mer pms enn før og mensen varer i et par uker av gangen! Da jeg var til kontroll sa hun at det var normalt at det ble litt tull i starten, men så ville det stabilisere seg....

Føler meg nesten like nærtagen som da jeg var gravid.

Tror det var litt tull i tre-fire måneder hos meg også, før det stabilserte seg. Du får vel bare smøre deg med tålmodighet litt til.

Skrevet

Må du ha en langsiktig plan da? Kan du ikke bare ha det moro og kose deg med han du er forelsket i?

Han er sikkert helt omvendt fra eksen din og det er kanskje en av grunnene til at du har falt for ham. Kjære vene, selv i en alder av 40+ må du kysse mange frosker før du finner prinsen, du har vel ikke planlagt å gifte deg neste mnd ;)

Liker :)

Skrevet

Som flere andre her sier - dere skal da vel ikke gifte dere i neste uke! Kos dere litt og nyt nuet!

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

''Må du ha en langsiktig plan da?''

Nei!

'' Kan du ikke bare ha det moro og kose deg med han du er forelsket i?''

Jo, det var akkurat det jeg skulle og det har jeg greid lenge, men så sniker deg seg inn sånne dumme fornuftige tanker jo lenger tid det går, men nå avslutter jeg denne tråden. Nå handler den ikke om psykiatri lenger. Jeg kommer ikke til å skrive mer nå.

Skrevet

Tja, her handler det også om at man kan være usikker på hva som passer seg.... Jeg kan synes det er lekkert med en kort kjole, men kan føle meg usikker på om den er passende å gå med for en kvinne i min alder selv om kjolen kanskje passer meg perfekt. Da er det supert å kunne spørre hva andre mener om saken. Selvsagt kan jeg gå akkurat som jeg selv ønsker det, men jeg synes også det er ok å vite hva andre tenker om saken. Dette handler ikke om å være usikker på seg selv, men om at man ønsker å kle seg "passende" og ikke vekke altfor stor oppmerksomhet f.eks.

''men jeg synes også det er ok å vite hva andre tenker om saken. Dette handler ikke om å være usikker på seg selv, men om at man ønsker å kle seg "passende" og ikke vekke altfor stor oppmerksomhet f.eks'' = det Colette kaller "mer en vanlig opptatt av hva som er "Normalt" ;-)

Noen trenger ikke å sjekke hva andre mener er passende, rett og slett fordi de ikke er opptatt av hva som oppfattes som "normalt". Det ene er ikke mer rett enn det andre, men de to måtene å være i verden på er ulike. See? :)

Skrevet

''men jeg synes også det er ok å vite hva andre tenker om saken. Dette handler ikke om å være usikker på seg selv, men om at man ønsker å kle seg "passende" og ikke vekke altfor stor oppmerksomhet f.eks'' = det Colette kaller "mer en vanlig opptatt av hva som er "Normalt" ;-)

Noen trenger ikke å sjekke hva andre mener er passende, rett og slett fordi de ikke er opptatt av hva som oppfattes som "normalt". Det ene er ikke mer rett enn det andre, men de to måtene å være i verden på er ulike. See? :)

Joda, tror jeg skjønner det ;) Jeg er sannelig ikke alltid helt sikker selv på om jeg synes jeg f.eks. kler akkurat DENNE fargen på genseren osv, så da spør jeg for å føle meg sikrere... og greier ikke å fatte hva som er rart med det ;) Men må man spørre om absolutt alt, så er det selvsagt ikke like greit :P

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Oppfatter du det som veldig alvorlig?

Det er meg selv det går utover. Jeg lager ingen store sener, jeg blir ikke sint, men jeg blir deppa. Ikke så deppa at det er farlig for meg, men nok til at jeg tårene sprenger på. Er det alvorlig da?

Så lenge det ikke går ut over noen annen. Er det kun du som kan vurdere hvor alvorlig det er.

Skrevet

Instruktøren? Tenker som resten her at du er nysingel og skal ikke gifte deg, og Dorthe har et godt poeng; Neppe tilfeldig at han er det motsatte av eksen ;-) Nyt du, og så går du bare videre om det ikke er like morro lenger etter en stund.. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...