Gå til innhold

Hotell med tepper på gulvet

Anbefalte innlegg

Gjest hygiena
Skrevet

Vet at vegg til vegg tepper er på en del hotell i Europa. Jeg liker ikke det, fordi tanken på at teppet kanskje bare er støvsuget og ikke vasket virker uhygienisk.Ekkelt å tenke på at noen kan ha lagt både truser og annet på gulvet. Æsj. Vet dere om slike tepper blir renset for hver gang rommet er brukt eller blir de bare støvsuget?

Kan man finne ut om et hotell har tepper eller ikke?

Gjest hygiena
Skrevet

Beklager, dette kom på feil sted. Jeg skulle ha dety på åpent forum så klart. Slett om mulig.

Gjest Elextra
Skrevet

''Vet dere om slike tepper blir renset for hver gang rommet er brukt eller blir de bare støvsuget? Kan man finne ut om et hotell har tepper eller ikke?''

Har ingen førstehåndsinformasjon om temaet, men teppet renses nok ikke hver dag, nei. Tror stuepikene i snitt bruker noe sånt som 7 minutter totalt pr. rom ;).

Jeg har bodd på mange hoteller i ulike land, og kan nesten ikke huske annet enn teppegulv. Antar lyddempingen i teppene er en faktor, dessuten er det gjerne mer svevestøv ved andre typer gulv.

Men enig i at skitne tepper er ekle, ja. Husker noen flossede klissete, tepper på et hotell i London.. *urk*, nærmest

Gjest hygiena
Skrevet

''Vet dere om slike tepper blir renset for hver gang rommet er brukt eller blir de bare støvsuget? Kan man finne ut om et hotell har tepper eller ikke?''

Har ingen førstehåndsinformasjon om temaet, men teppet renses nok ikke hver dag, nei. Tror stuepikene i snitt bruker noe sånt som 7 minutter totalt pr. rom ;).

Jeg har bodd på mange hoteller i ulike land, og kan nesten ikke huske annet enn teppegulv. Antar lyddempingen i teppene er en faktor, dessuten er det gjerne mer svevestøv ved andre typer gulv.

Men enig i at skitne tepper er ekle, ja. Husker noen flossede klissete, tepper på et hotell i London.. *urk*, nærmest

Frister ikke særlig når det er slik det er. For meg er det viktigste at det er rent. Behøver ikke være så pent men er det ikke skikkelig rent, så er oppholdet ikke noe hyggelig. Har funnet søppel under senga en gang, hår i dusjen og et toalett som var avførinsrester i som ikke var vasket bort. Dette gjør at jeg vegrer meg litt for hotell.

Gjest Elextra
Skrevet

Frister ikke særlig når det er slik det er. For meg er det viktigste at det er rent. Behøver ikke være så pent men er det ikke skikkelig rent, så er oppholdet ikke noe hyggelig. Har funnet søppel under senga en gang, hår i dusjen og et toalett som var avførinsrester i som ikke var vasket bort. Dette gjør at jeg vegrer meg litt for hotell.

Kanskje du må oppgradere litt? Renholdet er ofte bedre på finere pg dyrere hoteller.

Skrevet

Har du bodd på billighotell?

IngridSletten
Skrevet

Det tryggeste er nok å bli hjemme!

Når det er sagt; du har nok vært ekstra uheldig eller bodd på billige, dårlige hotell.

Gjest hygiena
Skrevet

Har du bodd på billighotell?

Egentlig ikke. Det har vært ganske store kjente hotell men ikke blant de fineste heller..

Skrevet

Egentlig ikke. Det har vært ganske store kjente hotell men ikke blant de fineste heller..

Det går an å klage på renholdet.

Gjest hygiena
Skrevet

Det går an å klage på renholdet.

Jada. Men vegg til vegg tepper på hotell er jeg ikke begreistret for når jeg har med mann og barn. Da vil jeg ha det rent og hygiensik rundt meg og ikke måtte tenke på ekle bakterier som ikke er vasket bort.

Vi tenkte å ta oss en London tur snart. Men jeg vil gjerne ha et hotellrom som ikke har tepper og som har høy hygienisk standard. Om noen vet om noen så vil jeg gjerne vite om det.

Skrevet

Jada. Men vegg til vegg tepper på hotell er jeg ikke begreistret for når jeg har med mann og barn. Da vil jeg ha det rent og hygiensik rundt meg og ikke måtte tenke på ekle bakterier som ikke er vasket bort.

Vi tenkte å ta oss en London tur snart. Men jeg vil gjerne ha et hotellrom som ikke har tepper og som har høy hygienisk standard. Om noen vet om noen så vil jeg gjerne vite om det.

Jeg er mer opptatt av at sengene er rene og delikate, for der legger en seg til å sove, gulvteppet kan en la være å ta på og bruke innesko.

Skrevet

''Jada. Men vegg til vegg tepper på hotell er jeg ikke begreistret for når jeg har med mann og barn. Da vil jeg ha det rent og hygiensik rundt meg og ikke måtte tenke på ekle bakterier som ikke er vasket bort. Vi tenkte å ta oss en London tur snart. Men jeg vil gjerne ha et hotellrom som ikke har tepper og som har høy hygienisk standard. Om noen vet om noen så vil jeg gjerne vite om det.''

Hvis du er veldig opptatt av god standard på hotell uten tepper, så er nok ikke London stedet for deg (med mindre du er villig til å bruke flere tusen kr per natt) :-)

Skrevet

Jeg jobbet på et overnattingssted med teppegulv mens jeg studerte, og rens skjedde kun når noen hadde spydd... Ut over det støvsuget vi hver dag, og da litt ekstra mellom gammel og ny gjest. Rent? Neppe - men de som jobbet på ISS den tiden fortalte at de ikke brukte vaskemiddel på gulvene heller så... Man må ikke *tenke* på hvem som har vært der før og gjort hva når man ligger på hotell.. ;-)

Skrevet

Her bodde jeg da jeg var i London for en mnd siden, rent og pent. http://www.strandpalacehotel.co.uk/ Husker ikke pris, men tror det var ca 1500 pr natt.

Kjedelig mat, men hoptellet ligger midt i et "mat"område så spis heller ute. Tips: Simpson's in-the-Strand ligger rett over gaten og serverer fabelaktig tradisjonell english breakfast foreksempel, og frister ikke det får du grei frokost på Pret-á-Manger (kjede) som også ligger rett borti gata.

Skrevet

Litt på siden - men ikke helt:

I Bradford bodde jeg på hotell med tykt rosa vegg-til-vegg teppe på _badet_.

Ellers tror jeg det er best å ikke tenke for mye på hva som evt. kan ha foregått på hotellrommet :)

Gjest luftslott
Skrevet

Når jeg reiser, spesielt i Storbritannia, bruker jeg å sjekke hotellenes nettsider og se om de har allergirom. Dette i hovedsak pga parfyme/middallergi, men teppegulv og støv er en faktor her. Ofte er da allergirom teppefrie eller mer grundig rengjort, vi har iallefall aldri hatt problemer når vi har overnattet. Men teppegulv i alle ganger, spisesal osv blir nok bare støvsuget.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg jobbet på et overnattingssted med teppegulv mens jeg studerte, og rens skjedde kun når noen hadde spydd... Ut over det støvsuget vi hver dag, og da litt ekstra mellom gammel og ny gjest. Rent? Neppe - men de som jobbet på ISS den tiden fortalte at de ikke brukte vaskemiddel på gulvene heller så... Man må ikke *tenke* på hvem som har vært der før og gjort hva når man ligger på hotell.. ;-)

''Man må ikke *tenke* på hvem som har vært der før og gjort hva når man ligger på hotell.. ;-)''

Enig i det, men en fordel om det ikke er synlige tegn på hva slags aktiviteter som har funnet sted.

Forøvrig er jeg ikke så nøye, med mindre renholdet er helt elendig. At jeg de senere år har færre erfaringer med elendig renhold kan ha sammenheng med at hotellstandarden har økt ;).

Gjest Elextra
Skrevet

Litt på siden - men ikke helt:

I Bradford bodde jeg på hotell med tykt rosa vegg-til-vegg teppe på _badet_.

Ellers tror jeg det er best å ikke tenke for mye på hva som evt. kan ha foregått på hotellrommet :)

''

I Bradford bodde jeg på hotell med tykt rosa vegg-til-vegg teppe på _badet_.''

Ja, det er ikke uvanlig i England. Husker selv et slikt teppe, som i tillegg var fuktig og luktet riktig ille.

Ambivalent i forhold til minnet om diverse restplassturer til London til 1.995,-, alt inkludert :P.

Skrevet

''Man må ikke *tenke* på hvem som har vært der før og gjort hva når man ligger på hotell.. ;-)''

Enig i det, men en fordel om det ikke er synlige tegn på hva slags aktiviteter som har funnet sted.

Forøvrig er jeg ikke så nøye, med mindre renholdet er helt elendig. At jeg de senere år har færre erfaringer med elendig renhold kan ha sammenheng med at hotellstandarden har økt ;).

''Enig i det, men en fordel om det ikke er synlige tegn på hva slags aktiviteter som har funnet sted'' Huff ja, husker et skrekkeksempel med flekker på laken (!) i de hine hårde dager i Sør-Europa, - men vi skulle jo ikke betale noe vettu, knapt 100 norske natta :P ''Forøvrig er jeg ikke så nøye, med mindre renholdet er helt elendig. At jeg de senere år har færre erfaringer med elendig renhold kan ha sammenheng med at hotellstandarden har økt ;)'' Godt poeng. Samtidig forventer jeg "rent" nå, så skal jeg bli beigestres må de by på noe ekstra og overraskende (og da uten at jeg føler at jeg betaler for det hehe...)

Gjest Elextra
Skrevet

''Enig i det, men en fordel om det ikke er synlige tegn på hva slags aktiviteter som har funnet sted'' Huff ja, husker et skrekkeksempel med flekker på laken (!) i de hine hårde dager i Sør-Europa, - men vi skulle jo ikke betale noe vettu, knapt 100 norske natta :P ''Forøvrig er jeg ikke så nøye, med mindre renholdet er helt elendig. At jeg de senere år har færre erfaringer med elendig renhold kan ha sammenheng med at hotellstandarden har økt ;)'' Godt poeng. Samtidig forventer jeg "rent" nå, så skal jeg bli beigestres må de by på noe ekstra og overraskende (og da uten at jeg føler at jeg betaler for det hehe...)

''Huff ja, husker et skrekkeksempel med flekker på laken (!) i de hine hårde dager i Sør-Europa, - men vi skulle jo ikke betale noe vettu, knapt 100 norske natta :P

''

Skal ikke fortelle mer om rommet vi fikk låne i Havana, for 12-14 år siden, da hotellrommet vårt var gitt til andre grunnet forsinkelse. Eneste rommet vi fant var loftsrommet til en (riktignok riktig søt) prostituert. Var flere grunner til at vi følte mye rart hadde skjedd der :#.

Vi hadde dessuten fått positivt svar på at der var dusj, men de glemte å fortelle at det ikke var vann... på det tidspunkt (var vann bare enkelte timer i løpet av døgnet).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...